Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Βαριά πρόστιμα κόντρα στο λαθρεμπόριο καυσίμων -Πάνω από 130 τόνοι λαθραίων καυσίμων κατασχέθηκαν το 2023

Πηγή: iefimerida.grΒαριά πρόστιμα κόντρα στο λαθρεμπόριο καυσίμων -Πάνω από 130 τόνοι λαθραίων καυσίμων κατασχέθηκαν το 2023 – iefimerida.gr

Βαριά πρόστιμα κόντρα στο λαθρεμπόριο καυσίμων -Πάνω από 130 τόνοι λαθραίων καυσίμων κατασχέθηκαν το 2023

Πηγή: iefimerida.grΒαριά πρόστιμα κόντρα στο λαθρεμπόριο καυσίμων -Πάνω από 130 τόνοι λαθραίων καυσίμων κατασχέθηκαν το 2023 – iefimerida.gr

Διαφήμιση

μάνικα βενζίνης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βαριά πρόστιμα κόντρα στο λαθρεμπόριο καυσίμων -Πάνω από 130 τόνοι λαθραίων καυσίμων κατασχέθηκαν το 2023
Οδηγοί δεν πληρώνουν στα πρατήρια υγρών καυσίμων καταφεύγοντας σε ένα κόλπο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

04/12/2023  06:50
«Πειραγμένες» αντλίες που γεμίζουν τα ντεπόζιτα με αέρα αντί για καύσιμο, αδήλωτες ταμειακές μηχανές, ανενεργά συστήματα εισροών – εκροών, λαθραία βενζίνη και πετρέλαιο αμφιβόλου ποιότητας, φορτία με διαλύτες για τη νόθευση καυσίμων, κρυφές δεξαμενές, παράνομα βυτιοφόρα.

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις μεθόδους, που χρησιμοποιούν τα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων για να θησαυρίσουν, ενώ στη διάρκεια της χρονιάς που φεύγει αποκαλύφθηκαν ακόμα και περιπτώσεις όπου πρατήρια προμήθευαν καύσιμα επί έτη, χωρίς να έχουν καν άδεια λειτουργίας!  

Οι απώλειες εσόδων για το Κράτος υπολογίζεται- με συντηρητικές εκτιμήσεις- ότι ξεπερνούν τα 150 εκ. ευρώ κάθε χρόνο, ενώ αν προσθέσει κανείς στην εξίσωση τις ζημιές των ιδιοκτητών οχημάτων, που χρησιμοποιούν νοθευμένα καύσιμα, ο λογαριασμός ανεβαίνει ίσως και πάνω από τα 200 εκ. ευρώ. Σύμφωνα με το απολογιστικό σημείωμα από τις Τελωνειακές Υπηρεσίες, που συμπεριλαμβάνεται στους ειδικούς τόμους, οι οποίοι συνοδεύουν τον Προϋπολογισμό του 2024, την περασμένη χρονιά πιάστηκαν στην «τσιμπίδα» των Διωκτικών Αρχών 34 μεγάλες υποθέσεις λαθρεμπορίας καυσίμων και κατασχέθηκαν συνολικά 130,1 τόνοι βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και διαλυτών!

«Λουκέτα» διαρκείας  
Στο φορολογικό νομοσχέδιο, που ψηφίζεται αυτήν την εβδομάδα, το ΥΠΕΘΟ σε συνεννόηση με την ΑΑΔΕ φέρνουν πολύ πιο αυστηρές “καμπάνες” για τους ενεχόμενους σε υποθέσεις λαθρεμπορίας. Κι επειδή εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι αυτό που “πονάει” τους παραβάτες δεν είναι τόσο τα πρόστιμα αλλά το “λουκέτο”, το νέο ποινολόγιο “πατάει” ακριβώς εκεί. Συγκεκριμένα: 

όταν από εξέταση δείγματος καυσίμων υπάρχει διαφορά μεταξύ της ανάλυσης του πρώτου, και του κατ’ έφεση δείγματος, προκύπτει ότι το ελεγχόμενο φυσικό ή νομικό πρόσωπο κατέχει, διακινεί και εμπορεύεται νοθευμένα καύσιμα, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για 2 έτη 
αν μετά από έκθεση ελέγχου είτε της αρμόδιας υπηρεσίας της ΑΑΔΕ, είτε οποιασδήποτε άλλης δημόσιας ελεγκτικής ή διωκτικής αρχής, διαπιστώνεται τέλεση λαθρεμπορίας καυσίμων, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση, για 2 έτη 
αν οι ιδιοκτήτες του πρατηρίου ή οι υπάλληλοι τους παρεμποδίζουν τον έλεγχο με χρήση βίας ή απειλής, σφραγίζεται η εγκατάσταση στην οποία διαπιστώνεται η παράβαση για 2 έτη. 
Κι επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας τόσα χρόνια, στο νομοσχέδιο υπάρχουν δύο ασφαλιστικές δικλείδες:  

Αλλαγή ή διακοπή δραστηριότητας, κατά τον χρόνο της σφράγισης, στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου λειτουργούσε η εγκατάσταση, δεν κωλύει τη σφράγιση της εγκατάστασης 
Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οι νομικές οντότητες των οποίων η εγκατάσταση πρατηρίου καυσίμων σφραγίστηκε, απαγορεύεται να δραστηριοποιούνται με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ή ιδιότητα ή να συμμετέχουν σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για 2 έτη από τη διαπίστωση της παράβασης.  
Οι εταιρίες 
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ βάζουν στο “παιχνίδι” των ελέγχων και τις ίδιες τις εταιρίες πετρελαιοειδών, που οφείλουν να εποπτεύουν πιο στενά τους πελάτες- πρατηριούχους, με την πρόβλεψη προστίμων όπου διαπιστώνεται αμέλεια σε αυτήν την εποπτεία. Τα πρόστιμα φτάνουν στις 30.000 ευρώ ανά πρατήριο, αν οι εταιρίες δεν αποσύρουν εντός 10 εργάσιμων ημερών από την ενημέρωση για παραβατική συμπεριφορά των πρατηρίων, όλα τα τυχόν σήματά τους και τις αντλίες τους και εντός ευλόγου χρόνου, όλο τον υπόλοιπο εξοπλισμό τους από το πρατήριο καυσίμων.  

Τι οφείλουν να κάνουν οι εταιρίες πετρελαιοειδών; Να γίνουν κι αυτές ελεγκτές. Με απλά λόγια θα πρέπει εφεξής να μεριμνούν για την τήρηση και τακτική επικαιροποίηση των στοιχείων φορολογικού μητρώου των πρατηρίων, τον περιοδικό έλεγχο ύπαρξης της άδειας λειτουργίας, των πιστοποιητικών των δεξαμενών και αντλιών,  για τουλάχιστον έναν κατ’ έτος έλεγχο της χημικής σύνθεσης των καυσίμων που διατίθενται από τα πρατήρια, καθώς και για τη παροχή στην ΑΑΔΕ κάθε πληροφορίας σχετικά με ενδεχόμενες παραβάσεις τέλεσης ή επικείμενης τέλεσης λαθρεμπορίας καυσίμων, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων.

iefimerida.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων