Ποιο καύσιμο προτίμησαν οι Έλληνες στα νέα τους ΙΧ τον Ιανουάριο;
ΝΕΑ
- Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα για 2ο συνεχόμενο μήνα κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου και ακολουθούν τα ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα.
-
Πετρελαιοκίνητα, βενζινοκίνητα αλλά και ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα φαίνεται επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές αλλά και εταιρικοί χρήστες οχημάτων τον Ιανουάριο του 2023 καθώς αυξήθηκε το ποσοστό τους σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα πέρυσι ενώ αντίθετα πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται και με Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο ή είναι υβριδικά.
Ωστόσο τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κατάφεραν να καταγράψουν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου 5,4% και ακολουθούν τα βενζινοκίνητα με 1,4%, και τα ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά με οριακή άνοδο 0,2%.
Ο Ιανουάριος αποτελεί τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα κατά τον οποίο τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα καταγράφουν μεγάλη άνοδο καθώς τόσο οι ιδιώτες καταναλωτές όσο και οι χρήστες εταιρικών οχημάτων φαίνεται ότι προτιμούν την σταθερά χαμηλή κατανάλωση αλλά και την μακροζωΐα των κινητήρων diesel.
Τώρα όσοι φοβούνται για μελλοντικά χαράτσια να επισημάνουμε πως η συντριπτική πλειοψηφία των diesel μοντέλων έχει μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2!
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων του ΣΕΑΑ τα βενζινοκίνητα μοντέλα σημείωσαν επίσης άνοδο 1,4% καταλαμβάνοντας το 47,2% του συνόλου των πωλήσεων. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνοντας το 23,9% και σημειώνοντας πτώση 1,9%. Στην τρίτη θέση ακολουθούν τα diesel μοντέλα με 19,9% του συνόλου της αγοράς καταγράφοντας άνοδο 5,4%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα με 6,8% σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Τα οχήματα που καταναλώνουν και υγραέριο σημείωσαν επίσης μεγάλη πτώση 4,4% καταλαμβάνοντας το 2% των πωλήσεων ενώ επίσης και τα οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο σημείωσαν πτώση 0,7% καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων.
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 63% εκ των οποίων το 24,7% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 23,6% εκ του οποίου το 17,4% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 6,2% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία A με ποσοστό 7,1% εκ του οποίου τα SUV είναι 1,3%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 4,5% (3,9% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,4 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,6% (0,2% τα SUV), και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,5%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιανουάριο κατέλαβαν το 47,9% καταγράφοντας πτώση 13,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
newsauto.gr