Σε μια ακόμα καυστική δήλωση σχετικά με την αναγκαιότητα εξέλιξης και παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων προχώρησε η Toyota ξεκαθαρίζοντας ότι προτιμά να πληρώνει πρόστιμα από το να πετάει τα χρήματά της κατασκευάζοντας οχήματα μηδενικών ρύπων.
Μετά τον Akio Toyoda, ο οποίος με κάθε ευκαιρία δηλώνει αντίθετος στην προοπτική του βίαιου εξηλεκτρισμού της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ήρθε η σειρά του επικεφαλής της Toyota Βόρειας Αμερικής, Ted Ogawa να ρίξει λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά, διατυπώνοντας την άποψη ότι η εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων είναι χάσιμο χρόνου και χρήματος.
O Ted Ogawa ακολούθησε το παράδειγμα του φυσικού ηγέτη της Toyota, δηλώνοντας ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προτιμά να πληρώνει πρόστιμα που σχετίζονται με την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες βενζίνης από το να πετάει τα χρήματά της στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Toyota διαθέτει αυτή τη στιγμή μόνο μια ηλεκτρική πρόταση στην γκάμα της και παρά το γεγονός ότι στο άμεσο μέλλον αναμένεται να προστεθούν και άλλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, μοιάζει να μην πιστεύει στο εγχείρημα του πλήρη εξηλεκτρισμού της.
Το 2023 η Toyota κατάφερε να διαθέσει 10,5 εκατομμύρια οχήματα σε ολόκληρο τον πλανήτη, εκ των οποίων μόλις το 1% ήταν ηλεκτρικά.
Το ποσοστό αυτό πρόκειται να αυξηθεί στο μέλλον χάρη στην παραγωγή νέων ηλεκτρικών μοντέλων και την ανάπτυξη τεχνολογιών που επιτρέψουν στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης.
Η Toyota άλλωστε είναι ένας από τους κατασκευαστές που έχουν επενδύσει στην τεχνολογία των συσσωρευτών στερεού τύπου (Solid State Batteries), οι οποίοι αναμένεται να φέρουν την επανάσταση στον κόσμο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Παρά τις όποιες επενδύσεις έχουν πραγματοποιηθεί από τον ιαπωνικό κολοσσό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, τα στελέχη της εξακολουθούν να «φωνάζουν» ότι οι συνθήκες δεν είναι ώριμες για μια πλήρη ενεργειακή μετάβαση και πως θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος ώστε να επιτευχθεί.
Για την ώρα και σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ted Ogawa, τα χρήματα που δαπανώνται για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι «πεταμένα», θεωρώντας προφανώς ότι η Toyota μπορεί να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα προσπερνώντας την επίπονη και δαπανηρή διαδικασία της εξέλιξης.