Έχεις ντίζελ; Δες τι πρέπει να προσέξεις
Δες τώρα τι πρέπει να προσέχεις για την σωστή συντήρηση του ντίζελ σου. Πόσα από αυτά γνώριζες;
Δεν είναι λίγοι αυτοί που ακόμα και σήμερα προτιμούν το ντίζελ, με βασικό του πλεονέκτημα την χαμηλή κατανάλωση. Αλλά επειδή πρέπει να λέγονται μόνο αλήθειες, θα δούμε εδώ λίγα σημεία που θέλουν προσοχή όταν θα έρθει η ώρα να συντηρήσεις το πετρελαιοκίνητο σου ώστε να διαφυλάξεις το οικονομικό πλεονέκτημα που είπαμε.
Για την ακρίβεια πρόκειται για 4 «αχίλλειες φτέρνες» του Diesel σου που πρέπει να προστατέψεις για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Έχουμε και λέμε, κοιτάμε τα:
– Φίλτρο καυσίμου διότι το πετρέλαιο είναι ευαίσθητο στη μόλυνση από μικροοργανισμούς όπως βακτήρια και μύκητες που δημιουργούνται από την υγρασία σε δεξαμενές. Πρέπει να γίνεται προληπτική αλλαγή φίλτρου πετρελαίου (τακτικότερα του προβλεπόμενου χρόνου η διανυθέντων χιλιόμετρων).
– Φίλτρο λαδιού καθότι οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται υπό συνθήκες υψηλής πίεσης κάνουν την επιλογή του σωστού λαδιού υψίστης σημασίας καθώς ένα χαμηλής ποιότητας λάδι θα σπάσει νωρίτερα προσφέροντας πολύ χαμηλότερη λίπανση από την αναγκαία. Στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου αναγράφεται τι τύπο λαδιού πρέπει να βάζουμε οπότε θα ξέρουμε πάνω κάτω και πόσο διαρκεί μια αλλαγή λαδιού. Μόνοι μας είναι δύσκολο να κάνουμε έλεγχο και αλλαγή διότι χρειάζεται ειδική ράμπα, ειδικά δοχεία αποστράγγισης λαδιού κτλ. Οπότε επισκεπτόμαστε τον μηχανικό μας.
– Υγρό ψύξης γιατί εδώ που τα λέμε σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα μια και μόνο υπερθέρμανση αρκεί για να προκαλέσει ανεπανόρθωτες βλάβες σε ένα κινητήρα πετρελαίου. Είναι ένα σημείο που μπορούμε να τσεκάρουμε μόνοι μας βλέποντας την στάθμη των υγρών εφόσον όμως έχουμε το όχημα σε οριζόντιο σταθερό έδαφος.
– Σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) που είναι σχεδιασμένο για να διατηρεί τους ρύπους χαμηλά μεταφέροντας μέρος των καυσαερίων στην εισαγωγή του κινητήρα για εσωτερική ανακύκλωση. Τουτέστιν το EGR είναι από τα πρώτα μέρη που επιβαρύνονται από τη χρήση πετρελαίου χαμηλής ποιότητας. Ο έλεγχός του σε κάθε service είναι υποχρεωτικός και ουσιώδης: Όχι μόνο γιατί το μπούκωμα του θα φέρει αύξηση της κατανάλωσης και μείωση της απόδοσης του κινητήρα, αλλά γιατί μπορεί να λειτουργήσει και ως ένδειξη ότι πρέπει να αλλάξεις βενζινά, πριν το κακής ποιότητας πετρέλαιο και τα κατάλοιπά του δημιουργήσουν αμετάκλητες βλάβες στον κινητήρα σου.
Εσύ αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να προσέχεις την προειδοποιητική ένδειξη καυσίμων στο ταμπλό σου και όταν ανάψει κανένα περίεργο λαμπάκι επισκέπτεσαι τον μηχανικό σου για να κάνει διάγνωση.
ΠΗΓΗ: AUTOΤΡΙΤΗ