Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Τα υπερκέρδη στα διυλιστήρια και η εισφορά που «βαπτίζεται» δαπάνη

Τα υπερκέρδη στα διυλιστήρια και η εισφορά που «βαπτίζεται» δαπάνη

Διαφήμιση

EUROKINISSI

 

Η φορολόγηση γίνεται με τον χαμηλότερο προτεινόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντελεστή, ενώ η έκτακτη εισφορά δεν επεκτείνει και στο 2023.

Πλήθος αντιδράσεων έχει προκαλέσει η κυβερνητική κοροϊδία με το «food pass» (το «κουπόνι» τού… ούτε ενός ευρώ ανά μέρα), την ώρα που η ακρίβεια μαστίζει τη χώρα, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας για σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού.

Ταυτόχρονα, εκνευρισμό στην αντιπολίτευση έχουν δημιουργήσει και οι αναφορές κυβερνητικών στελεχών για τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν το «food pass».  «Υπήρχαν υπερκέρδη στα διυλιστήρια και εμείς τα διαθέτουμε για ανακούφιση νοικοκυριών», τονίζουν, με τον ίδιο τον πρωθυπουργό να ισχυρίζεται ανερυθρίαστα ότι το «food pass» επιστρέφει στην κοινωνία ένα σημαντικό μέρος των υπερεσόδων των διυλιστήριων.

Βεβαίως εύλογα ερωτήματα έχει προκαλέσει ο «μπακαλίστικος» υπολογισμός, βάσει του οποίου η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία έβγαλαν τον λογαριασμό για τη φορολόγηση των διυλιστηρίων στα 650 εκατ. ευρώ. 

Η τροπολογία για τη φορολόγηση των υπερκερδών στα διυλιστήρια «αποσκοπεί να προστατέψει τα ίδια τα υπερκέρδη», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με σημερινή του ανακοίνωση, αποδομώντας πλήρως το κυβερνητικό αφήγημα. Όπως επισημαίνει το κόμμα της αξιωματικής, αντιπολίτευσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «βαφτίζει την έκτακτη εισφορά “δαπάνη”, η οποία εκπίπτει από τη φορολογία εισοδήματος, γλιτώνοντας ουσιαστικά τις εταιρείες από ένα μέρος της φορολογικής επιβάρυνσης που θα είχαν κανονικά».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός «εφαρμόζει ποσοστό 33% στη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων στον χαμηλότερο συντελεστή που επιτρέπει η Ε.Ε., αντί για 90% που και ο ίδιος είχε εξαγγείλει ότι θα επιβάλει στους ηλεκτροπαραγωγούς». Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Κυρ. Μητσοτάκης «δεν επεκτείνει σκόπιμα την έκτακτη εισφορά και στο 2023 ενώ, βάσει του Κανονισμού, μπορεί και πρέπει να εφαρμόσει συνεισφορά αλληλεγγύης και για το 2023».

Σχολιάζοντας την τροπολογία, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας (κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε στην παρουσίαση του βιβλίου «Με την πλάτη στον τοίχο. Διαπραγματεύσεις για την Οικονομία και την Κοινωνία. 2015 – 2019»), δήλωση χαρακτηριστικά:

«Η υποτυπώδης φορολόγηση υπερκερδών των διυλιστηρίων που αναμένεται να φτάσουν τα 3 δισ. για το ’22, θα γίνει με τον χαμηλότερο προτεινόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντελεστή και θα καταγραφεί όχι ως φόρος, αλλά ως δαπάνη. Όπως οι δωρεές φιλανθρωπίας που κάνουν πολλοί πλούσιοι όχι από αγάπη προς τον άνθρωπο, αλλά από ανάγκη να παρουσιάσουν μεγαλύτερες δαπάνες, ώστε να εκπέσει η φορολογία, το ποσό των χρημάτων που θα πληρώσουν».

Ο Αλ. Τσίπρας έκανε λόγο για «πολιτικές που μας οδήγησαν στη κρίση και που μας οδηγούν εκ νέου σε κρίση», καθώς και για «πελατειακό κράτος, απευθείας αναθέσεις, ανεξέλεγκτη και χωρίς ρυθμίσεις λειτουργία της αγοράς, φοροαπαλλαγές για τους ισχυρούς, οριζόντια φορολογική λεηλασία για τους πολλούς, ιδίως με ΦΠΑ και ΕΦΚ σταθερούς σε περίοδο πρωτοφανούς πληθωρισμού και επιδόματα», σημειώνοντας παράλληλα ότι δεν επιτεύχθηκε καν «η περιβόητη επενδυτική βαθμίδα που είχε τεθεί ως κεντρικός οικονομικός στόχος του κου Μητσοτάκη και μάλιστα από το πρώτο εξάμηνο του 2020».

efsyn.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων