Τέλος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα υπόγεια πάρκινγκ -Από πού ξεκινά
Αιτία για τη συγκεκριμένη απόφαση ήταν η φωτιά που ξέσπασε σε ηλεκτρικό όχημα, καταστρέφοντας 140 οχήματα και αφήνοντας 600 σπίτια χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και νερό σχεδόν για μια εβδομάδα.
Όλο και περισσότεροι καταναλωτές αρχίζουν να στρέφονται στα ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να επωφεληθούν από το χαμηλό κόστος μετακίνησης και συντήρησης, τις υπάρχουσες επιδοτήσεις, καθώς και ταυτόχρονα να βάλουν το δικό τους λιθαράκι για ένα πιο πράσινο περιβάλλον. Αν και πλέον έχουν λυθεί αρκετές «βρεφικές» αρρώστιες, όπως η περιορισμένη αυτονομία, συνεχίζει να αποτελεί φλέγον ζήτημα η δυσκολία κατάσβεσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Αν και διάφορες έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πιο επιρρεπή στη φωτιά σε σχέση με τα θερμικά, ο υπερπολλαπλάσιος όγκος νερού που χρειάζεται για την κατάσβεση σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο και η μεγάλη πιθανότητα αναζωπύρωσης ακόμα και μετά από 24 ώρες, καθιστά το έργο της πυροσβεστικής αρκετά πιο δύσκολο και πολύπλοκο.
Για αυτό το λόγο οι αρμόδιοι φορείς σε διάφορες χώρες παίρνουν διάφορα μέτρα, όπως η απαγόρευση εισόδου αμιγώς ηλεκτρικού ή Plug-In υβριδικού αυτοκινήτου σε πλοίο όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας που ισχύει στη Ελλάδα.
Αντίστοιχα μέτρα αποφάσισε να λάβει και η Νότια Κορέα, έχοντας βιώσει πρόσφατα τις καταστροφικές συνέπειες μιας τέτοιας πυρκαγιάς. Η απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει την είσοδο πλήρως φορτισμένων ηλεκτρικών οχημάτων σε υπόγειους χώρους στάθμευσης έρχεται ως απάντηση στο περιστατικό όπου ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες, προκαλώντας ζημιές σε 140 οχήματα και αφήνοντας 600 νοικοκυριά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και νερό για πέντε μέρες.
To αξιοσημείωτο είναι ότι το αυτοκίνητο ήταν στη συγκεκριμένη θέση παρκαρισμένο για 59 ώρες χωρίς να είναι συνδεδεμένο σε κάποιο φορτιστή.
Οι νέοι κανονισμοί, που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, προβλέπουν ότι μόνο οχήματα με μπαταρία φορτισμένη κάτω του 90% θα επιτρέπεται να εισέρχονται σε υπόγειους χώρους στάθμευσης. Επιπλέον, οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα σταματάνε να δίνουν ρεύμα, μόλις η μπαταρία φτάσει στο 80% της χωρητικότητας της, ενώ υπάρχουν σχέδια για την επέκταση αυτού του περιορισμού και σε ιδιωτικές συσκευές φόρτισης.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν είναι ομόφωνα αποδεκτή. Πολλοί ειδικοί αμφισβητούν τη σύνδεση μεταξύ πλήρως φορτισμένης μπαταρίας και αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς, υποστηρίζοντας ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι σχεδιασμένα να μην φτάνουν ποτέ σε πραγματικά πλήρη φόρτιση, ακόμα κι αν ο πίνακας οργάνων δείχνει 100%.
Δεν διστάζουν να χαρακτηρίζουν την απόφαση ως «κυνήγι μαγισσών» και τονίζουν την ανάγκη για εμπεριστατωμένη συζήτηση μεταξύ εμπειρογνωμόνων πριν από τη λήψη τέτοιων μέτρων.
Είναι σαφές ότι η ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα κρίσιμο ζήτημα που απαιτεί προσεκτική εξέταση και ισορροπημένες αποφάσεις. Η Νότια Κορέα, πρωτοπόρος στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, αναζητά λύσεις για την αντιμετώπιση των κινδύνων, αλλά η προσέγγισή της εγείρει ερωτήματα και αντιδράσεις.