Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Σε όμορες χώρες φουλάρουν καύσιμα οι οδηγοί από τη Βόρεια Ελλάδα – Νέα αύξηση τιμών τις επόμενες μέρες στη Θεσσαλονίκη

Σε όμορες χώρες φουλάρουν καύσιμα οι οδηγοί από τη Βόρεια Ελλάδα – Νέα αύξηση τιμών τις επόμενες μέρες στη Θεσσαλονίκη

Διαφήμιση

Σε νέο, ραγδαίο κύμα αυξήσεων επιδίδονται οι τιμές των καυσίμων τον τελευταίο μήνα στην Ελλάδα, βαραίνοντας τον προϋπολογισμό των καταναλωτών εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου.

Ρεπορτάζ: Ελίνα Τουκουσμπαλίδου

Στη Θεσσαλονίκη η τιμή της βενζίνης είναι στα 1,91, το πετρέλαιο στα 1,60 και το υγραέριο στα 0,83 ευρώ. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής επισημαίνει στην Karfitsa.gr ότι οι επαγγελματίες του κλάδου αναμένουν νέα αύξηση στις τιμές το προσεχές διάστημα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα πρατήρια κάνουν αυξήσεις ετεροχρονισμένα καθώς ξοδεύουν πρώτα τα αποθέματά τους μέχρι να έρθουν οι νέες τιμές. «Τα διυλιστήρια αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους κάθε μέρα. Τα πρατήρια δεν το κάνουν αυτό», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πώς θα κυμανθούν οι τιμές τις επόμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη

Οι ανατιμήσεις ξεκίνησαν στα διυλιστήρια από τις 30 Ιουνίου. Μέχρι σήμερα στα διυλιστήρια η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε περίπου στα 0,12 ευρώ, ενώ στα πρατήρια 0,09 ευρώ. Ως εκ τούτου αναμένεται μια νέα αύξηση 0,03 ευρώ που θα γίνει, αν δεν αλλάξει κάτι, ορατή στους καταναλωτές της Θεσσαλονίκης μέσα στις επόμενες ημέρες. Αντίστοιχα η τιμή του πετρελαίου στα διυλιστήρια αυξήθηκε περίπου 0,13 ευρώ ενώ στα πρατήρια 0,08 ευρώ. Αναμένεται λοιπόν μια περαιτέρω αύξηση 0,05 ευρώ στις επόμενες ημέρες για τους καταναλωτές. «Πρόκειται για αυξήσεις που έχουν ήδη περάσει στα διυλιστήρια αλλά δεν έχουν περάσει ακόμα στον καταναλωτή», τονίζει ο κ. Κιουρτζής.

Φουλάρουν στις γειτονικές χώρες για να γλιτώσουν χρήματα

Η κατάσταση αυτή επηρεάζει ιδιαίτερα τους πρατηριούχους της Βόρειας Ελλάδας που βλέπουν την πελατεία τους να μεταβαίνει σε γειτονικές χώρες για καύσιμα λόγω των πιο προσιτών τιμών. Όπως υπογραμμίζει στην Karfitsa.gr ο Γεώργιος Γαβριηλίδης, μέλος του ΔΣ της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, «είμαστε από τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης, ειδικά αν συγκριθούμε με τις όμορες χώρες και με την Κύπρο, όπου οι τιμές στα καύσιμα είναι πολύ χαμηλότερες. Αυτό οφείλεται στο ότι έχουμε ειδικούς φόρους και στο ότι τα διυλιστήρια συνεχίζουν να έχουν υπερκέρδη». Προσθέτοντας: «Οι τελευταίοι που ευθύνονται για τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων είναι οι πρατηριούχοι. Τα πρατήρια δέχονται σοβαρές πιέσεις. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στον κλάδο».

Μεγάλος αριθμός οδηγών από τη Βόρεια Ελλάδα και από περιοχές όπως ο Έβρος, η Δράμα και οι Σέρρες μεταβαίνουν στην Τουρκία, τη Βουλγαρία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Σερβία προκειμένου να γλιτώσουν κάποια χρήματα για τα καύσιμά τους. «Οι αυξημένες τιμές επηρεάζουν πολύ τους νομούς που βρίσκονται κοντά στα σύνορα. Οι Έλληνες καταναλωτές αναγκάζονται να πηγαίνουν σε διπλανές χώρες που έχει φθηνότερα καύσιμα και να προμηθεύονται από εκεί. Αυτό αποτελεί μεγάλο πρόβλημα στους συναδέλφους των συγκεκριμένων νομών», σημειώνει στην Karfitsa.gr ο κ. Γαβριηλίδης. Από τη μεριά τους οι πρατηριούχοι προτείνουν ένα είδος ειδικού fuel pass για τις συγκεκριμένες περιοχές ώστε να ενισχυθεί ο κλάδος.

Την ίδια ώρα, όπως ο ίδιος επισημαίνει, στην αγορά της Θεσσαλονίκης δεν έχουν γίνει ακόμα αισθητές οι συνέπειες του νέου κύματος ακρίβειας στα καύσιμα. Ειδικότερα: «Δεν έχουμε δει ακόμα κάποια διαφορά στην κίνηση αλλά δεν είναι μέτρο σύγκρισης γιατί ο Ιούλιος είναι ένας καλός καλοκαιρινός μήνας με έντονο τουρισμό. Υπάρχει ούτως ή άλλως χαλαρότητα στους καταναλωτές λόγω των αδειών. Επιστρέφοντας όμως, ο κύριος όγκος μετά από τον δεκαπενταύγουστο και τις καλοκαιρινές διακοπές, θα έχει να αντιμετωπίσει και άλλες υποχρεώσεις οπότε νομίζω ότι τότε θα αρχίσει να φαίνεται πολύ η διαφορά στα καύσιμα. Το έχουμε δει και σε προηγούμενα χρόνια».

Όσον αφορά όμως τις συνήθειες των Ελλήνων οδηγών, παρατηρεί ότι από την πρώτη έκρηξη τιμών στα καύσιμα έχουν αλλάξει. «Περιορίζουν τις μετακινήσεις τους. Έχουμε και τις περιπτώσεις σε συνοικιακά πρατήρια όπου υπάρχει προσωπική επαφή με τους πελάτες να ζητούν να τους βάλουμε καύσιμα και να μας πληρώσουν όταν πληρωθούν», δηλώνει.
karfitsa.gr
 

 

 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων