Παραμένουν βραχνάς τα ανασφάλιστα οχήματα
Κώστας Κετσιετζής
19/7/2019
Οι περσινές ζημιές από ανασφάλιστα αύξησαν το ποσό των απαιτήσεων κατά 27,5 εκατ. ευρώ.
Χιλιάδες παραμένουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, καθώς οι εξαγγελίες περί προστίμων και εντατικών ελέγχων έφεραν μια βελτίωση αλλά δεν εξάλειψαν το φαινόμενο. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, το οποίο αποζημιώνει για ζημιές και σωματικές βλάβες που προκαλούνται από ανασφάλιστα ή άγνωστα οχήματα.
Το πρώτο εξάμηνο του 2019 αναγγέλθηκαν στο Επικουρικό Κεφάλαιο 937 ζημιές από οχήματα που δεν είχαν την -υποχρεωτική από το νόμο- ασφάλιση αστικής ευθύνης, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018 είχαν αναγγελθεί 1.001 ζημιές. Πρόκειται για μια οριακή μείωση της τάξης του 6,39%, σημαντικά χαμηλότερη από τη μείωση 21,1% που καταγράφηκε μεταξύ του 2017 και του 2018. Βέβαια πέρυσι είχε πραγματοποιηθεί και η πρώτη διασταύρωση των στοιχείων από την ΑΑΔΕ για την επιβολή προστίμων σε όσους δεν είχαν ασφαλίσει το όχημά τους.
Οι συνεχείς ζημιές επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τα οικονομικά του Επικουρικού Κεφαλαίου, παρά την αύξηση του ρυθμού πληρωμής των αποζημιώσεων. Το «άνοιγμα» του Επικουρικού παραμένει ιδιαίτερα υψηλό: Στα τέλη του 2018 ήταν στα 442 εκατ. ευρώ και αυτό όταν το συνολικό ποσό αποζημιώσεων ξεπέρασε πέρσι τα 104 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 59% σε σχέση με το 2017. Οι περσινές ζημιές από ανασφάλιστα αύξησαν το ποσό των απαιτήσεων κατά 27,5 εκατ. ευρώ. Οι εκκρεμείς υποθέσεις μειώθηκαν από 20.500 το 2017 σε 14.000 το 2018.
Προχωρά η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας
Έχοντας ως στόχο την αύξηση των εσόδων του, το Επικουρικό Κεφάλαιο ξεκίνησε από πέρσι μια νέα στρατηγική για τη διαχείριση της σημαντικής ακίνητης περιουσίας του, που προέρχεται κυρίως από πτωχευμένες ασφαλιστικές εταιρείες. Ήδη μέσα στη χρονιά προχώρησε σε δύο διαγωνισμούς, μέσω των οποίων πούλησε 20 ακίνητα εισπράττοντας 4,9 εκατ. ευρώ. Τώρα προετοιμάζει τον τρίτο διαγωνισμό με στόχο αυτός να πραγματοποιηθεί εντός του 2019.
Νέα στρατηγική και σχέδιο μετασχηματισμού
Το Επικουρικό Κεφάλαιο εκπόνησε μια διαγνωστική μελέτη για την αξιολόγηση του υπάρχοντος λειτουργικού του μοντέλου και τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου που θα πρέπει να έχει στο ασφαλιστικό τοπίο που διαμορφώνεται στην Ελλάδα.
H νέα στρατηγική και το σχέδιο μετασχηματισμού του ΕΚ, που παραουσιάστηκε κατά την πρόσφατη Γενική Συνέλευση του οργανισμού, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την περαιτέρω επίσπευση των πληρωμών για αποζημιώσεις σε εκκρεμότητα, την ενίσχυση της χρηματοδότησης, τη δημιουργία ενός σύγχρονου μοντέλου λειτουργίας με αξιοποίηση της τεχνολογίας, και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των υπαλλήλων και τη βελτίωση των εργασιακών πρακτικών.
Παράλληλα, το σχέδιο προβλέπει τον επαναπροσδιορισμό του σκοπού του ΕΚ, σε έναν φορέα ο οποίος θα προστατεύει τα συμφέροντα των ασφαλισμένων, θα συμβάλλει στη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων, θα ενισχύει την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και θα διασφαλίζει ότι όσοι προστρέχουν στο ΕΚ, θα αισθάνονται ότι αυτό λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας σε μία δύσκολη στιγμή της ζωής τους, δίνοντας αποτελεσματικές λύσεις σε εύλογο διάστημα.
«H αλλαγή του Επικουρικού Κεφαλαίου σε έναν φιλικό, σύγχρονο, γρήγορο και αποτελεσματικό ασφαλιστικό πυλώνα, ο οποίος προσθέτει αξία στην προσπάθεια του ασφαλιστικού κλάδου να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών, αποτελεί όχι μόνο μονόδρομο, αλλά και το μέλλον του Επικουρικού Κεφαλαίου», ανέφερε ο Πρόεδρος της Διαχειριστικής Επιτροπής, κ. Γιώργος Βαλαής κατά τη Γενική Συνέλευση του Επικουρικού Κεφαλαίου.
insider.gr