Γερμανία, πτώση 36,8% τα ηλεκτρικά, στο -98,6% το φυσικό αέριο
Η Γερμανία γυρίζει την πλάτη της στα εναλλακτικά καύσιμα, φυσικό αέριο κι ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Δύσκολες στιγμές για τα εναλλακτικά καύσιμα στη Γερμανία, δηλαδή το φυσικό αέριο (CNG) και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για το πρώτο, φαίνεται πως είναι ένα στοίχημα που χάθηκε οριστικά. Ολόκληρο Ιούλιο, ταξινομήθηκαν μόλις τρία αυτοκίνητα, πτώση 98,6% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2023.
Αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται ότι η παύση των επιδοτήσεων έχει δυσχεράνει πολύ τις πωλήσεις τους. Τον μήνα που μας πέρασε ταξινομήθηκαν 30.762 EV, μείωση 36,8% σε σχέση με τον Ιούλιο του προηγούμενου έτους. Έτσι, εκεί που τα EV κατείχαν μερίδιο 20% της αγοράς, έπεσαν στο 12,9%.
Τα ηλεκτρικά βλέπουν τις πωλήσεις τους να πέφτουν στη Γερμανία, την Ελβετία και τη Σουηδία
Δεν είναι μόνο η έλλειψη επιδοτήσεων που φρενάρει τους αγοραστές, αλλά κι η αναμονή για φθηνότερα ηλεκτρικά από την Κίνα. Υπάρχει η πεποίθηση ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμα κινεζικά EV που θα προσφέρουν πολύ πιο συμφέρον value for money. Κάτι που βέβαια φρέναραν οι προσωρινοί πρόσθετοι δασμοί.
Αναλυτικά, στη Γερμανία καταγράφηκαν 238.263 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων (-2,1%) αυτόν τον Ιούλιο. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει 83.405 βενζινοκίνητα (+0,1%), 79.870 HEV και PHEV (+18,4%), 43.107 ντίζελ (+1,4%), 30.762 EV (-36,8%), 1.078 οχήματα που κινούνται με υγραέριο (+8%) και μόλις τρία αυτοκίνητα που καταναλώνουν CNG (-98,6%).
Αυτά τα αποτελέσματα έρχονται να αποθαρρύνουν όσους επιθυμούσαν EV ανάκαμψη, μετά από το πρώτο 6μηνο του έτους, όπου τα ηλεκτρικά κατέγραψαν πτώση 16,4%. Τότε, η μεγάλη χαμένη ήταν η Tesla (-41,6%) και μεγάλη κερδισμένη η BYD (+427%), αν και το τελευταίο νούμερο είναι προφανώς πλασματικό. Ένεκα της καθυστερημένης άφιξής της στη γερμανική αγορά.
Φυσικά, η επιβράδυνση των ηλεκτρικών πωλήσεων αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν τα μελλοντικά τους σχέδια να «σκοτώσουν» τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Με πολλούς κατασκευαστές να σπεύσουν να πάρουν πίσω τα χρονοδιαγράμματά τους περί πλήρους εξηλεκτρισμού.
Εκτός από τη Γερμανία, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, κι άλλες χώρες παρουσιάζουν χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Σουηδία κατέγραψε επίσης πτώση 15% στις ταξινομήσεις EV του Ιουλίου. Σε παρόμοιο πλαίσιο, οι πωλήσεις EV μειώθηκαν κατά 19% στην Ελβετία.
drive.gr