Μετά την κατακρήμνιση της ελληνικής αγοράς καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 29% το 2020, ήρθαν και τα στοιχεία από τις ισχυρότερες οικονομίες της Ευρώπης να επιβεβαιώσουν αντίστοιχα ή και χειρότερα αποτελέσματα.

Τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση στις ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ. εδώ και δεκαετίες κατέγραψαν οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου της Ευρώπης. Αιτία ήταν η πανδημία του κορονοϊού, η οποία προκάλεσε μεγάλη ανασφάλεια, αυτοσυγκράτηση και οικονομικές απώλειες στους υποψήφιους αγοραστές, ενώ υποχρέωσε σε διακοπή λειτουργίας όλα τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων στο πρώτο κύμα του ιού.

Σύμφωνα με στοιχεία, που προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ταξινόμησης καινούριων αυτοκινήτων στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, η μέση μείωση πωλήσεων Ι.Χ. σε 14 κράτη της ΕΕ συν τις Μεγάλη Βρετανία, Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία ανήλθε σε 24,5% σε σχέση με το 2019. Πρόκειται για μία πτώση των πωλήσεων η οποία αντιστοιχεί σε 3,5 εκατομμύρια λιγότερες ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων  και ισοδυναμεί με τη χειρότερη χρονιά του κλάδου στην Ευρώπη εδώ και 20 χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και στις δύο προηγούμενες κρίσεις, δηλαδή την οικονομική του 2009 και την κρίση χρέους του 2013, είχαν πουληθεί στην Ευρώπη περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα. Η Γερμανία ήταν το 2020 η χώρα με τις μικρότερες απώλειες μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών, καθώς η πτώση στις πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. «περιορίστηκε» στο 19%. Αντίθετα στη Γαλλία ήταν το αντίστοιχο ποσοστό 25%, στην Ιταλία 28%, στη Μεγάλη Βρετανία 29% και στην Ισπανία 32%.

Electric Cars
Παρά τη μεγάλη πτώση του συνόλου των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2020, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν τεράστια αύξηση των πωλήσεών τους.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βρετανικός Σύνδεσμος Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων, SMMT, πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό ετήσιας μείωσης στις πωλήσεις επιβατηγών μοντέλων από το 1943 μέχρι σήμερα!

Η Νορβηγία ήταν η ευρωπαϊκή χώρα με τα καλύτερα αποτελέσματα, καθώς οι ταξινομήσεις επιβατηγών μοντέλων το 2020 ήταν μόλις 1% λιγότερες συγκριτικά με πρόπερσι, ενώ να πούμε ότι ο αριθμός των καινούριων ηλεκτροκίνητων μοντέλων ήταν μεγαλύτερος από εκείνων συμβατικής τεχνολογίας! Τη δεύτερη καλύτερη ευρωπαϊκή επίδοση σημείωσε το 2020 η Δανία με πτώση πωλήσεων της τάξης του 12% και από εκεί και κάτω παρατηρείται ένα μεγάλο κενό με νούμερα γύρω στο 20% και άνω.

Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι Δανία και Νορβηγία εμφάνισαν ήπιες μειώσεις χάρη στην εκρηκτική άνοδο πωλήσεων αυτοκινήτων που κατέγραψαν τον Δεκέμβριο του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αυτή ανήλθε στην περίπτωση της Δανίας σε +47% και της Νορβηγίας σε +83%, ενώ ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια Δεκεμβρίου του 2020 αναδείχθηκε η Ιρλανδία με ποσοστό αύξησης +168!

Σύμφωνα με τον αναλυτή του οικονομικού πρακτορείου Bloomberg, Μάικ Ντιν, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου θα αρχίσει να ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 με την προϋπόθεση ότι θα χαλαρώνουν σταδιακά οι κυβερνήσεις τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Ο Ντιν προβλέπει ωστόσο, ότι ακόμη και αν συμβεί αυτό, θα κλείσει το 2021 στην ΕΕ με περίπου 15% λιγότερες πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σε σχέση με το 2019.

INSIDER.GR