Χ. Φλουδόπουλος: Κορονοϊός – Πραγματικότητα η πρώτη “ανέπαφη” αγορά βενζίνης
18 03 2020 | 08:02
Καθώς όλη η αγορά αρχίζει να ζει στους νέους ρυθμούς και τους όρους που υπαγορεύουν οι αυστηροί κανόνες για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, το ίδιο συμβαίνει και με την αγορά καυσίμων.
Αφενός μεν οι τιμές εμφανίζουν σημαντική υποχώρηση, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση αρχίζει να δείχνει τα πρώτα σημάδια υποχώρησης. Και βέβαια οι εταιρείες της αλυσίδας των καυσίμων από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια εφαρμόζουν έκτακτα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και συνεχής τροφοδοσία της αγοράς.
Σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων, η τροφοδοσία της αγοράς καυσίμων είναι πλήρης και επαρκής και το ίδιο θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα χωρίς να συντρέχει οποιοσδήποτε λόγος ανησυχίας από πλευράς καταναλωτών.
Το αντίθετο μάλιστα. Ήδη στην αγορά οι εταιρείες επεξεργάζονται διάφορα πλάνα και ήδη έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζονται καινοτόμες τεχνολογικές υπηρεσίες που καταργούν την επαφή πρατηριούχου πελάτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των συναλλασσομένων.
Ήδη μία εταιρεία καυσίμων έχει κάνει πραγματικότητα την πρώτη εφαρμογή “τύπου Uber” για “ανέπαφη” προμήθεια καυσίμων. Πώς γίνεται αυτό; Με την εφαρμογή του προγράμματος επιβράβευσης της εταιρείας ακολουθούνται τα εξής βήματα:
Στην εφαρμογή ο καταναλωτής επιλέγει το πρατήριο που θέλει να προμηθευτεί καύσιμα.
Βλέπει την τιμή των προϊόντων, επιλέγει το καύσιμο που θέλει να αγοράσει και την ποσότητα.
Καταχωρίζει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του.
Πληρώνει μέσω της εφαρμογής με την πιστωτική του κάρτα το ποσό που αναλογεί.
Ο οδηγός κατευθύνεται στο πρατήριο το οποίο έχει ενημερωθεί από την εφαρμογή.
Ο πρατηριούχος γεμίζει στο ρεζερβουάρ τη βενζίνη χωρίς να έρθει καθόλου σε επαφή με τον οδηγό.
Τιμές
Σε ό,τι αφορά στις τιμές των καυσίμων αυτές συνεχίζουν να ακολουθούν πτωτική τροχιά και στην Αττική σύμφωνα με τα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών ήδη σημαντικός αριθμός πρατηρίων πωλεί τη βενζίνη κοντά ή και κάτω από το 1,3 ευρώ το λίτρο. Βεβαίως η πτώση των τιμών δεν είναι ευθέως ανάλογη της ραγδαίας πτώσης των διεθνών τιμών της βενζίνης, όμως αυτό συμβαίνει πρωτίστως διότι πάνω από το 65% της λιανικής τιμής αποτελείται από φόρους και τέλη.
Για παράδειγμα στη μέση πανελλαδική τιμή της περασμένης Παρασκευής 13 Μαρτίου που ήταν 1.523 ευρώ το 1,0004 ευρώ ήταν φόροι και τέλη (65,92% της τιμής), το 0,3249 ευρώ ήταν η τιμή διυλιστηρίου (21,33%) και το 0,1941 ευρώ ήταν το περιθώριο εταιρειών εμπορίας και πρατηριούχων (12,74%).
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το Παρατηρητήριο τιμών καταγράφονται εξαιρετικά ελκυστικές τιμές για το πετρέλαιο θέρμανσης το οποίο στην Αττική πωλείται σημαντικά κάτω από το 1 ευρώ το λίτρο φτάνοντας ακόμη και κάτω από το 0,8 ευρώ το λίτρο.
capital.gr