Νοθεία στα καύσιμα: Με τι νοθεύονται, πώς θα το καταλάβετε, οι κίνδυνοι για τον κινητήρα
Προβλήματα, τα οποία άλλες φορές φαίνονται αμέσως κι άλλες φορές φαίνονται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Και εξαρτάται φυσικά, από το πόσες φορές έχεις βάλει νοθευμένο καύσιμο. Ο καταναλωτής δεν μπορεί να το ανιχνεύσει αυτό εύκολα. Ακόμη κι εγώ και ο καθένας από εμάς τους μηχανικούς, όταν πάει να βάλει καύσιμο, δεν βάζει τη γλώσσα του να το δοκιμάσει. Ούτε έχει κάποιο τρόπο για να το δοκιμάσει. Θα το δει στην πορεία. Τι συμβαίνει στην πορεία;
Αναλόγως την εμπειρία του κάθε οδηγού και ο οποίος μπορεί να ανιχνεύσει ή όχι, το πρόβλημα. Κάποιες φορές το καταλαβαίνει γιατί μπορεί να κάνει διακοπές, αυτό που λέμε εμείς σκορτσαρίσματα, πηγαίνει μπρος πίσω. Μπορεί να ανάβει κάποιο λαμπάκι διάγνωσης γενικής βλάβης, ένα πορτοκαλί συνήθως ανάβει, που είναι το check engine.
Όλα αυτά πρέπει να προβληματίσουν έναν οδηγό.» Υπάρχουν όμως και μια σειρά από άλλα «σημάδια» που θα πρέπει να βάλουν τον πελάτη σε υποψίες, ώστε να αντιδράσει άμεσα, πριν προκληθούν σοβαρές και κοστοβόρες υλικές ζημιές.
Συγκεκριμένα:
- Το καύσιμο θα τελειώσει πιο σύντομα
- Θα μυρίζει διαφορετικά
- Ο κινητήρας μπορεί να παίρνει δύσκολα, μπροστά
- Οι στροφές του οχήματος μπορεί να ανεβαίνουν με πιο αργό ρυθμό
Τι πρέπει να κάνετε όταν υποψιαστείτε ότι έχετε βάλει νοθευμένο καύσιμο
Όλες οι παραπάνω, είναι περιπτώσεις που συναντούν συχνά πυκνά οι μηχανικοί στα συνεργεία τους, μάς λέει ο κύριος Μόφορης, με το υλικό κόστος να είναι το μικρότερο, μπροστά στα προβλήματα υγείας που δημιουργούν τα καυσαέρια που εκπέμπονται εξαιτίας των νοθευμένων καυσίμων…
«Όταν ο οδηγός διαπιστώσει κάποιο από αυτά τα προβλήματα, πρέπει αμέσως να πηγαίνει σε ένα συνεργείο, τουλάχιστον για να δει το μέγεθος του προβλήματος. Γιατί αν το αφήσει μπορεί να γίνει σοβαρότερο το πρόβλημα.
-Εσείς συναντάτε συχνά τέτοιες περιπτώσεις; Διαπιστώνετε συχνά δηλαδή, ότι η ζημιά στο όποιο όχημα σας έχουν φέρει, είναι από νοθευμένο καύσιμο;
Κοιτάξτε, το διαπιστώνουμε. Συνήθως έχουμε μικροβλάβες, του τύπου να ρετάρει το όχημα, να μην προχωράει . Για τέτοια παραπονιούνται συνήθως οι οδηγοί, που είναι μικρές επισκευές, αλλά μπορεί να προκύψουν και μεγάλες επισκευές. Όπως π.χ. αν είναι η νοθεία του καυσίμου μεγάλη, μπορεί να δημιουργηθούν και σοβαρότερα προβλήματα που θα κοστίσουν πιο ακριβά.
Το βασικότερο όμως, είναι πως τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα νοθευμένα καύσιμα, δημιουργούν σοβαρότατα θέματα υγείας, επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή. Κάτι, το οποίο έχει μεγαλύτερο κόστος από οποιοδήποτε υλικό κόστος.»
Η άμεση επίσκεψη στο συνεργείο αυτοκινήτων με το οποίο συνεργάζεστε, μάς λέει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, είναι το δεύτερο βήμα. Το πρώτο, σημειώνει, είναι η πρόληψη. Να ελέγχετε δηλαδή, εκτός από την ποιότητα του καυσίμου και την «ποιότητα» του πρατηρίου. Πώς; «Οι οδηγοί, πάντα να ζητούν απόδειξη από το πρατήριο που προμηθεύονται τα καύσιμα για το όχημά τους. Απόδειξη την οποία θα πρέπει να προσέχουν αν είναι σύννομη ή όχι.
–Πώς μπορεί να ελέγξει ο πελάτης την απόδειξη;
Να την σκανάρει, να βλέπει τι έχει πάρει, τι ώρα έχει πάρει το καύσιμο, αν αυτή η απόδειξη έχει ανέβει ξανά. Γιατί όταν την σκανάρεις, έχει όλα τα στοιχεία. Έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα που έχουν οδηγήσει σε καταγγελίες στις αρχές, ότι πρόκειται είτε για διπλοαποδείξεις ή ότι δεν αντιστοιχούν στο καύσιμο που έχει βάλει ο πελάτης.
Δηλαδή, άλλη ποσότητα και άλλη ώρα ή ενδεχομένως την ίδια ποσότητα, αλλά σε διαφορετική ώρα. Που σημαίνει ότι η απόδειξη είναι επανεκτυπωμένη. Και κάτι ακόμα. Τα περισσότερα χρόνια, οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων κρύβονταν, ενώ τώρα οι εκπρόσωποι όλου του κλάδου ζητούν να καθαρίσει η αγορά. Δηλαδή μπαίνουμε εμείς μπροστά ώστε να καθαρίσει η αγορά και εκεί προσανατολίζονται οι πρατηριούχοι. Διεκδικούν τη νομιμότητά τους. Δεν προσπαθούν να κρυφτούν.»