Πως «απειλεί» η ηλεκτροκίνηση 100.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία
Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα στοιχίσει στη Γερμανία πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας, εκτιμά έκθεση του Ινστιτούτου για την Εργασία και το Επάγγελμα.
Μέχρι το 2035 θα χαθούν σχεδόν 114.000 θέσεις εργασίας λόγω της μετάβασης της παραγωγής από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση», αναφέρεται στην έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου στο Βερολίνο. Οι ειδικοί του δημόσιου ερευνητικού κέντρου, που υπάγεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης (ΒΑ), υπολογίζουν τις απώλειες για τη γερμανική οικονομία στα 20 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,6% επί του γερμανικού ΑΕΠ. Ας σημειωθεί ότι σήμερα απασχολούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της περισσότεροι από 800.000 εργαζόμενοι.
Οι απώλειες θέσεων εργασίας στις μονάδες παραγωγής οχημάτων τα επόμενα 17 χρόνια υπολογίζονται σε 83.000. Οι ερευνητές ωστόσο αναμένουν ότι «θα χαθούν επιπλέον 30.000 θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς της γερμανικής οικονομίας». Την ίδια στιγμή όμως εκτιμάται ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα έχει παροδικά θετική επίδραση λόγω των επενδύσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στις οποίες θα δημιουργηθούν 16.000 νέες θέσεις εργασίας, στην κατασκευή νέων κτηρίων, την ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής ή την παροχή υπηρεσιών. Μακροπρόθεσμα ωστόσο το δημόσιο ερευνητικό κέντρο αναμένει ότι «η ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής θα έχει αρνητική επίδραση στην απασχόληση, μιας και θα απαιτείται πλέον λιγότερο ειδικά καταρτισμένο προσωπικό». Στα θετικά της μετάβασης συγκαταλέγεται πάντως ότι θα μειωθούν οι εισαγωγές πετρελαίου, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ζήτηση για εγχώριο ρεύμα.
Λιγότερο προσωπικό απαιτεί η κατασκευή ηλεκτροκίνητων
Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης. Κατά συνέπεια η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό. Η πρόγνωση των συντακτών της έκθεσης στηρίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι μέχρι το 2035 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα βρίσκεται στο 23% επί του συνόλου. Σε περίπτωση που τα ηλεκτροκίνητα είναι εν τέλει περισσότερα, τότε οι αρνητικές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά εργασίας θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτερες.
Για να αποτρέψει την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει δυναμικά η εγχώρια παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Βερολίνο ανησυχεί μήπως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμήσουν να εισάγουν μπαταρίες από ασιατικές χώρες αντί να τις παράγουν οι ίδιες. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομίας διαθέτει οικονομική βοήθεια 1 δισ. ευρώ σε όσους Γερμανούς κατασκευαστές σχεδιάζουν την παραγωγή μπαταριών. Ο αρμόδιος υπουργός Πέτερ Αλτμάιερ τοποθετεί πάντως την έναρξη παραγωγής στο 2021. Προς το παρόν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συζητούν ακόμα τη δημιουργία κοινοπραξιών.
Πηγή Πληροφοριών: DW
www.worldenergynews.gr