Τα πρατήρια καυσίμων στην Ελλάδα αποκτούν τεχνητή νοημοσύνη
Έκρηξη της ζήτησης για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence -AI) εκδηλώνεται ήδη στην Ελλάδα, με τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις να υλοποιούν -ενίοτε- βαριά επενδυτική ατζέντα για να μπουν σε μονοπάτια ΑΙ. Ήδη για κλάδους όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, αλλά και η βαριά βιομηχανία το ΑΙ δεν αποτελεί μια θεωρητική -και ίσως πολυδάπανη πολυτέλεια- αλλά καθημερινή πραγματικότητα.
Αλυσίδα με 600 πρατήρια καυσίμων, αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, προβλέπει με ακρίβεια τη ζήτηση για καύσιμα, ώστε ο ανεφοδιασμός των πρατηρίων να γίνεται πριν χρειαστεί ο πρατηριούχος να υποβάλει αίτημα, επιτυγχάνοντας μείωση αποθεμάτων έως και 10% και αντίστοιχη αύξηση εσόδων. Πρόκειται για λύση, που έχει ήδη αναπτύξει η ελληνική Witside, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα, για λογαριασμό αλυσίδας πρατηρίων στην Ελλάδα.
Η λύση επεξεργάζεται, μέσω ΑΙ, δεδομένα από διάφορες πηγές, όπως τις πωλήσεις της αλυσίδας, τις προωθητικές ενέργειες και διάφορα συμβάντα (κινητές εορτές, αργίες), ώστε να προβλέψει με ακρίβεια τη ζήτηση στα πρατήρια.
Μάλιστα, με τα συστήματα ΑΙ, αυτοματοποιείται και η διαδικασία παραγγελιών προς την κεντρική αποθήκη, με την αλυσίδα να λύνει έτσι προβλήματα έλλειψης αποθεμάτων και καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών, πετυχαίνοντας αυτόματη αναπλήρωση των αποθεμάτων και εξοικονομώντας, μεταξύ άλλων, περί τις 5 ώρες την εβδομάδα.
ΑΙ στα telecoms, στα τρόφιμα, στο χωράφι
«Ο ετήσιος ρυθμός υιοθέτησης των λύσεων ΑΙ στην Ελλάδα παραμένει βραδύτερος του αντίστοιχου ευρωπαϊκού, που κυμαίνεται στο 20%, αλλά με σαφείς τάσης επιτάχυνσης. Την ίδια στιγμή, δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις απολαμβάνουν ήδη οφέλη από την τεχνητή νοημοσύνη, όπως αύξηση των εσόδων τους, μείωση των αποθεμάτων, καλύτερη διαχείριση της ζήτησης» τόνισε χθες Χρήστος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Witside, κατά τη διάρκεια ειδικής διαδικτυακής παρουσίασης των ΑΙ εφαρμογών, που έχει αναπτύξει η εταιρεία.
Ήδη, στην Ελλάδα κλάδοι, όπως αυτός των τηλεπικοινωνιών, αξιοποιούν ΑΙ για το customer service, τράπεζες και ασφαλιστικές κάνουν ανάλυση δεδομένων για την πρόβλεψη απάτης με τη χρήση ΑΙ, ενώ εταιρείες τροφίμων πετυχαίνουν προληπτική συντήρηση ακόμη και διασφάλιση συγκεκριμένων ιδιοτήτων των προϊόντων τους με τεχνητή νοημοσύνη.
Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παζάλο, Director, Innovation & Analytics της Witside, παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα στη χρήση συστημάτων ΑΙ στην αγροτική παραγωγή για παρακολούθηση των καλλιεργειών σε πραγματικό χρόνο.
Ο τραπεζικός κλάδος, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι ασφαλιστικές, οι μεγάλες βιομηχανίες, τα logistics, επιχειρήσεις του αγροτικού χώρου και του τουρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Witside, πρωταγωνιστούν στην επενδυτική κινητικότητα που εκδηλώνεται -και- στην Ελλάδα για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης.
ΑΙ και στο Δημόσιο
Αν και ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός που καθοδηγεί στην Ελλάδα τη ζήτηση για λύσεις ΑΙ, το Δημόσιο έχει ξεκινήσει να εισέρχεται και αυτό στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης. Ως καταλύτης για την εισαγωγή του Δημόσιου τομέα στην ΑΙ λειτούργησε η πανδημία, στη διάρκεια της οποίας χρησιμοποιήθηκαν συστήματα ΑΙ τόσο στη διαδικασία τον εμβολιασμών όσο και στους συμπτωματικούς ελέγχους.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αναπτύσσονται δυο ταχύτητες στην υιοθέτηση της ΑΙ στην Ελλάδα, καθώς τράπεζες και μεγάλες βιομηχανίες κάνουν την τελευταία 4ετία μεγάλες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, ενώ οι μεσαίες και μικρές εταιρείες βλέπουν ακόμη το ΑΙ ως μια κοστοβόρο πολυτέλεια.
Το εντεινόμενο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων να προσποριστούν τα οφέλη της ΑΙ αποτυπώνεται και στη σταθερά ανοδική πορεία της ίδιας της Witside. Η εταιρεία προβλέπει αύξηση των εσόδων της το 2023 κατά 30%, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης πωλήσεων στο ΑΙ αναμένεται να είναι υπερδιπλάσιος από τον αντίστοιχο με τον οποίο αναπτύσσονται οι πωλήσεις στους παραδοσιακούς τομείς της Πληροφορικής.
Τεχνητή νοημοσύνη και τουρισμός
Η WITSIDE έχει τρέξει λύσεις και για τον τομέα του τουρισμού, ενεργοποιώντας τα συστήματα ΑΙ για την «έξυπνη» διαχείριση των τουριστικών ροών. Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα του τουρισμού είναι ο προγραμματισμός της επάρκειας εργαζομένων στα σημεία εξυπηρέτησης με βάση τον εκτιμώμενο αριθμό επισκεπτών» τόνισε ο κ Παζάλος.
Όπως εξήγησε, με τη βοήθεια στατιστικών μοντέλων και λύσεων AΙ και μέσω της αξιοποίησης ιστορικών δεδομένων για αφίξεις και επισκέψεις σε χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης, η λύση της Witside προβλέπει τη ζήτηση ανά σημείο, ενώ, αξιοποιώντας δημογραφικά δεδομένα επισκεπτών, δίνει τη δυνατότητα για ομαδικές καμπάνιες προώθησης μηνυμάτων είτε για λόγους marketing είτε με στόχο την ελεγχόμενη όδευση.
Ένας άλλος τομέας χρήσης της ΑΙ είναι αυτός της υγείας, με τη WITSIDE να έχει αναπτύξει λύση για την «έξυπνη» διάγνωση του καρκίνου. Με τη χρήση του ΑΙ και συγκεκριμένα προεκπαιδευμένων αλγορίθμων σε εκατομμύρια εικόνες, η λύση της Witside προσφέρει πολύ πιο ακριβή αποτελέσματα, που φθάνουν στο 98,2% για τον καρκίνο του προστάτη και στο 95% για καρκίνο του θυροειδούς, με προσιτό κόστος κτήσης και λειτουργίας για τα εργαστήρια.
power game.gr