Barclays: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα «αχρηστεύσουν» την παραγωγή του Ιράν
Η κατανάλωση πετρελαίου θα δεχθεί τεράστιο πλήγμα τα επόμενα χρόνια, καθώς αυξανόμενος αριθμός χωρών αναλαμβάνει δράση για να αποσύρει τα οχήματα εσωτερικής καύσης από το δρόμο, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της Barclays.
Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η βελτιωμένη απόδοση των καυσίμων θα εξαλείψουν ζήτηση 3,5 εκατ. βαρελιών την ημέρα από τα αυτοκίνητα μέχρι το 2025, προέβλεψαν σε έκθεσή τους οι αναλυτές της τράπεζας που ειδικεύονται στα εμπορεύματα.
Η ποσότητα ισούται περίπου με τη συνολική παραγωγή του τρίτου μεγαλύτερου πετρελαιοπαραγωγού στον κόσμο, του Ιράν, που αντλεί γύρω στα 3,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σημείωσε το Reuters.
Αν τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχήσουν στο ένα τρίτο της αγοράς αυτοκινήτου μέχρι το 2040, αυτό θα εξαλείψει ζήτηση εννέα εκατ. βαρελιών την μέρα ή περίπου το 90% της ημερήσιας παραγωγής της Σαουδικής Αραβίας. Σημειώνεται πως η ζήτηση πετρελαίου θα διαμορφωθεί φέτος στα 96,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με προβλέψεις του ΟΠΕΚ.
Όπως υπενθυμίζει το CNBC, κάποιες από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου έχουν προτείνει το τελευταίο διάστημα απαγόρευση ή περιορισμό της χρήσης οχημάτων που καίνε ορυκτά καύσιμα. Μεταξύ αυτών είναι ανεπτυγμένα ευρωπαϊκά κράτη όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Βρετανία, καθώς και κορυφαίες αγορές σε όρους ανάπτυξης, όπως η Κίνα και η Ινδία. Η μεγαλύτερη σε πληθυσμό αμερικανική πολιτεία, η Καλιφόρνια, επίσης εξετάζει την πιθανότητα απαγόρευσης.
Πάντως, η Barclays επισημαίνει πως υπάρχουν ακόμη πολλαπλά εμπόδια στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Οι καταναλωτές μπορεί να διστάσουν λόγω της τιμής τους και του χρόνου ζωής της μπαταρίας, ενώ παραμένουν ερωτήματα γύρω από την ικανότητα της βιομηχανίας να αυξήσει την παραγωγή.
Σύμφωνα με την τράπεζα, η διαθέσιμη γκάμα οχημάτων μηδενικών εκπομπών θα επεκταθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, ωστόσο οι στόχοι πωλήσεων ακόμη συνιστούν ελάχιστο κομμάτι της συνολικής αγοράς.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν 40% παγκοσμίως το 2016, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA). Ωστόσο η IEA επεσήμανε πως τα περίπου δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν βγει στο δρόμο εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε λιγότερο του 0,2% του παγκόσμιου στόλου ελαφρών οχημάτων.