Ετοιμοι για χρυσές δουλειές οι έμποροι καυσίμων
Η συντηρητική αύξηση του πρώτου τετραμήνου, ο καλύτερος Μάιος και τα μποτιλιαρίσματα του Ιουνίου. Οικονομία, τουρισμός και εκλογικές αναμετρήσεις ανεβάζουν τη ζήτηση. Πονοκέφαλος για τις ασφαλιστικές.
Δημοσιεύθηκε: 12 Ιουνίου 2023 – 07:28
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), οι όγκοι που καταναλώθηκαν κατά το πρώτο φετινό τετράμηνο ήταν κατά 2,9% αυξημένοι στις βενζίνες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και κατά 0,3% στο ντίζελ κίνησης, με αποτέλεσμα το άθροισμα αυτών να οδηγήσει στο +1,5% στα καύσιμα κίνησης. Αντίθετα, λόγω του ήπιου φετινού χειμώνα, η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης κινήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι (-30%).
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η ανοδική αυτή κίνηση συνεχίστηκε -αν όχι εντάθηκε- μέσα στον Μάιο, επηρεασμένη και από τη διεξαγωγή των εκλογών της 21ης Μαΐου, η οποία σε κάποιο βαθμό αύξησε τις μετακινήσεις (π.χ. κινήσεις ετεροδημοτών, κ.λπ.).
Παράγοντες του κλάδου αισιοδοξούν ότι η παρατηρούμενη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων σε όγκους θα μπορούσε να διατηρηθεί και κατά τους υπόλοιπους επτά μήνες της χρονιάς, λόγω των θετικών προσδοκιών που έχουν καλλιεργηθεί για τη φετινή πορεία του εισερχόμενου τουρισμού, αλλά δευτερευόντως λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων του Ιουνίου και του Οκτωβρίου.
Δύο ακόμη λόγοι αισιοδοξίας θα μπορούσαν να είναι η σχετικά χαμηλότερη τιμή των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι, καθώς και το γενικότερα καλό κλίμα που επικρατεί αυτή την περίοδο στην οικονομία, με ενδεικτικό να είναι το μποτιλιάρισμα που παρατηρείται αυτές τις μέρες στους δρόμους της Αθήνας και άλλων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.
Να σημειωθεί ότι το 2022 η κατανάλωση καυσίμων κίνησης ήταν σαφώς αυξημένη σε σχέση με εκείνη του 2021, με τη διευκρίνιση ωστόσο ότι κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 η ζήτηση είχε επηρεαστεί πτωτικά εξαιτίας της λήψης περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Σε αντίθεση με τους παράγοντες της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών, η φετινή ανοδική ζήτηση που παρατηρείται στα καύσιμα κίνησης προκαλεί πονοκεφάλους στα στελέχη της ιδιωτικής ασφάλισης, τα οποία διαπιστώνουν τη συνεπακόλουθη αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και την πολύ μεγαλύτερη επιβάρυνση του κόστους ανά αποζημιωθείσα ζημιά εξαιτίας των επιπτώσεων του πληθωρισμού.
«Σε πολλές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στις αποζημιώσεις των συνεργείων, παρατηρείται μια ποσοστιαία αύξηση κόστους πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή» επισημαίνεται χαρακτηριστικά και με τον τρόπο αυτό αιτιολογούν οι ασφαλιστικές εταιρείες τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν από το περυσινό φθινόπωρο έως και σήμερα στα τιμολόγια του κλάδου οχημάτων (τις οποίες και θεωρούν ως συντηρητικές).
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς διαμορφώθηκε στα 2.430 έναντι 2.079 του περυσινού πρώτου τριμήνου και 1.732 της αντίστοιχης περιόδου του 2021.