Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
9/9/2016 Επισημάνσεις της ΕΝ.ΒΕ.Θ σε άρθρο της Καθημερινής

9/9/2016 Επισημάνσεις της ΕΝ.ΒΕ.Θ σε άρθρο της Καθημερινής

Διαφήμιση

Σχετικά με το ενδιαφέρον άρθρο της κυρίας Χ. Λιάγγου στην Καθημερινή στις 7-9-2016 θεωρούμε ότι πρέπει να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις αφού πρώτα υπενθυμίσουμε ότι η Ένωση μας ΕΝ.ΒΕ.Θ και η Ομοσπονδία μας ΠΟΠΕΚ, επανειλημμένα  έχουν ζητήσει από τη πολιτεία να τηρείται  η νομιμότητα στη διακίνηση των καυσίμων από όλους τους εμπλεκόμενους, όπως επίσης και έχει ζητήσει να μην αγνοείται η άποψη της ώστε να αποφεύγονται από πλευράς  της πολιτείας αστοχίες.

 

Σύμφωνα λοιπόν με τον ΣΕΕΠΕ ( σύνδεσμος εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών) το 2% των πρατηρίων δεν έχει τοποθετήσει σύστημα εισροών εκροών και το 6% δεν αποστέλλει δεδομένα, έτσι  εμείς ρωτάμε τα αυτονόητα:

  • Γιατί δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις για αυτή τη παραβατική συμπεριφορά;
  • Εφόσον το 2% των πρατηρίων δεν έχει τοποθετήσει το σύστημα γιατί το τροφοδοτούν οι εταιρίες εμπορίας ( μέλη του ΣΕΕΠΕ)  παραβιάζοντας το νόμο;
  • Τα στοιχεία που επικαλείται ο ΣΕΕΠΕ  εάν προέρχονται  από την ΓΓΠΣ γιατί η πολιτεία δεν επιβάλλει τη τάξη;
  • Εάν προέρχονται από ιδιωτικές έρευνες όπως στο παρελθόν επικαλέστηκε ο σύνδεσμος ρωτάμε γιατί δεν δόθηκαν στην πολιτεία και εάν δόθηκαν τι έπραξε αυτή;
  • Επίσης είναι δυνατόν το 2%  των πρατηρίων να διακινεί αφορολόγητα καύσιμα 300 εκατομμυρίων χωρίς να γίνετε άμεσα αντιληπτό; Δηλαδή παραπάνω από 330 εκατομμύρια λίτρα σε βενζίνες ή παραπάνω από 700 ( επτακόσια) !!!! εκατομμύρια σε πετρέλαιο κίνησης.

Να τοποθετηθεί στο σύστημα εισροών εκροών σε όλα τα στάδια

Βασική απαίτηση των πρατηριούχων είναι το σύστημα εισροών εκροών  να τοποθετηθεί σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων, όπως επίσης και σε όλες τις δεξαμενές μέσω των οποίων διακινείται καύσιμο. Μάλιστα δε, βλέπουμε ( στα λόγια τουλάχιστον) ότι και ο ΣΕΕΠΕ συμπλέει με αυτή μας την απαίτηση για αυτό ρωτάμε γιατί τα μέλη τους  τροφοδοτούν τέτοιες δεξαμενές;  γιατί συνεχίζουν να συνεργάζονται με βυτιοφορείς οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε κλοπές καυσίμων και λαθρεμπόριο; Βαπόρια πάνε και έρχονται χωρίς χαρτιά και άλλοι δείχνουν τις  βαρκούλες.

Πρέπει να διευκρινίσουμε ότι το σύνολο της επένδυσης  των 100 εκατομμυρίων ευρώ για το σύστημα εισροών εκροών πληρώθηκε από τις τσέπες των πρατηριούχων χωρίς το κράτος για 3 χρόνια  να δώσει ευρώ, γεγονός που κόστισε σε ορισμένες περιπτώσεις την επιβίωση του πρατηριούχου αλλά και τεράστια πρόστιμα για τη μη έγκαιρη τοποθέτηση του συστήματος χωρίς οι πρατηριούχοι να είναι υπεύθυνοι αφού οι αυτοαποκαλούμενοι ( με τις ευλογίες του κράτους) ανάδοχοι του έργου δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στους χρόνους ολοκλήρωσης της εγκατάστασης.

Τα παταχθεί το λαθρεμπόριο εκεί που δημιουργείται 

Για το τέλος αφήσαμε ένα πρόσφατο περιστατικό για να αναδείξουμε ( χωρίς χαρακτηρισμούς) την προσέγγιση των ελεγκτικών αρχών στις υποθέσεις που οι ίδιες ονομάζουν λαθρεμπόριο.

Προ λίγων ημερών η Οικονομική Αστυνομία Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι συνελήφθη βυτιοφόρος μέσα σε πρατήριο ο οποίος επρόκειτο να ξεφορτώσει μέρος της ποσότητας του λαθραίου καυσίμου που μετέφερε το βυτίο του, όπως επίσης συνελήφθη η πρατηριούχος και ένας υπάλληλος της διότι επρόκειτο( !!!!)  να παραλάβουν το λαθραίο καύσιμο. Μέχρι εδώ όλα φαίνονται ότι κάτι έγινε, όμως το πρατήριο δεν έκλεισε γιατί δεν παρέλαβε λαθραίο καύσιμο και η ιδιοκτήτρια μάλλον θα κατηγορηθεί για πρόθεση, ενώ εάν οι αρχές άφηναν να παραλάβει καύσιμο το πρατήριο  τότε θα συμμετείχε στο λαθρεμπόριο και θα έκλεινε ΑΜΕΣΑ σύμφωνα με το τελευταίο νόμο της κυρίας Τζάκρη , στην συνέχεια θα αποδεικνυόταν το σπάσιμο του συστήματος εισροών εκροών και η ευθύνη του εγκαταστάτη του συστήματος  δηλαδή ακόμη ένας σημαντικός παραβάτης.

Διαβάστε εδώ ποια είναι η βασική έννοια του λαθρεμπορίου

Επίσης  δεν εκλήθησαν ΑΜΕΣΑ οι άλλες εμπλεκόμενες αρχές και πιθανόν πιο ειδικές δηλαδή τελωνείο και μετρολογία, ακόμη δε, δεν γνωρίζουμε που θα πήγαινε το υπόλοιπο λαθραίο καύσιμο. Βέβαια δεν σταματάει το σήριαλ εδώ, διότι αφού το καύσιμο αναγνώστηκε ως λαθραίο δηλαδή προς εξαγωγή τότε υπάρχει εταιρία εμπορίας (πιθανόν μέλος του ΣΕΕΠΕ) η οποία το τιμολόγησε προς κάποια εταιρία εξωτερικού η οποία και θα έκανε έμβασμα, όπως επίσης και κάποιος τελωνειακός υπάλληλος παρέλαβε τα έγγραφα δεδομένου ότι δεν μπορεί το βυτιοφόρο να εξέλθει από το τελωνειακό χώρο φόρτωσης.

 

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Από το Γραφείο Τύπου

 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων