Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Καύσιμα: Τα επιπλέον ποσά που μπαίνουν στον κρατικό κορβανά λόγω ακρίβειας

Καύσιμα: Τα επιπλέον ποσά που μπαίνουν στον κρατικό κορβανά λόγω ακρίβειας

Διαφήμιση
Θανάσης Παπαδής δημοσιογράφος

Πηγή: Eurokinissi

Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει το τελευταίο χρονικό διάστημα για τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων λόγω των αυξημένων τιμών στο πετρέλαιο, όπως επίσης και για τα έσοδα που προκύπτουν για τον κρατικό κορβανά εξαιτίας των υψηλών τιμών.

Σήμερα θα αναζητήσουμε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και κυρίως θα προσπαθήσουμε να ποσοτικοποιήσουμε τα οφέλη που προέκυψαν για κράτος και επιχειρήσεις και την ταυτόχρονη βέβαια μείωση του εισοδήματος για τους καταναλωτές.

Η σύγκριση θα γίνει με τα σημερινά επίπεδα τιμών και αυτά που υπήρξαν τον Ιούλιο του 2019, αλλά και τον Ιούνιο του 2022 που έχουν καταγραφεί τα ανώτερα ιστορικά για τις λιανικές τιμές των καυσίμων.

Η διαχρονική διαμόρφωση των τιμών 

Με βάση τα στοιχεία που αντλούμε από το παρατηρητήριο τιμών:

  1. Τον Ιούλιο του 2019 η μέση τιμή της βενζίνης είχε διαμορφωθεί στα 1,616 ευρώ το λίτρο, ενώ οι υπόλοιποι συντελεστές διαμόρφωσης τιμών ήταν το μεν Brent στα 63,8 δολάρια το βαρέλι και η ισοτιμία του ευρώ έναντι του δολαρίου ήταν στα 1,1160.
  2. Η υψηλότερη τιμή καταγράφεται για την αμόλυβδη βενζίνη τον Ιούνιο του 2022, ένα χρόνο πριν δηλαδή και ήταν στα 2,403 ευρώ το λίτρο. Η τιμή του Brent ήταν στα  105 δολάρια το βαρέλι και η ισοτιμία του ευρώ έναντι του δολαρίου ήταν στα 1,022.
  3. Σήμερα η μέση τιμή της βενζίνης είναι στα 1,8660 ευρώ το λίτρο, η τιμή του Brent είναι στα 77 δολάρια το βαρέλι και το ευρώ έναντι του δολαρίου στο 1,07.

Ας δούμε τις διαφορές που υπάρχουν:

  • Τον Ιούλιο του 2019 για να γεμίσει κάποιος το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του, με χωρητικότητα  50 λίτρα, χρειαζόταν 80,8 ευρώ, από τα οποία τα 51,235 ευρώ πήγαιναν στα κρατικά ταμεία (Φόροι, Τέλη και ΦΠΑ).
  • Τον Ιούνιο του 2023, απαιτούνται για να γεμίσει το ίδιο ρεζερβουάρ 93,3 ευρώ, ενώ στα κρατικά ταμεία μπαίνουν τα 53,81 ευρώ.
  • Τον Ιούνιο του 2022, χρειαζόταν 120,15 ευρώ, εκ των οποίων στα κρατικά ταμεία έμπαιναν 59,37 ευρώ.

Σε σχέση με το 2019, το κράτος εισπράττει σήμερα επιπλέον 2,57 ευρώ (2,5%) για κάθε φουλάρισμα (50 λίτρα), ενώ πέρυσι τον Ιούνιο εισέπραττε 8,135 ευρώ (8%) επιπλέον.  Αντίστοιχα η επιβάρυνση του πολίτη σήμερα είναι 12,5 ευρώ και πέρυσι ήταν στα 39,35 ευρώ.

Η φορολόγηση των υπερκερδών

Το κράτος έχει νομοθετήσει την φορολόγηση με συντελεστή 33% των υπερκερδών των διυλιστηρίων. Τα πλεονάζοντα κέρδη για την επιβολή της έκτακτης φορολόγησης ισούνται με τη θετική διαφορά μεταξύ των φορολογητέων κερδών φορολογικού έτους 2022 του υπόχρεου και του 120% του ποσού αναφοράς.

Το ποσό αναφοράς ισούται με το 1/4 του αθροίσματος των φορολογητέων κερδών ή ζημιών των φορολογικών ετών 2018 έως και 2021. Το συγκεκριμένο ποσό έχει υπολογιστεί περί τα 650 εκατ. ευρώ και αναμένεται να εισπραχθεί τον Ιούλιο καθώς όπως έχει αναφέρει πρόσφατα ο πρώην υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δεν έχουν γίνει υποβληθεί ακόμη οι φορολογικές δηλώσεις των νομικών προσώπων.

imerisia.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων