Έλληνες εφοπλιστές: Τα μέτρα που θα υιοθετήσει ο ΙΜΟ για τα καύσιμα πρέπει να είναι εφικτά
12 05 2019
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για μία ακόμη φορά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) αναφορικά με την εφαρμογή του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (UN IMO) για τα καύσιμα από το 2020. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης, Θεόδωρος Βενιάμης, πρέπει όσο υπάρχει ακόμη χρόνος να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές προκλήσεις που προκύπτουν για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου.
Συγκεκριμένα, ενόψει της κρίσιμης Συνόδου της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC 74) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (UN IMO) την ερχόμενη εβδομάδα, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) καλεί τα κράτη μέλη του IMO και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους ως καθοριστικής σημασίας συντελεστές στη χάραξη πολιτικής σε παγκόσμιο επίπεδο και να δεσμευτούν για την επίτευξη εφικτών, εφαρμόσιμων και βιώσιμων λύσεων για τα προβλήματα που σχετίζονται με το παγκόσμιο ανώτατο όριο θείου από το 2020 στα ναυτιλιακά καύσιμα καθώς και για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τα πλοία.
«Η MEPC74 είναι η τελευταία ευκαιρία για να διασφαλιστεί η ασφαλής, ομαλή και συνεπής εφαρμογή του παγκόσμιου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα 0,5% περιεκτικότητας σε θείο από το 2020 και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι πολλές και σοβαρές προκλήσεις που προκύπτουν», δήλωσε ο κ. Βενιάμης. «Αυτή η τελευταία ευκαιρία δεν πρέπει να αποδειχθεί χαμένη ευκαιρία», τόνισε.
Σύμφωνα με την ΕΕΕ ανφορικά με το θέμα του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου από το 2020, υπάρχουν πολλά γνωστά και σωστά εντοπισμένα κενά στον κανονισμό, που οδηγούν σε πρακτικά προβλήματα κατά την εφαρμογή και την επιβολή του κανονισμού, καθώς και σε κάποιες περιπτώσεις σε στρέβλωση του ανταγωνισμού, στα οποία κανείς δεν μπορεί πλέον να κλείνει τα μάτια. Τα ζητήματα της διαθεσιμότητας ασφαλών, συμμορφούμενων καυσίμων παγκοσμίως, η υιοθέτηση των Οδηγιών για συνεπή εφαρμογή με τη συμπερίληψη της ρήτρας περί «λειτουργικών κωλυμάτων» (operational constraints), η εφαρμογή ορθών και πρακτικών μέτρων για την ρεαλιστική αντιμετώπιση των περιπτώσεων μη συμμόρφωσης του πλοίου λόγω αιτιών εκτός ελέγχου του, οι περιβαλλοντικές, επιχειρησιακές, νομικές, καθώς και άλλες αβεβαιότητες του κανονισμού που σχετίζονται με τη χρήση συστημάτων έκπλυσης καυσαερίων, είναι όλα σημαντικά ζητήματα που ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρής διατάραξης του διεθνούς εμπορίου, εάν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα άμεσα, τονίζει η Ενωση των Πλοιοκτητών.
Σχετικά με το ζήτημα της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ο πρόεδρος της ΕΕΕ δήλωσε: «Υπάρχει αναγκαιότητα να διασφαλιστεί ότι τα μέτρα που θα υιοθετήσει ο ΙΜΟ είναι εφικτά για το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Κάθε τομέας θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τα πιο κατάλληλα για το επιχειρησιακό του μοντέλο και αυτό θα πρέπει να είναι σεβαστό από όλους. Η bulk / tramp ναυτιλία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 84% του παγκόσμιου εμπορίου δια θαλάσσης και όποια μέτρα υιοθετηθούν δε θα πρέπει να βάζουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της. Για αυτόν τον τομέα συγκεκριμένα είναι απαραίτητο τα μέτρα στα οποία θα δεσμευτεί να αποτελέσουν δεσμεύσεις και για τους ναυλωτές».
«Είμαι βέβαιος ότι ο IMO θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα ανταποκριθεί στον αδιαμφισβήτητο ρόλο του ως παγκόσμιου ρυθμιστή της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αυτό το παγκόσμιο κύρος συνεπάγεται μεγάλη ευθύνη και αυτό θα πρέπει να είναι στη σκέψη όλων των συμμετεχουσών αντιπροσωπειών στις επικείμενες διεργασίες του ΙΜΟ», κατέληξε ο κ. Βενιάμης.
(insider.gr)