Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Οργιάζει η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία στον χώρο της πετρελαιαγοράς

Οργιάζει η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία στον χώρο της πετρελαιαγοράς

Διαφήμιση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΠΟΠΕΚ)
Αρχιμήδους 29, 71306 Ηράκλειο – Κρήτη
Τηλ. 2810 220885 Fax 2810 220881
Κιν. Προέδρου κ. Χ. Μαυράκη – 6984314310
E mail: popek@popek.gr

Ηράκλειο Κρήτης 25/02/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με καθυστέρηση 12 ετών, η Πολιτεία υιοθέτησε τις προτάσεις και τα αιτήματα του κλάδου για τον έλεγχο του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης καυσίμων, με την εγκατάσταση των συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμων. Έστω κι αν σε αυτή τη φάση τα συστήματα εγκαθίστανται μόνο στα πρατήρια, το πρώτο βήμα γίνεται.

Ενόψει της υποχρέωσης των πρατηριούχων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση, να εγκαταστήσουν τα συστήματα αυτά, η ΠΟΠΕΚ διοργανώνει ενημερωτικές ημερίδες την Κυριακή 3, 10 Μαρτίου και 31 Μαρτίου αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα:

Η ημερίδα της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο MEC Παιανίας (Λ. Λαυρίου 301) την Κυριακή 3 Μαρτίου στις 9.30 π.μ., στη Θεσσαλονίκη η αντίστοιχη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου στο ξενοδοχείο MET Hotel, ενώ στο Ηράκλειο Κρήτης την Κυριακή 31 Μαρτίου στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα.

Στις ημερίδες θα αναλυθούν από στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης και εξειδικευμένους επαγγελματίες τεχνικούς, καθώς και από τους συμβούλους της ΠΟΠΕΚ, όλες οι τεχνικές παράμετροι που πρέπει να γνωρίζουν οι χειριστές των συστημάτων αυτών, ο τρόπος λειτουργίας και συντήρησής τους, οι πληροφορίες που θα μπορούν να αντλούν οι πρατηριούχοι, καθώς και οι ελεγκτικές αρχές, κ.α.

Επίσης, θα γίνει αναφορά στις δυνατότητες χρηματοδότησης της εγκατάστασης των συστημάτων με βάση τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με την κυβέρνηση.

Η συμμετοχή στις ημερίδες είναι δωρεάν και απαραίτητη για την ενημέρωση όλων.

Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων

Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας

Μαυράκης Χαράλαμπος Μελίδης Σπύρος

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς υπουργούς:

  • Οικονομικών
  • Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
  • Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Θέμα: Οργιάζει η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία στον χώρο της πετρελαιαγοράς

Οι στρεβλώσεις και τα φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού στη λειτουργία του χώρου της πετρελαιαγοράς συνεχίζουν να ηγεμονεύουν και να δημιουργούν το πρόσφορο έδαφος για να οργιάζουν η λαθρεμπορία, η φοροδιαφυγή και η νοθεία. Σε τέτοιο σημείο που εύλογα να τίθεται το ερώτημα κατά πόσο οι αρμόδιοι φορείς θέλουν να επιλύσουν το θέμα ή καλύπτουν συγκεκριμένα συμφέροντα- που έχουν μεγάλη ισχύ- και τελικά κατορθώνουν και επηρεάζουν καταλυτικά τις αποφάσεις των αρμοδίων.

Με τις στρεβλώσεις και τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που λειτουργεί η πετρελαιαγορά στην χώρα μας, έχει ως αποτέλεσμα τα τελευταία περίπου 4 χρόνια να έχουν κλείσει περίπου 2.000 πρατήρια καυσίμων. Εάν από πλευράς Πολιτείας συνεχιστεί η ίδια αντιμετώπιση, τότε το μόνο βέβαιο είναι ότι σύντομα θα υποχρεωθούν σε κλείσιμο ακόμα 3.500 επιχειρήσεις διανομής πετρελαίου θέρμανσης. Πρόκειται για πρατηριούχους που στην συντριπτική πλειοψηφία τους λειτουργούν εντίμως και νομίμως τις επιχειρήσεις τους χωρίς να διαφεύγουν και να τελούν λαθρεμπορία.

