Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Goldman Sachs: Στην Κίνα βρέθηκαν τα “χαμένα βαρέλια” πετρελαίου – Γιατί αναθεωρείται ανοδικά η ζήτηση

Goldman Sachs: Στην Κίνα βρέθηκαν τα “χαμένα βαρέλια” πετρελαίου – Γιατί αναθεωρείται ανοδικά η ζήτηση

Διαφήμιση

Τετάρτη 03/07/2019 

Η υποτίμηση της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου αποδεικνύεται και αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς

Η πρόσφατη κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ δημιούργησε ανησυχίες για την οικονομική δραστηριότητα της Κίνας και την ανθεκτικότητα της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, με εκτιμήσεις ότι η κινεζική ζήτηση πετρελαίου ήταν ήδη πολύ αδύναμη το α ‘τρίμηνο.
Σύμφωνα με έκθεση της Goldman Sachs η κινεζική ζήτηση έχει υποτιμηθεί από το 2016 λόγω των συμβατικών μεθόδων που ακολουθήθηκαν ενώ η αύξηση της ζήτησης στην πραγματικότητα αποδείχθηκε ανθεκτική κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2019.
Η κακή αυτή εκτίμηση οφείλεται κυρίως σε ελλιπείς αναφορές και παραλείπει εισαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων.
Μαζί με την καλύτερη καταγραφή των κινεζικών αποθεμάτων πετρελαίου η έκθεση της Goldmann καταγράφει τα επίπεδα ρεκόρ των “χαμένων βαρελιών” της ΙΕΑ – βαρέλια που παράγονται αλλά δεν καταλογίζονται ούτε σε παγκόσμια ζήτηση ούτε σε απογραφές του ΟΟΣΑ.
Ο επενδυτικός οίκος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι:
(1) Τα δεδομένα πετρελαίου της Κίνας υποστηρίζουν την άποψη των οικονομολόγων για μια μέτρια επιβράδυνση της ανάπτυξης μέχρι στιγμής
(2) Ανησυχίες σχετικά με μια ενδεχόμενη μεγάλη καταστροφή των πρόσφατα αυξανόμενων αποθεμάτων αργού πετρελαίου της Κίνας είναι υπερβολικές, και
(3) Τα θεμελιώδη δεδομένα για το πετρέλαιο, την Κίνα και άλλες μεγάλες χώρες πρέπει να ληφθούν όλο και περισσότερο υπόψη για τις παγκόσμιες ισορροπίες πετρελαίου.

Στα στοιχεία πετρελαίου της Κίνας βρίσκονται τα περισσότερα “χαμένα” βαρέλια

Η ακρίβεια των κινεζικών οικονομικών δεδομένων συζητείται συχνά λόγω της αραιότητας και της ομαλότητας της.
Άλλοι πάροχοι δεδομένων, όπως για παράδειγμα η ΙΕΑ, αναθεώρησαν τακτικά την κινεζική μεθοδολογία ζήτησής τους με μια συνεχή προκατάληψη για ανοδικές προσαρμογές .
Στην πραγματικότητα, οι αρχικές υποτιμήσεις της παγκόσμιας ζήτησης και των αποθεμάτων υπήρξαν ένας μεγάλος μοχλός των «χαμένων βαρελιών» πετρελαίου, που παράχθηκε αλλά δεν βρέθηκε ούτε σε αναφερθέντα αποθέματα ούτε σε αναγνωρισμένη ζήτηση .

