Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Ελλάδα και ηλεκτροκίνηση: Ας γελάσουμε…

Ελλάδα και ηλεκτροκίνηση: Ας γελάσουμε…

Διαφήμιση

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων στην Ελλάδα φτάνει τα 15 χρόνια, ο βασικός μισθός βρίσκεται κάτω από τα 500 ευρώ, το κοντέρ γράφει 8 χρόνια οικονομικής κρίσης και εδώ κάνουμε σχέδια για την ηλεκτροκίνηση. Είναι, όντως, η προτεραιότητα μας τη δεδομένη στιγμή;

Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Ο Τσίπρας φαίνεται πως έχει πείσει τους πάντες σε αυτή τη χώρα, πως «κουτσά -στραβά», τα μνημόνια αποτελούν παρελθόν. Δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση για αυτά που ακούμε και βλέπουμε. Ο Σταθάκης μας μίλησε για σταδιακή απόσυρση του ντίζελ και της βενζίνης και η αντιπολίτευση οργανώνει συνέδρια για την ηλεκτροκίνηση του αύριο δείχνοντας πως έχει μια στρατηγική πάνω στον συγκεκριμένο τομέα. Μήπως βιαζόμαστε; Μήπως η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική; Δεν έγινε ξαφνικά η Ελλάδα σαν τη Νορβηγία, όπου όλοι θέλουν και μπορούν να αποκτήσουν το Tesla των ονείρων τους…

Τις τελευταίες μέρες δεχτήκαμε πολλά τηλεφωνήματα και emails στο Newsauto. Όντως, υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Άλλα το ποσοστό είναι πολύ μικρό. Η πραγματικότητα εκτιμώ πως αποτυπώνεται στα λεγόμενα ενός αναγνώστη μας. Ρώτησε, τηλεφωνικά, ποια ηλεκτρικά μοντέλα διατίθενται στην Ελλάδα και πόσο κοστίζουν. Του τα απαριθμήσαμε: Ηλεκτρικό smart λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ, ηλεκτρικό VW up! στα 28.900 ευρώ, Nissan LEAF από 33.000 ευρώ, ΒMW i3 από 39.790 ευρώ, VW e-Golf από 38.000 ευρώ και το Audi e-tron με κόστος κοντά στα 88.000 ευρώ.

Ο άνθρωπος κουφάθηκε! Μεγάλο το κόστος, είπε, και ιδιαίτερα μοντέλα. Μετά από αρκετή συζήτηση κατέληξε να μας πει πως θα προτιμήσει ένα καινούργιο βενζινοκίνητο με χώρους για να καλύψει τις οικογενειακές του ανάγκες. Απλά τα πράγματα. Η αγορά μας, με βάση τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα και τις υποδομές που υπάρχουν, δεν μπορεί ξαφνικά να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση. Σε βάθος χρόνου, ναι. Τώρα, είναι μάλλον ουτοπικό να μιλάμε για αυτή την τεχνολογία, τη στιγμή που δεν μπορεί να υπάρξει κρατική επιδότηση. Άλλωστε, οι εκτιμήσεις των περισσότερων κατασκευαστών αναφέρουν πως το 2025 περίπου, το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι -περίπου- ίδιο με αυτό ενός βενζινοκίνητου ή ντίζελ. Μέχρι τότε, ας ρίξουμε βάρος στον περιορισμό ή την απαγόρευση των ντίζελ εισαγωγής και βέβαια σε προγράμματα απόσυρσης του παλιού στόλου που κυκλοφορεί.

Φέτος, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα ξεπεράσει τις 100.000 ταξινομήσεις μετά από 8 χρόνια ύφεσης και αυτό είναι ένα θετικό βήμα. Σαν καταναλωτές, τη συγκεκριμένη στιγμή, είμαστε τυχεροί. Όλες οι εταιρείες αυτοκινήτου διαθέτουν αξιόλογες προτάσεις και σύγχρονους κινητήρες που μπορούν να ωφελήσουν πραγματικά την τσέπη σας.

Επενδύστε σε ένα σύγχρονο καινούργιο βενζινοκίνητο ή ντίζελ αυτοκίνητο άφοβα. Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ακόμη πολύ δρόμο…

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων