Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Είναι πολλά τα λεφτά για την ηλεκτροκίνηση!

Είναι πολλά τα λεφτά για την ηλεκτροκίνηση!

Διαφήμιση
  • newsautoteam

Οι μεγάλες εταιρίες ανακαλύπτουν ότι για να καταφέρουν να βγάλουν κέρδη από τα ηλεκτρικάτους μοντέλα θα πρέπει πρώτα να επενδύσουν τεράστια ποσά.

Αν και βρισκόμαστε πλέον για τα καλά στον αστερισμό της ηλεκτροκίνησης, τα πράγματα δεν είναι καθόλου ρόδινα για τις εταιρίες που πρέπει να τρέξουν για να προλάβουν την μετεξέλιξή τους σε κάτι εντελώς διαφορετικό

Είναι κοινό μυστικό ότι ο εξηλεκτρισμόςκάθε μεγάλου κατασκευαστή είναι ένα ιδιαίτερα ακριβό “σπορ”, για το οποίο θα πρέπει πρώτα να κάνουν τεράστιες επενδύσεις και να περιμένουν μετά από χρόνια χασούρας να βγάλουν κάποια κέρδη στο μέλλον.

Όλες οι εταιρίες έχουν ανακοινώσει μεγαλεπήβολα σχέδια για επενδύσεις δισεκατομμυρίων μέσα στα επόμενα χρόνια, με τους ισολογισμούς τους να βρίσκονται στο κόκκινο και την κερδοφορία να είναι ένα όνειρο απατηλό, για το μακρινό μέλλον.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ford. Η αμερικάνικη εταιρία έχει ξεχωριστό business unit για τα ηλεκτρικά μοντέλα, το Model e, το οποίο βλέπει απώλειες 3 δισ. δολαρίων μέσα στο 2023, λόγω των σημαντικών επενδύσεων που πρέπει να κάνει στην ηλεκτρική τεχνολογία.

 

Αυτή η χασούρα είναι μεγαλύτερη από όσα θα καταφέρουν να βγάλουν μαζί τα δύο άλλα τμήματα, τα Ford Blue και Ford Pro, τα οποία χειρίζονται τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες και τα επαγγελματικά αντίστοιχα.

Εκτός από τις απώλειες 3 δισ δολαρίων που προβλέπεται για το 2023, η Fordέχασε άλλα 2,1 δισ. δολάρια το 2022 και 900 εκατομμύρια δολάρια το 2021.

Όμως οι μεγάλες επενδύσεις που έκανε έχουν τελικά πραγματικό αντίκρισμα, καθώς πλέον είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών μοντέλων της Αμερικής, πίσω από την Tesla.

Ακολουθώντας κατά πόδας την εταιρία του Musk, η Ford σκοπεύει να επενδύσει συνολικά 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2026 για να εξελίξει και να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Εκείνη την χρονιά, το σχέδιο της εταιρίας είναι να μπορεί να κατασκευάζει πάνω από 2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ανά έτος.

Ως αποτέλεσμα αυτού, η Ford περιμένει ότι το τμήμα Model e θα μπορεί να φθάσει σε ένα περιθώριο κέρδους 8% ανά αυτοκίνητο προ φόρων μέσα στο 2026. Αυτό θα είναι μία τεράστια βελτίωση σε σχέση με τις απώλειες 40% ανά αυτοκίνητο του 2022, και θα είναι συγκρίσιμο με το 10% που δουλεύουν τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας.

Πάντως στην Ford δηλώνουν αισιόδοξοι. Και υποστηρίζουν ότι αν από τα 3 δισ. απώλειες του 2023 αφαιρεθούν τα έξοδα για εξέλιξη και ηλεκτρικά  έρευνα, τότε τα ηλεκτρικά της πλησιάζουν να είναι στο σημείο που δεν χάνουν χρήματα από τα τέλη του 2023.

Όσο για τις επενδύσεις μέχρι το 2026, η Ford υποστηρίζει ότι θέλει να ξοδέψει τα χρήματα για να δημιουργήσει πιο αποδοτικά σχέδια, να μειώσει το κόστος των μπαταριών, να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και να κάνει το δίκτυο των πωλήσεών της πολύ πιο ανταγωνιστικό.

Παράλληλα η Ford σχεδιάζει να κόψει 2,5 δισ. δολάρια από το τμήμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το οποίο αναμένεται να έχει κέρδη 7 δισ. δολάρια το 2023.

Το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων, το οποίο θα πάρει χρήματα και από το ηλεκτρικό πακέτο, αναμένεται να παρουσιάσει και αυτό κέρδη 6 δισ.

Συνολικά η Ford αναμένεται να έχει κέρδη μεταξύ 9 και 11 δισ. δολαρίων μέσα στο 2023, παρά τις μεγάλες επενδύσεις που κάνει στο τμήμα για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

newsauto.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων