Επιστολή προς κύριο Μάρδα σύστημα Interlock 19/7/2018
ΕΝΩΣΗ
ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ & ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΟΧΗΣ « Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ »
ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
E-mail evethax@otenet.gr
Θεσσαλονίκη 19 Ιουλίου 2018
ΠΡΟΣ: κο. ΜΑΡΔΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΥΡΙΖΑ
Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΟΠΕΚ
Αξιότιμε κύριε Μάρδα, για άλλη μια φορά θέλουμε να σας εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για τις τοποθετήσεις σας στη Βουλή σχετικά με το σκάνδαλο της τοποθέτησης του συστήματος interlock. Τώρα μετά την πρόσφατη συνάντηση μας θέλουμε να καταγράψουμε επιγραμματικά τα θέματα που συζητήσαμε.
Όπως είναι γνωστό όλα τα καύσιμα εντός της χώρας τα οποία φτάνουν στη τελική κατανάλωση διακινούνται με βυτιοφόρα οχήματα τα οποία έχουν ουσιαστικά ασυλία από πλευράς ελέγχου. Ένα μεγάλο θέμα που τα τελευταία χρόνια διογκώθηκε επικίνδυνα , είναι η μεγάλη παραβατικότητα στο υγραέριο κίνησης, η οποία έχει να κάνει με το υγραέριο θέρμανσης και βιομηχανίας το οποίο καταλήγει να πωλείται ως κίνησης για τα αυτοκίνητα. Φορτώνει ένα βυτιοφόρο υγραέριο και αντί να καταλήγει στη βιομηχανία, στις ταβέρνες, στις οικίες όπως ήταν ο εικονικός προορισμός καταλήγει στα πρατήρια, χαρακτηριστικά δε ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης είναι 430 ευρώ ο τόνος και για το θέρμανσης είναι 60 ευρώ, δηλαδή υπάρχει μία διαφορά 370 + φπα 24% = 458,8 ευρώ στο τόνο με αναγωγή στο λίτρο περίπου 26 λεπτά, όταν το περιθώριο κέρδους του έντιμου πρατηριούχου είναι το πολύ 10 λεπτά και όλα αυτά μαύρα δεδομένου ότι το τιμολόγιο εκδίδεται στα στοιχεία της βιομηχανίας. Δηλαδή η βιομηχανία έχει εικονικά έξοδα και ο πρατηριούχος τεράστια μαύρα κέρδη που είναι υπερτριπλάσια του νομίμου.
Η πρόταση μας είναι απλή, να τοποθετηθούν πιστοποιημένοι μετρητές που να εκδίδουν αυτόματα απόδειξη ή τιμολόγιο στα βυτιοφόρα που μεταφέρουν και παραδίδουν υγραέριο. Οι έλεγχοι σήμερα σε αυτά τα βυτιοφόρα είναι ανύπαρκτοι και δύσκολοι αφού ουσιαστικά πρέπει οδηγούνται σε γεφυροπλάστιγγα προκειμένου να τους γίνει αποθήκη. Μόνο μία εταιρία σήμερα παραδίδει με αυτού του είδους τους μετρητές στα πρατήρια ενώ οι περισσότερες αρνούνται πεισματικά να το κάνουν. Όλοι οι μετρητές των βυτιοφόρων δεν είναι αξιόπιστοι με αποτέλεσμα όποιος δεν έχει τη δυνατότητα να ζυγίσει – δηλαδή οι περισσότεροι- να παραλαμβάνουν λιγότερη ποσότητα και το υπόλοιπο κλεμμένο καύσιμο να καταλήγει στα πρατήρια και η αξία του να μοιράζεται ανάμεσα σε οδηγούς και πρατηριούχους . Οι τελευταίοι εκμεταλλευόμενοι το τεράστιο περιθώριο κέρδους κατεβάζουν τις τιμές συντρίβοντας τον νόμιμο επαγγελματία, ο οποίος όλο και περισσότερο σκέφτεται να μπει στο κύκλωμα ώστε να μη χρεοκοπήσει.
Για να γίνουν όλα τα παραπάνω υπάρχουν και οι ανάλογες αντλίες οι οποίες κατασκευάστηκαν για να καταδολιεύονται και τις οποίες εμπορεύονται οι επιτήδειοι. Επίσης επειδή η τοποθέτηση του συστήματος εισροών εκροών (που και αυτό έσπασε) εκδίδει αποδείξεις κατά την παράδοση υγρών καυσίμων ζητήσαμε να τοποθετηθεί και στις αντλίες υγραερίου σύστημα αυτόματης έκδοσης αποδείξεων , αλλά ματαίως ψάξαμε κυβερνητικούς παράγοντες να το καταλάβουν. Είναι βέβαιο επίσης ότι εμπλέκονται και άτομα εντός των ελεγκτικών υπηρεσιών που καλύπτουν τη παραβατικότητα. Η ανάλυση των μορφών παραβατικότητας θα γεμίσει τόμους για αυτό πριν το κάνουμε ζητούμε να βρούμε κυβερνητικά στελέχη που θα αποφασίσουν να πάρουν μέτρα, ειδάλλως δεν υπάρχει λόγος να αναλωνόμαστε στη σύνταξη βιβλιογραφίας που κουράζει.
Η πρόσκληση μας προς τον κύριο Πρωθυπουργό αυτό το νόημα είχε, δηλαδή να διερευνηθεί η πραγματική πρόθεση και όχι μία εθιμοτυπική καλημέρα. Σας ζητούμε να βοηθήσετε να υλοποιηθεί η συνάντηση μας με τον κύριο Πρωθυπουργό ένα βέβαια και αυτός θέλει να επιβληθεί τάξη στην διακίνηση των καυσίμων.
Δεν σας κρύβουμε ότι όλο και περισσότεροι νομοταγείς έμποροι άρχισαν να διερωτώνται αν αξίζει να χρεοκοπήσουν λειτουργώντας νόμιμα. Στην Αττική πολλά πρατήρια πέρασαν σε χέρια ποινικών που ακόμη και μέσα από τη φυλακή κάνουν κουμάντο στην αγορά για αυτό πριν φτάσει το φαινόμενο και στη Βόρεια Ελλάδα σας καλούμε να πάρετε μέτρα. Εξάλλου γνωρίζετε ότι πολλά πράγματα γίνονται από τους υφιστάμενους στα Υπουργεία αλλά το αποτέλεσμα είναι ότι θίγετε η εκάστοτε κυβέρνηση.
Πρέπει ακόμη να τονίσουμε ότι και στα υγρά καύσιμα τα βυτιοφόρα έχουν ασυλία και το ποιο απλό που αναφέρουμε είναι ότι δεν έχουν πιστοποιημένες βέργες μέτρησης εν αντιθέσει με τα πρατήρια που όχι μόνο έχουν προβεί σε διαπιστευμένες ογκομετρήσεις αλλά τελευταία υποχρεώθηκαν να έχουν πιστοποιημένες βέργες επαλήθευσης διαγραμμισμένες έως 2 mm βάση του ΦΕΚ 3678/2014 άρθρο 1.
Επειδή η παράδοση νομίμων ή παρανόμων καυσίμων στις δεξαμενές των πρατηρίων Ενέργειας , πρατηρίων Ι.Χ. και ελευθέρων δεξαμενών οπουδήποτε και αν υπάρχουν αυτές δηλωμένες ή αδήλωτες , γίνεται πάντα παράδοση με τα βυτιοφόρα οχήματα , θεωρούμε ότι ο έλεγχος αυτών είναι κομβικό σημείο για την πάταξη της παραβατικότητας σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Για να μη σας κουράζουμε επανερχόμαστε στο αίτημα μας για ένα start up στον πλήρη έλεγχο ΟΛΩΝ των εμπλεκόμενων στη διακίνηση και εμπορία υγρών και αερίων καυσίμων διότι από τώρα και στο εξής δεν θα δικαιούται κανείς να εκφράζει απόψεις περί της παραβατικότητας αφού όποιος δεν λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα δικαίως θα κινδυνεύει να κατηγορηθεί όχι μόνο για ανικανότητα αλλά περισσότερο για συμμετοχή.
Σας υπενθυμίζουμε ότι αίτημά μας είναι να πραγματοποιηθεί ένα συμβούλιο με όλες τις ελεγκτικές αρχές διότι αυτοί στήσανε μία βιομηχανία βαρύτατων προστίμων για τυπικές ανούσιες παραβάσεις προκειμένου να καλύψουν την αστοχία τους στις μεγάλες εγκληματικές παραβάσεις όπως εξάλλου σας αναλύσαμε στη συνάντηση μας.