Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Δ. Μανιφάβα: Ακριβότερα καύσιμα με πρόσχημα φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας

Δ. Μανιφάβα: Ακριβότερα καύσιμα με πρόσχημα φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας

Διαφήμιση

Αποφασισμένο να προχωρήσει μέσα στο 2016 στο σχέδιό του για την επιβολή επιπλέον φόρου σε όλα σχεδόν τα καύσιμα κίνησης –βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο– εμφανίζεται το υπουργείο Οικονομικών, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα εισρεύσουν περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία. Ο σχεδιασμός του υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει, επίσης, αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη κυρίως την εμπορική αξία και τον κυβισμό των οχημάτων. Τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών προκαλούν έντονες αντιδράσεις στην αγορά αυτοκινήτου και λιανικής πώλησης καυσίμων. Ανησυχία στην αγορά αυτοκινήτου υπάρχει όμως και για έναν ακόμη λόγο: το μέτρο της παροχής κινήτρων για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων και την αντικατάστασή τους με καινούργια δεν μοιάζει πιθανό να παραταθεί για το 2016, αν και ουσιαστικά είναι ο μόνος τρόπος για να κινηθεί η εν λόγω αγορά.

Μιλώντας το Σάββατο στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι» ο κ. Τρ. Αλεξιάδης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη σύνδεση του ύψους των τελών κυκλοφορίας με την κατανάλωση των καυσίμων στα αυτοκίνητα. Χωρίς να προσδιορίσει το ποσοστό της αύξησης, δεσμεύθηκε ότι στο μέλλον τα τέλη θα είναι χαμηλότερα, επιτρέποντας σε όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους να τις πάρουν πίσω. Ο κ. Αλεξιάδης υποστήριξε ότι με αυτόν τον τρόπο θα επιβαρύνονται περισσότερο όσοι κάνουν συχνή χρήση του αυτοκινήτου και όσοι διαθέτουν Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

Η πρόταση του κ. Αλεξιάδη βασίζεται ουσιαστικά σε αυτήν που είχε κάνει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) από το περασμένο καλοκαίρι περί πλήρους κατάργησης των τελών κυκλοφορίας και επιβολή νέου φόρου στα καύσιμα. Ο εν λόγω σύνδεσμος εκπροσωπεί κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις εισαγωγής και πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η πρόταση αυτή, ωστόσο, βρίσκει αντίθετο τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Πέρα από τη διαφωνία στην επιβολή ενός τέτοιου τέλους, παράγοντες του κλάδου εκφράζουν τουλάχιστον δυσφορία για την επιλογή του κ. Αλεξιάδη να ανακινήσει το θέμα της φορολογίας αυτοκινήτου. «Ηδη με τη φιλολογία περί των τελών κυκλοφορίας τούς προηγούμενους μήνες είχε “παγώσει” η αγορά. Τώρα που άλλαξαν αναφέρει ότι θα αλλάξουν ξανά», επεσήμαναν χαρακτηριστικά στην «Κ».

«Οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν με χιουμοριστική διάθεση», σχολίασε σκωπτικά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), προσθέτοντας ότι ήδη σήμερα οι φόροι αποτελούν το 67,16% της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης. Για μεγάλη πτώση της κατανάλωσης και αρνητικές επιπτώσεις τόσο στους ιδιώτες όσο και στις επιχειρήσεις κάνει λόγο η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ).

Απόσυρση

Κλειστά κρατά τα χαρτιά του το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με την απόσυρση, η ισχύς της οποίας λήγει στις 20 Δεκεμβρίου 2015. Αν και οι εισαγωγείς έχουν ζητήσει παράταση του μέτρου, όχι για έναν χρόνο, αλλά για μικρότερο χρονικό διάστημα, μέχρις ότου αποφασισθούν τα νέα μέτρα συνολικά για την αλλαγή της φορολόγησης των αυτοκινήτων, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να προσανατολίζεται στην άμεση κατάργηση του μέτρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από τις αρχές του έτους έως και τις 6 Δεκεμβρίου 2015 έχουν παραληφθεί από τα κέντρα ανακύκλωσης 71.894 επιβατικά αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 62.741 (87,3%) «μετατράπηκαν» σε ταξινομήσεις/πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ τα υπόλοιπα 9.153 (12,7%) δεν αντικαταστάθηκαν με αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Αυτό, πάντως, που αναμένεται να νομοθετηθεί τις επόμενες μέρες είναι η δυνατότητα που θα έχουν όσοι αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο μέσα στο 2016 να επιβαρύνονται με τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στους μήνες που έχουν στην κατοχή τους το νέο όχημα και όχι με το συνολικό ποσό.

(Καθημερινή, 8/12/2015)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων