Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Volvo: Μετά τα 110.000 χιλιόμετρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά πράσινο ισοζύγιο

Volvo: Μετά τα 110.000 χιλιόμετρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποκτά πράσινο ισοζύγιο

Διαφήμιση

Photo of Nίκος Ι. Mαρινόπουλος Nίκος Ι. Mαρινόπουλος15 Νοεμβρίου 2021

Μελέτη της Volvo έδειξε πως η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι έως 70% πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον. Στην περίπτωση του C40 Recharge και σε σχέση με ένα συμβατικό XC40 με κινητήρα καύσης θα πρέπει να περάσουν 110.000 χιλιόμετρα για να υπάρξει περιβαλλοντικό όφελος!

Μία αποκαλυπτική μελέτη έδωσε η Volvo στην δημοσιότητα στο πλαίσιο της ανακοίνωσής της πως θα υπογράψει την Συμφωνία της Γλασκώβης. Τι λέει αυτή η μελέτη; Πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πραγματικό όφελος για το περιβάλλον μετά από 110.000 χιλιόμετρα!

 

Στην μελέτη λήφθηκαν υπόψη από την εξόρυξη των πρώτων υλών, τις διαδικασίες παραγωγής, συντήρησης και τις συνθήκες οδήγησης ώστε να προκύψει το ενεργειακό αποτύπωμα άνθρακα (footprint) σε ένα κύκλο 200.000 χιλιομέτρων. Η σύγκριση έγινε ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό C40 Recharge και ένα αντίστοιχης απόδοσης XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με την μελέτη η παραγωγή του C40 Recharge αφήνει έως και 70% περισσότερους ρύπους στο περιβάλλον από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρά ταύτα, στο συνολικό χρόνο ζωής του αυτοκινήτου το footprint είναι σημαντικό καλύτερο από εκείνο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Σημαντικός συντελεστής στην μελέτη είναι οι τρεις εκδοχές που παρουσιάζει με βάση τη μέση παγκόσμια παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και την συμμετοχή των ΑΠΕ σε αυτή. Τα 110.000 χιλιόμετρα αντιστάθμισης του footprint αφορούν στην χειρότερη εκδοχή με μία μέση παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Αν η παραγωγή ενέργειας έχει μεγάλη αναλογία σε ΑΠΕ τότε το σημείο «απόσβεσης» των ρύπων γίνεται στα περίπου 77.000 χιλιόμετρα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων με χρήση ενέργειας αποκλειστικά από ΑΠΕ, τότε το αντιστάθμισμα έρχεται στα περίπου 48.000 χιλιόμετρα.

Το πόρισμα της μελέτης είναι πως η τωρινή μέθοδος παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δη των μπαταριών είναι πολύ πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον. Το συμπέρασμα είναι πως για να είναι επωφελές ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το περιβάλλον θα πρέπει να παράγεται με ενέργεια από ΑΠΕ. Στο μέλλον όλες οι διαδικασίες παραγωγής θα πρέπει να βελτιωθούν, ειδικότερα από την στιγμή που οι κατασκευαστές θα σταματήσουν να διαθέτουν συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες.

caroto.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων