Αύξηση χρόνων παράδοσης ΙΧ: Πώς θα λυθεί το πρόβλημα;
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρατεύουν όλη τους την ευρηματικότητα προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των μικροτσίπ και να φτάσουν τα κλειδιά των νέων ΙΧ γρηγορότερα στα χέρια των οδηγών.
Επίμονες είναι οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να αντιπαλέψουν την κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών που έχει αυξήσει τους χρόνους παράδοσης των καινούριων ΙΧ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν τον εξοπλισμό των μοντέλων τους ή να τα παραδώσουν στους πελάτες με ελλιπή συστήματα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρατεύουν όλη τους την ευρηματικότητα προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των μικροτσίπ και να φτάσουν τα κλειδιά των νέων ΙΧ γρηγορότερα στα χέρια των οδηγών.
Επίμονες είναι οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να αντιπαλέψουν την κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών που έχει αυξήσει τους χρόνους παράδοσης των καινούριων ΙΧ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν τον εξοπλισμό των μοντέλων τους ή να τα παραδώσουν στους πελάτες με ελλιπή συστήματα.
Παράλληλα, πρόταξαν την κατασκευή των αυτοκινήτων που ευθυγραμμίζονται με τα «ηλεκτρικά πλάνα» τους ή έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους (SUV).
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η κατάσταση θα εξομαλυνόταν σε σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο, όμως, δεν συνέβη. Ως εκ τούτου, πολλοί κατασκευαστές -συμπεριλαμβανομένων των VW και Daimler- αναγκάστηκαν να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους.
Συμφωνίες με τους πιο «μικρούς» προμηθευτές
Πάγια πολιτική των αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν να αγοράζουν τα μικροτσίπ από μεγάλους προμηθευτές, όπως οι Bosch και Continental, οι οποίοι, νωρίτερα, είχαν παραλάβει τα προς πώληση τσιπ τους από μικρότερους προμηθευτές, που ανήκουν στα χαμηλότερα στρώματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σε πολλές περιπτώσεις, το συγκεκριμένο καθεστώς, έγειρε σημαντικά ζητήματα διαφάνειας, όπως αναφέρει ο Ondrej Burkachy, υψηλόβαθμος εταίρος της αμερικανικής εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών McKinsey.
«Υπήρχε η πλάνη ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνταν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο προμηθευτές (σ.σ. ημιαγωγών), αλλά η αλήθεια είναι ότι και οι δύο έφτιαχναν τα τσιπ στο ίδιο χυτήριο», ανέφερε ο Burkachy χαρακτηριστικά.
Αυτό πλέον, όμως, αλλάζει, σύμφωνα με τον επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Mercedes, Markus Schafer. Η εταιρεία από τη Στουτγάρδη έχει εγκαινιάσει γραμμή απευθείας επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές τσιπ, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών wafer πυριτίου στην Ταιβάν.
Παράλληλα, το αφεντικό της VW, Herbert Diess, κάνει λόγο για «στρατηγικές συνεργασίες» που έχει συνάψει η εταιρεία του με κατασκευαστές ημιαγωγών στην Ασία, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει σημαντικές ποσότητες τσιπ, χωρίς να χρειάζεται να έρθει σε επαφή με τους μεγαλύτερους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας όπως οι Bosch και Continental.
«Οι προμηθευτές πρέπει να τύχουν διαφορετικής αντιμετώπισης, ώστε να αντιληφθούν τη στρατηγική σημασία που έχουν για την αυτοκινητοβιομηχανία», αναφέρουν στελέχη του κλάδου.
Τα τελευταία, επίσης, συμβουλεύουν τις εταιρείες να προχωρήσουν σε άμεσες επενδύσεις στην παραγωγή ημιαγωγών, ή στη σύναψη μεγαλύτερης διάρκειας συμβολαίων -άνω των 18 μηνών- με τους προμηθευτές.
Υπενθυμίζεται ότι τα μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων. Επομένως, η εξάντληση των αποθεμάτων τους έχει αναγκάσει τους κατασκευαστές να παγώσουν τις παραγωγικές τους δραστηριότητες ή να παραδίδουν τα μοντέλα τους χωρίς κάποιες τεχνολογίες (π.χ. θερμαινόμενα καθίσματα).
Το software στο προσκήνιο
Η VW επίσης προσπαθεί να αλλάξει το λογισμικό των διαφόρων συστημάτων, ώστε να επιτύχει την ίδια λειτουργικότητα με μικρότερες ποσότητες ημιαγωγών, κάτι που απαιτεί όμως μεγάλο χρονικό διάστημα, μιας και εμφανίζονται οι ρυθμιστικές αρχές.
Την οδό… των επεμβάσεων στο software έχει ακολουθήσει και η Tesla, καθιστώντας τα συστήματά των αυτοκινήτων της συμβατά με λιγότερα δυσεύρετα τσιπ.
«Ο… λογαριασμός θα γίνει στα μέσα ή τα τέλη του 2022. Τότε θα μάθουμε ποιοι θα εξέλθουν από την κρίση σώοι και ποιο όχι», ανάφερε Burkachy της McKinsey.