Δεν θα εξαλειφθεί η ανάγκη για μεταφορά πετρελαίου και παραγώγων του
Παρόλο που η ζήτηση για πετρέλαιο αλλάζει εξαιτίας της στροφής στις ανανεώσιμες πηγές καθαρής ενέργειας, η ανάγκη για μεταφορά πετρελαίου και των παραγώγων του με δεξαμενόπλοια δεν θα εξαλειφθεί γιατί η εξάλειψη αυτής της ανάγκης δεν είναι καθόλου ρεαλιστική, τουλάχιστον για τα επόμενα 25 χρόνια – όση και η διάρκεια ζωής των πλοίων που κατασκευάζονται σήμερα.
Αυτό αναφέρθηκε από τους ομιλητές σε εξειδικευμένη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με θέμα «Ιδιοκτήτες Δεξαμενοπλοίων-απειλούμενο είδος;» (“Tanker Owners; An endangered Species?”) τη Δευτέρα στο πλαίσιο του Συνεδρίου «Ναυτιλιακή Κύπρος 2017» στη Λεμεσό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας, ο Θέμης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου ήταν ο συντονιστής της συζήτησης με ομιλητές τους Robert Burke, Διευθύνων Σύμβουλο της Ridgebury Tankers, τον Rob McLeod, Επικεφαλής Risk Marketing των Hartree Partners Advisory Services UK Limited και τον Kevin Oates, Διευθύνων Σύμβουλο της Marine Money Asia Pte Ltd.
Όπως αναφέρθηκε, είναι αδύνατο ο κόσμος να μην χρειάζεται πλέον το αργό πετρέλαιο και τα καθαρά προϊόντα ή ότι το πετρέλαιο θα μπορεί να μεταφερθεί από την πηγή στην κατανάλωση χωρίς τη χρήση δεξαμενοπλοίων. Η Δύση μπορεί να επιδιώκει με περισσότερη θέρμη τη μετατόπιση προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά η ζήτηση για πετρέλαιο θα συνεχίσει να αυξάνεται στην Ασία, Αφρική και σε άλλες αναπτυσσόμενες οικονομίες, ανέφεραν οι συμμετέχοντες. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος όπως επίσης όμως και η ανάγκη ικανοποίησης των βασικών οικονομικών αναγκών των αναπτυσσόμενων οικονομιών. Οι ομιλητές κατέληξαν στο ότι οι ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων μπορεί να είναι ευάλωτοι αλλά σίγουρα δεν συνιστούν απειλούμενο είδος.
πληροφορίες ΚΥΠΕ