Την ίδια ώρα οι τιμές των καυσίμων, οι οποίες επηρεάζουν και τις τιμές πλήθους άλλων αγαθών και υπηρεσιών, έχουν αυξηθεί σε επίπεδα πρωτοφανή. Συγκεκριμένα, το έτος 2009, πριν αρχίσουν οι περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις, η τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης κυμαινόταν περίπου στο 1,15 ευρώ, ενώ σήμερα αγγίζει τα 2 ευρώ, με αποτέλεσμα η κατανάλωση καυσίμων να έχει μειωθεί κατακόρυφα, σε ποσοστό έως και 75% σε σύγκριση με το έτος 2009. Έτσι, η προσπάθεια της κυβέρνησης να αποκτήσουν χρήματα τα δημόσια ταμεία μέσω της φορολόγησης της κατανάλωσης καυσίμων μένει χωρίς αποτέλεσμα, αφού είναι τέτοια η πτώση της κατανάλωσης, ώστε παρά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ, τελικά τα κέρδη από την φορολόγηση κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και συγκεκριμένα μόνο κατά το 1ο εξάμηνο του 2012 είναι μειωμένα κατά 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αφενός ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο οποίος έχει αυξηθεί υπερβολικά και αφετέρου ο ΦΠΑ, που όχι απλώς έχει αυξηθεί στο 23%, αλλά για τον υπολογισμό του δεν λαμβάνεται ως βάση μόνο η τιμή του προϊόντος, αλλά συνυπολογίζονται και οι φόροι που το επιβαρύνουν κατά τα προηγούμενα στάδια, δηλαδή επιβάλλεται φόρος στον φόρο, κάτι που εκτός του παράνομου και αντισυνταγματικού χαρακτήρα του, είναι και καταφανώς άδικο. Έτσι όσο κι αν οι πρατηριούχοι ελαττώνουν το ποσοστό κέρδους τους, που ήδη κυμαίνεται σε επίπεδα 5-8 λεπτών του ευρώ ανά λίτρο, τα αποτελέσματα στη μείωση των τιμών είναι μηδαμινά και δεν είναι αρκετό για να συγκρατηθούν οι τιμές σε επίπεδα ανάλογα της αγοραστικής δύναμης του ελληνικού καταναλωτικού κοινού.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

  1. Σε τι ελέγχους σκοπεύει να προβεί το Υπουργείο και ποιά προσδοκά να είναι τα αποτελέσματα αυτών; Υπάρχει κάποιο σχέδιο; Τι σχεδιάζεται να γίνει για τον έλεγχο των σημείων διάθεσης των εισαγομένων και παραγομένων ποσοτήτων νέων υποκατάστατων βενζινών, όπως μεθανόλης, τουλουόλης κ.λπ;
  2. Τι προβλέπεται να γίνει με την περαιτέρω στελέχωση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) από τη στιγμή που το υπάρχον δυναμικό και η συχνότητα των διενεργούμενων ελέγχων δεν επαρκούν για τον επαρκή έλεγχο της αγοράς;
  3. Γιατί δεν υπάρχει ανάλογο χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων, όπως έχει γίνει μόνον για τους πρατηριούχους; Στην περίπτωση των ναυτιλιακών καυσίμων το Υπουργείο κρίνει ότι δεν απαιτείται παράλληλα με την διασταύρωση των τελωνειακών συνοδευτικών εγγράφων ο ηλεκτρονικός έλεγχος του σημείου φόρτωσης, της διαδρομής, του μέσου μεταφοράς και του σημείου παράδοσης των ναυτιλιακών καυσίμων;
  4. Πως θα αντιμετωπίσει το κόστος αγοράς και εγκατάστασης των ηλεκτρονικών συστημάτων εισροών-εκροών στους πρατηριούχους;
  5. Τι γίνονται τα χρήματα από την ειδική εισφορά 1,2% των πετρελαιοειδών του ν.3335/2005 ; Ποιός φορέας τα διαχειρίζεται και πως αξιοποιούνται;
  6. Γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των νομίμως λειτουργούντων πρατηρίων υγρών καυσίμων, μεικτών πρατηρίων και των λειτουργούντων εντός σταθμών αυτοκινήτων, καθώς και των όγκο δεξαμενισμού αυτών;
  7. Οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται καθημερινά θα συνεχίσετε να επιβάλετε Ε.Φ.Κ. 670 ευρώ το χιλιόλιτρο στην αμόλυβδη και ΦΠΑ επί του ΕΦΚ 23%;
  8. Γιατί δε μπαίνει χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης GPS σε όλο το δίκτυο διακίνησης πετρελαίου, όπως έχει γίνει και στους βενζινοπώλες;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Ουζουνίδου Ευγενία
Πετράκος Θανάσης
Παπαδημούλης Δημήτρης
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Αλεξόπουλος Αποστόλης
Διακάκη Μαρία
Γελαλής Δημήτρης
Καφαντάρη Χαρά
Ζεϊμπέκ Χουσείν
Ιγγλέζη Κατερίνα

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων