Οι πυροσβέστες ανησυχούν για τις φωτιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας ολοένα και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, οι πυροσβέστες στις ΗΠΑ εκφράζουν την ανησυχία τους για τις περιπτώσεις φωτιάς σε μπαταρίες οι οποίες απαιτούν τεράστιες ποσότητες νερού για να εξουδετερωθούν.
Ο Palmer Buck, επικεφαλής του πυροσβεστικού τμήματος Woodlands Township στο Houston δήλωσε στο CNBC πως μια τυπική φωτιά σε συμβατικό αυτοκίνητο απαιτεί γύρω στα 1.100 lt νερού για να σβήσει εντελώς. Αντίστοιχα, σε πρόσφατο ατύχημα με Tesla Model S στο Houston οι πυροσβέστες κατανάλωσαν περίπου 106.000 lt νερού για την κατάσβεση. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της σπατάλης, αυτή η ποσότητα αναλογεί στο νερό που καταναλώνει ένας μέσος Αμερικανός σε δύο ολόκληρα χρόνια!
Οι φωτιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από πιθανά ατυχήματα είναι πολύ δύσκολο να σβήσουν λόγω των πολλαπλών κελιών στις μπαταρίες ιόντων λιθίου που δημιουργούν νέες εστίες όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές. Καθώς αυξάνεται ο αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους, οι ειδικοί ανησυχούν πως τα πυροσβεστικά τμήματα θα δεχθούν υπερβολική πίεση μιας και στατιστικά θα καλούνται να αντιμετωπίσουν περισσότερες φωτιές σε μπαταρίες.
Οι πυροσβέστες καλούν τους κατασκευαστές να παρέχουν περισσότερες πληροφορίες για τις πιθανές φωτιές στα οχήματά τους. Όπως αναφέρει ο πύραρχος Stephen Gollan, το εγχειρίδιο της Tesla αναφέρει απλά να χρησιμοποιείται άφθονο νερό αλλά δεν δίνει κατευθύνσεις για το πώς θα μπορούσε να αφαιρεθεί η θερμική ενέργεια.
Η αμερικανική υπηρεσία National Fire Protection Association (NFPA) μέσα στα τελευταία 12 χρόνια έχει εκπαιδεύσει περίπου 250.000 πυροσβέστες στο να εξουδετερώνουν φωτιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως το 80% των Αμερικανών πυροσβεστών παραμένουν ανεκπαίδευτοι. Ακόμα ένα σοβαρό θέμα είναι η διαθεσιμότητα του νερού που δεν είναι η ίδια σε όλες τις περιοχές της χώρας.