Υποτιμημένη η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία

Η υποτίμηση της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου και η παράλειψη των αποθεμάτων αργού πετρελαίου της είναι κρίσιμα για τις σημερινές παγκόσμιες πετρελαϊκές ισορροπίες δεδομένου του ρεκόρ  “χαμένων βαρελιών” τόσο στο 4ο τρίμηνο του 2018 όσο και στο 1ο τρίμηνο του 2019.
Επιπλέον, η πρόσφατη κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την κινεζική οικονομική δραστηριότητα και την ανθεκτικότητα της αύξησης της ζήτησης πετρελαίου, που είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης πετρελαίου από το 2007.
Στη έκθεση, συμπεριλαμβάνονται τα μέτρα απογραφής μέσω δορυφόρου και τις ανεξάρτητες έρευνες και για μια ακόμη φορά καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κινεζική ζήτηση παραμένει υποεκτιμημένη  κυρίως εξαιτίας υποδεέστερων αναφορών. 
Σε συνδυασμό με την πρόσφατη συσσώρευση αποθεμάτων αργού και προϊόντων στην Κίνα, εξηγείται σύμφωνα με την Goldman η πρόσφατη αύξηση των “χαμένων βαρελιών” (με την IEA να παρακολουθεί μόνο τα αποθέματα του ΟΟΣΑ).
Η μεγάλη αύξηση αυτού του υπονοούμενου επιπέδου απογραφής σε σχέση με τα αποθέματα αργού πετρελαίου υποστηρίζει περαιτέρω το συμπέρασμα ότι οι διακυμάνσεις της ρευστότητας υποεκτιμώνται στις εθνικές στατιστικές από το 2016.

Το χρονοδιάγραμμα της πρόσφατης κατανομής των κινεζικών στοιχείων πετρελαίου, αρχής γενομένης το 2016, συμπίπτει με τις μεταρρυθμίσεις του πετρελαϊκού κλάδου της χώρας.
Από το 2015, το Πεκίνο άρχισε τους περιορισμούς των εισαγωγών για τα ιδιωτικά διυλιστήρια, επιτρέποντάς τους να προμηθεύονται αργό πετρέλαιο απευθείας από τη διεθνή αγορά.
Οι επίσημες ροές (που καταρτίστηκαν από το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας, NBS)
(1) είχαν ελλιπή κάλυψη από ιδιωτικά διυλιστήρια και, συνεπώς, έλειπε μέρος της ράμπας τους, και
(2) πιθανότατα δεν αφορούσαν την παραγωγή από τα ιδιωτικά  διυλιστήρια.
Η διεύρυνση της εκτίμησης της ζήτησης δείχνει την ανθεκτική αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 503 kb / d το πρώτο τρίμηνο του 2019, πάνω από την ασθενή αύξηση της ζήτησης κατά 170 kb / d της IEA.
Συγκεκριμένα, η IEA επεσήμανε ότι η εκτιμώμενη μείωσή της κατά 410 kb / d σε ετήσια βάση της ζήτησης πετρελαίου στο 1ο τρίμηνο θα μπορούσε να «προκληθεί από εσφαλμένη αναφορά της παραγωγής».
Συγκριτικά, η εκτιμώμενη ζήτηση πετρελαίου ντίζελ δείχνει μικρότερη εξασθένηση (-38 kb / d το πρώτο έτος), με τη ζήτηση βενζίνης να παραμένει ισχυρή.

Επιβράδυνση το 2020

Τέλος, η Goldmann δεν θεωρεί ότι η πιο αισιόδοξη αξιολόγηση της ζήτησής έρχεται σε αντίθεση με τα αδύναμα εγχώρια περιθώρια των διυλιστηρίων δεδομένης τόσο της εποχικότητας όσο και της σημερινής ιστορικά μεγάλης αύξησης της εγχώριας ρευστοποιητικής ικανότητας με c.400 kb / d που πρόσφατα αυξάνεται από την Hengli .
Η αύξηση της ζήτησης στην Κίνα θα παραμείνει σχετικά ισχυρή στα +475 kb / d φέτος, με τις ανανεωμένες υποδομές που πιθανόν να υποστηρίξουν τη ζήτηση πετρελαίου τους επόμενους μήνες, παρά την ενίσχυση των εμπορικών εντάσεων. 
Η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να επιβραδυνθεί στα +400 kb / d (+ 2,9%) το 2020 καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνεται περαιτέρω

www.worldenergynews.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων