Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Ποια τα 6 πλεονεκτήματα των θερμικών μοτέρ απέναντι στα ηλεκτρικά;

Ποια τα 6 πλεονεκτήματα των θερμικών μοτέρ απέναντι στα ηλεκτρικά;

Διαφήμιση

Τι σου αρέσει περισσότερο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνη και diesel); Αυτά είναι τα 6 βασικά πλεονεκτήματα των θερμικών μοτέρ απέναντι στα ηλεκτρικά.

6 λόγοι που τα ηλεκτρικά μοτέρ θα βλέπουν… την πλάτη των θερμικών

Τους κυνηγούν, τους έχουν βάλει ημερομηνία λήξης, τους «ποινικοποιούν», αλλά αντέχουν. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και diesel θα σταματήσουν να εξελίσσονται τα επόμενα χρόνια, παρόλα αυτά διατηρούν ξεχωριστή θέση στις προτιμήσεις των car lovers. Ναι, τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν συγκεκριμένα ατού (πιο φιλικά προς το περιβάλλον, άμεσα διαθέσιμη ροπή), όμως 6 βασικά πλεονεκτήματα των ICE (Internal Combustion Engines) δεν τα βρίσκεις. Ξέρεις ποια είναι;

1. Ανθεκτικότητα & αποτελεσματικότητα σε όλες τις θερμοκρασίες για τα θερμικά

Για να το πούμε λαϊκά, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι… αχάμπαροι από τις εξωτερικές συνθήκες. Είναι, δηλαδή, παντός καιρού καθώς μπορούν και λειτουργούν βέλτιστα σε ζέστη και κρύο. Από την άλλη πλευρά, ένα ηλεκτρικό όχημα είναι περισσότερο εκτεθειμένο στις εξωτερικές θερμοκρασίες, κυρίως τις χαμηλές. Τότε η μπαταρία δεν είναι το ίδιο αποδοτική, για αυτό και η ηλεκτρική αυτονομία μειώνεται. Οι εταιρείες εφαρμόζουν τεχνολογίες προστασίας της μπαταρίας (π.χ. προκλιματισμός καμπίνας), υπάρχουν συγκεκριμένα tips για να προφυλάσσεις την μπαταρία σου, κανένα όμως από τα παραπάνω δεν θα χρειαστεί σε ένα θερμικό μοτέρ, πέρα από 30 δλ. λειτουργίας στο ρελαντί.
 
Το μόνο που ίσως επηρεάσει ένα θερμικό αυτοκίνητο είναι το υψόμετρο. Κι αυτό κυρίως τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Σε τέτοιες συνθήκες υπάρχει λιγότερο οξυγόνο και η καύση του καυσίμου γίνεται πιο δύσκολα, για αυτό και ίσως το μοτέρ να σκορτσάρει.

2. «Πούπουλο» τα θερμικά, μεγάλο βάρος τα ηλεκτρικά

Σπάνια θα δεις συμβατικό αυτοκίνητο με ICE να ξεπερνά τους 2 τόνους και ο λόγος είναι προφανής. Το μηχανικό τους σύνολο είναι πολύ πιο ελαφρύ, για αυτό και το όχημα είναι πιο εύκολα ελέγξιμο και περισσότερο δυναμικό οδηγικά. Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι συγκριτικά βαρύτερα, για αυτό κιόλας έχουν συγκεκριμένη ρύθμιση στην ανάρτηση (πιο σκληρή για διαχείριση του έξτρα βάρους). Ναι, το επιπλέον βάρος αφορά την μπαταρία, όμως κινητήρας και μπαταρία πάνε πακέτο στα ηλεκτρικά, άρα είναι «ένα και το αυτό».

3. Φουλάρεις βενζίνη (ή diesel) σε 5 λεπτά & έχεις άφθονα πρατήρια

Ένα βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ο χρόνος φόρτισης, αλλά και οι υποδομές τους. ΟΚ, στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι φορτιστές, οπότε το ο μικρός διαθέσιμος αριθμός τους αφορά κυρίως τη χώρα μας. Εντός και εκτός Ελλάδας, όμως, οι χρόνοι φόρτισης είναι ίδιοι. Αν είσαι άδειος από ρεύμα, μέχρι το 80% θα χρειαστείς στην καλύτερη ένα 20λεπτο και αυτό σε ταχυφορτιστή πολύ μεγάλης ισχύος. Κατά κανόνα θα χρειαστείς γύρω στα 40 λεπτά για μία επαρκή φόρτιση, αν σταθείς τυχερός και πετύχεις άμεσα διαθέσιμο φορτιστή (δεν φορτίζει άλλος χρήστης). Στον αντίποδα, έχει χρειαστεί να περιμένεις ποτέ περισσότερο από 5 λεπτά σε κάποιο πρατήριο, βενζίνης ή diesel; Η απάντηση προφανής…

4. Μεγάλη αυτονομία, ειδικά στα ταξίδια

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι «θησαυρός» μέσα στην πόλη, ακόμη και για ένα hybrid μοντέλο. Κάθε φορά που πατάς φρένο κερδίζεις ενέργεια, άρα η αυτονομία ενός αυτοκινήτου μένει μεγάλη. Αυτό δεν ισχύει στο ταξίδι, όποτε και οι μεγαλύτερες ταχύτητες κίνησης αδειάζουν την μπαταρία πιο γρήγορα. Κι αν το κάνεις θα πρέπει να φορτίσεις, άρα έχουμε τον φαύλο κύκλο των χρόνων φόρτισης. Για αυτό και ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων θα σου πάρει πολύ περισσότερο χρόνο σε σχέση με ένα θερμικό όχημα.

5. Τιμή: Κοστίζουν πολύ παραπάνω τα ηλεκτρικά

Αν  συγκρίνουμε το ίδιο αυτοκίνητο, στα ίδια πάνω-κάτω άλογα, το αμιγώς ηλεκτρικό θα κοστίζει αρκετά παραπάνω σε σχέση με ένα θερμικό μοντέλο. Δεν θα μιλήσουμε για εξοπλισμό αλλά για αυτό που γράφει το καρτελάκι μπροστά, την τιμή. Εκεί τα ηλεκτρικά κοστίζουν παραπάνω, καθώς μεταξύ άλλων αφορούν κυρίως αυτοκίνητα ανώτερων κατηγοριών στις οποίες το κόστος είναι ούτως ή άλλως μεγαλύτερο.

6. Θες να ακούς τη φασαρία από το… ζουμάκι

«Μην μου λες να ζω με αναμνήσεις» λέει ένα γνωστό άσμα, αλλά σε πόσους θα λείψει η… φασαρία του κινητήρα; Εκεί, όταν οι στροφές ανεβαίνουν, όταν αλλάζεις την ταχύτητα με το χειροκίνητο λεβιέ, όταν φτάνεις στα όρια. Δεν μπορείς να τα ζήσεις αυτά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Καλή η άμεση επιτάχυνση, καλή όλη ροπή στην πρώτη γκαζιά, αλλά η κορύφωση έρχεται γρήγορα και αυτό δεν μας αρέσει. Το… ζουμάκι (βενζίνη ή diesel) έχει άλλη χάρη, την οποία κανένας τεχνητός ήχος από το infotainment δεν μπορεί να υποκαταστήσει.
 
Εσύ ποιο θεωρείς το σημαντικότερο πλεονέκτημα των κινητήρων βενζίνης και diesel σε σχέση με ένα ηλεκτρικό μοτέρ;

autotriti.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων