Η ηλεκτροκίνηση προελαύνει, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θεσπίζουν απο τώρα απαγορεύσεις πωλήσεων και κυκλοφορίας θερμικών αυτοκινήτων από τη δεκαετία του 2030 – αλλά σε τριάντα χρόνια λίγα θα έχουν αλλάξει σε σχέση με σήμερα.
Τρεις εξειδικευμένες μελέτες, από τη Bloomberg New Energy Finance, τη Goldman Sachs και τον όμιλο Wood Mackenzie και υπό το παρατηρητήριο Autopromotec, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να είναι τα πιο δημοφιλή, και εκείνα που θα πλειψηφούν στο δρόμο, στο μέσον του αιώνα μας.
Συγκεκριμένα, το 2050 τα δύο τρίτα (67%) του παγκόσμιου στόλου αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους θα είναι έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είτε αποκλειστικά βενζίνης, είτε diesel, είτε υβριδικά. Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά θα αντιστοιχούν σε ποσοστό 28%, ενώ το υπόλοιπο 5% θα κινείται από εναλλατικά καύσιμα (υδρογόνο, μεθάνιο, LPG, φυσικό αέριο).
Αυτά ισχύουν για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν. Τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2050, ωστόσο, σε ποσοστό άνω των μισών (56%) θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Τα καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε παγκόσμιο επίπεδο πάντα, θα αντιπροσωπεύουν ποσοστό 18%, τα πλήρως και ήπια υβριδικά 16%, τα plug-in υβριδικά 5% και τα εναλλακτικών καυσίμων 5%.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το άνωθεν Παρατηρητήριο, «ακόμη και με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που αναμένεται στο μέλλον, η οποία θα επιταχυνθεί στην Ευρώπη από το 2035, τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι τα πιο διαδεδομένα παγκοσμίως για μεγάλο χρονικό διάστημα».