Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Γιατί δεν «τραβάνε» τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη;

Γιατί δεν «τραβάνε» τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη;

Διαφήμιση
  • newsautoteam

Μετά από ένα πρώτο κύμα ενθουσιασμού, η αγορά των ηλεκτρικών στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές δείχνει να μπαίνει σε μια επιφυλακτική φάση με πολύ πιο αργούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, μετά από μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης, έχουν πλέον εισέλθει σε μια πιο αργή φάση, καθώς οι καταναλωτές περιμένουν βελτιωμένα και πιο προσιτά μοντέλα που αναμένονται τα επόμενα χρόνια.

Παρά την εκτίναξη των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων κατά 47% τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla, ο όμιλος Volkswagen και η Mercedes-Benz έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τη μείωση του ενδιαφέροντος.

Οι  λόγοι για την επιβράδυνση αυτή υπερβαίνουν τις οικονομικές αβεβαιότητες. Τα υψηλά επιτόκια και η υποτονική αγορά έχουν αποτρέψει τους δυνητικούς αγοραστές.

Οι γερμανικές και ιταλικές αντιπροσωπείες, μαζί με τις παγκόσμιες εταιρείες ανάλυσης δεδομένων, υπογραμμίζουν τις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το αν τα ηλεκτρικά πληρούν τις απαιτήσεις τους σε θέματα ασφάλειας, αυτονομίας και τιμής.

 

Η αβεβαιότητα σχετικά με τις τεχνολογικές βελτιώσεις αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Πολλοί καταναλωτές αναμένουν τις εξελίξεις και προτιμούν να περιμένουν νεότερα μοντέλα παρά να επενδύσουν σε οχήματα που μπορεί να υποτιμηθούν γρήγορα σε αξία.

Η έλλειψη υποδομών φόρτισης, οι ανησυχίες για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και οι υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα αποθαρρύνουν περαιτέρω τους δυνητικούς αγοραστές.

Επιπλέον, τα επερχόμενα φθηνά ηλεκτρικά δεν αναμένονται τουλάχιστον μέχρι το 2025, αντιμετωπίζοντας τον ανταγωνισμό από μια διευρυνόμενη σειρά κινεζικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη.

Οι καταναλωτές, παρά τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες, αισθάνονται διστακτικοί απέναντι σε δαπανηρές επενδύσεις που μπορεί να περιπλέξουν τη ζωή τους. Πολλοί σκέφτονται να επιλέξουν τα υβριδικά ως ενδιάμεσο βήμα.

 

Αυτός ο δισταγμός της αγοράς αντικατοπτρίζει ένα μακροχρόνιο ζήτημα: η απουσία προσιτών επιλογών EV θα μπορούσε να εμποδίσει τη σημαντική ανάπτυξη που παρατηρήθηκε αρχικά, κυρίως από τους πρώτους χρήστες και τους εταιρικούς στόλους.

Πάντως μέχρι να γίνουν διαθέσιμα πιο προσιτά ηλεκτρικά, η ζήτηση θα παραμείνει μάλλον υποτονική. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ δίνουν προτεραιότητα στην κερδοφορία, θέλουν  να μην μείνουν πολύ πίσω από τους ηγέτες της αγοράς, όπως η Tesla και οι κινεζικές μάρκες.

Οι ανησυχίες για τις χαμηλές αξίες των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αποτρέπουν περαιτέρω τους αγοραστές, ιδίως τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές που εξετάζουν την αξία μεταπώλησης για μελλοντικές αγορές.

Σε κάθε περίπτωση, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει μία δύσκολη περίοδο για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ελπίζοντας ότι στο μεσοδιάστημα θα «ζεσταθεί» το ενδιαφέρον του κοινού και ότι οι Κινέζοι θα καθυστερήσουν την δική τους εισβολή με τα φθηνά ηλεκτρικά.

newsauto.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων