Tου Χ. Μαυράκη (επίτιμος πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ)
13/12/2019
Στην σημερινή Ελλάδα της βαθύτατης οικονομικής κρίσης, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις των τελευταίων 10 ετών αναζητούν καθημερινά τρόπους οικονομικής ισορροπίας και δημοσιονομικής προσαρμογής, καταλήγοντας όμως στην εύκολη λύση, δηλαδή στην επιβολή φορολογικών επιβαρύνσεων σε συνταξιούχους, μισθωτούς, αγρότες, ελεύθερους επαγγελματίες και γενικότερα σε κάθε έντιμο φορολογούμενο πολίτη και σε κάθε νόμιμη και συνεπή φορολογικά επιχείρηση.
Επίσης τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης, εκτός της επιβολής νέων φορολογικών επιβαρύνσεων σε ότι κινείται, παράλληλα με περικοπές μισθών και συντάξεων, αναζητούνται κάθε φορά προς κάθε κατεύθυνση δήθεν ισοδύναμα μέτρα προς ελάφρυνση των εξαντλημένων φορολογικά, κοινωνικών ομάδων που υφίστανται τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
Δυστυχώς όμως στην προσπάθεια αναζήτησης ισοδυνάμων μέτρων, οι εκάστοτε κυβερνώντες αγνοούν την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων από την οποία χάνονται ετησίως εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε βάρος των δημοσίων εσόδων και του δημοσίου συμφέροντος.
Είναι διαπιστωμένο και ομολογημένο την τελευταία εικοσαετία από τους παράγοντες της Αγοράς Πετρελαιοειδών και από Κυβερνητικούς παράγοντες το φαινόμενο της παράνομης διακίνησης καυσίμων και της απώλειας δημοσίων εσόδων. Μάλιστα ο πρ. Πρωθυπουργός κ. Λουκάς Παπαδήμος σε ομιλία του στη Βουλή των Ελλήνων στις 13/1/2012 κατήγγειλε ότι «Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Και δεν είναι μόνο η απώλεια εσόδων για το δημόσιο, που πιθανόν φθάνει σε ετήσιο ύψος 1.000.000.000 ευρώ (1δις), είναι επίσης το γεγονός ότι η απώλεια αυτή των εσόδων συμβαίνει σε μια εποχή που η χώρα δοκιμάζεται από ένα δημοσιονομικό πρόβλημα και οι νομοταγείς φορολογούμενοι πολίτες επιβαρύνονται, στα όρια της οικονομικής αντοχής, με φορολογικά βάρη και απώλειες εισοδήματος.
Για τους λόγους αυτούς, το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν είναι μόνο μία πηγή στέρησης εσόδων του προϋπολογισμού, αλλά πληγή στο κράτος δικαίου και στη νομιμότητα. Συνιστά ένα κραυγαλέο πρόβλημα κοινωνικής αδικίας, διότι κάποιοι επιτήδειοι πλουτίζουν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου».
Ο πρ. Γεν. Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Γ. Σούρλας, στην έκθεσή του πρίν από 1,5 χρόνο περίπου (Οκτ. 2014), στην σελίδα 28 αναφέρει, « Πέρασαν 15 χρόνια από τότε που εκφράσθηκε η πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων καθώς και για την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης πετρελαιοειδών προϊόντων.
Όλα αυτά όμως παρέμειναν σε θεωρητικό επίπεδο. Πέρασαν 6 χρόνια, από την ψήφιση της πρώτης νομοθετικής ρύθμισης και ακόμη τα συστήματα δεν λειτουργούν, στο σύνολο τους, στη πράξη. Δεκάδες χρόνια παλινωδιών, πολιτικά τερτίπια, καταστάσεις που προσβάλλουν κάθε έννοια υπευθυνότητας, νομιμότητας, διαφάνειας και πολιτικής αξιοπρέπειας».
Το 2002 για πρώτη φορά οι Πρατηριούχοι πρότειναν στην τότε πολιτική ηγεσία για τον έλεγχο της παράνομης διακίνησης (λαθρεμπόριο, νοθεία, κλοπή, δασμοφοροδιαφυγή, κ.λπ.) Πετρελαιοειδών και Ενεργειακών προϊόντων, την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης αυτών.
Στην συνέχεια μετά από συστάσεις Επιτροπών και αλλεπάλληλων διερευνητικών συζητήσεων, αποφασίσθηκε το 2009 η εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών, αρχικώς στα πρατήρια και στην συνέχεια σε όλα τα υπόλοιπα στάδια παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης των Πετρελαιοειδών και Ενεργειακών προϊόντων.
Μόνον που τα υπόλοιπα στάδια παραμένουν προς το παρόν ακόμη ανεξέλεγκτα αφού υπάρχουν νομοθετικές διατάξεις από το 2012 και δεν εφαρμόζονται μέχρι σήμερα.
Είναι εγκληματικό σήμερα να συνθλίβονται οικονομικά οι Έλληνες πολίτες με μειώσεις μισθών και συντάξεων, κατάργηση κοινωνικών παροχών, υψηλή φορολόγηση των χαμηλών εισοδημάτων, και η σημερινή Κυβέρνηση παρά τις σχετικές διακηρύξεις και δεσμεύσεις της πριν από ένα χρόνο περίπου, να μη μπορεί να καταπολεμήσει την παράνομη διακίνηση καυσίμων και να συλλάβει την εκτεταμένη δασμοφοροδιαφυγή, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Προς το παρόν παραμένει σε ισχύ η πολλάκις εκφρασμένη πολιτική βούληση!!! για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων, αλλά χωρίς την λήψη αποφάσεων ουσιαστικής αντιμετώπισης του φαινομένου, όπως παραμένει σε ισχύ και η δήθεν καθημερινή αναζήτηση ισοδυνάμων μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής.
Π.Ο.Π.Ε.Κ.