Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Παγωμένη στο 1,9€/λίτρο η βενζίνη στα πρατήρια της Ροδόπης

Παγωμένη στο 1,9€/λίτρο η βενζίνη στα πρατήρια της Ροδόπης

Διαφήμιση
Παγωμένη  στο 1,9€/λίτρο  η βενζίνη στα πρατήρια  της Ροδόπης

Χρ. Ταπατζάς, πρόεδρος Πρατηριούχων: «Δεν φταίμε εμείς, τα πρατήρια δεν αισχροκερδούν»

Παγωμένη σε υψηλές τιμές παραμένει η βενζίνη στη Ροδόπη, αλλά και πανελλαδικά, αφού η πτώση στο βαρέλι δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει προς τα κάτω την τιμή στα πρατήρια, εξαιτίας του χρηματιστηρίου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κατά μέσο όρο στις 22 Μαρτίου οι τιμές στα πρατήρια της Ροδόπης είχαν ως εξής: 1,899€/λίτρο απλή βενζίνη, 1,684€/λίτρο πετρέλαιο κίνησης, 1,152€/λίτρο πετρέλαιο θέρμανσης.

«Έχουμε μεγάλο θέμα, ζούμε σε καταστάσεις ασφυξίας. Από τη μία η υψηλή φορολογία και τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, από την άλλη η συνεχώς μειούμενη κατανάλωση, όλα αυτά συντελούν στο να περνάμε δύσκολες μέρες, ειδικά στην περιοχή μας με το πρόβλημα που έχουμε με τη γειτονική χώρα» δήλωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο πρόεδρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Ροδόπης Χρήστος Ταπατζάς.

Γιατί όμως, ενώ διεθνώς κατεβαίνουν οι τιμές, δεν κατεβαίνουν εγχώρια στα βενζινάδικα; «Ζούμε πρωτόγνωρες στιγμές στον χώρο της ενέργειας και συγκεκριμένα στα καύσιμα. Βλέπουμε τον τελευταίο καιρό να υπάρχει μία κατρακύλα στην τιμή του πετρελαίου, γύρω στα 13 δολάρια από τις 7 μέχρι τις 20 Μαρτίου, αλλά αυτή την πτώση που είδαμε, δεν την είδαμε σε μας, δηλαδή δεν αγοράσαμε φθηνότερα καύσιμα. Γι’ αυτό δεν τις είδε ο καταναλωτής στις πινακίδες μας» απάντησε ο πρατηριούχος και παραδέχθηκε ότι «ο Έλληνας καταναλωτής δεν αντέχει και δεν μπορεί να πληρώσει αυτές τις τιμές. Δεχόμαστε καθημερινά παράπονα, αλλά δεν φταίμε εμείς. Υπάρχουν πορίσματα που λένε ότι τα πρατήρια δεν αισχροκερδούν».

Κερδοσκοπία και φορολογία
Τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές, που δεν ακολούθησαν την πτώση στην τιμή του βαρελιού, με τους μεγάλους κολοσσούς να κερδοσκοπούν. Την ίδια στιγμή πάντως, όταν παρατηρείται άνοδος στο βαρέλι, αναπροσαρμόζονται κατευθείαν… προς τα πάνω οι χρηματιστηριακές τιμές.

Όποια όμως κι εάν είναι η κατάσταση διεθνώς, ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για πρατηριούχος και καταναλωτές στη χώρα μας είναι η φορολογία καυσίμων. Σύμφωνα με τον Χρήστο Ταπατζά στην Ελλάδα η τιμή διαμορφώνεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της από την φορολογία, που αγγίζει το 60%. Λύσεις υπάρχουν για τη μείωση της φορολογίας ή την επιδότηση κατοίκων ειδικά στη Ροδόπη που αιμορραγεί λόγω Βουλγαρίας.

Αυτές τις λύσεις έχουμε καταγράψει πλείστες φορές, αλλά φαίνεται πως η κυβέρνηση δεν θέλει να τις εφαρμόσει. «Μόνοι μας τα λέμε, μόνοι μας τα ακούμε, αυτό συμβαίνει» σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος.

Μέχρι 31 Μαρτίου η επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης
Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης μέχρι 31 Μαρτίου 2023 παραμένει σε ισχύ, εάν δεν δοθεί παράταση, η επιδότηση 15 λεπτών για την αγορά. Αυτό σημαίνει πως από 1η Απριλίου και μέχρι το τέλος της εποχής διάθεσης, το πετρέλαιο θέρμανσης θα είναι πιο ακριβό.

Γι’ αυτό, ο Χρήστος Ταπατζάς κάλεσε όσους επιθυμούν να εφοδιαστούν για φέτος ή για να έχουν μετά το καλοκαίρι, να εκμεταλλευτούν τις καλύτερες τιμές μέχρι τέλη Μαρτίου.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων