27/9/2018 Απάντηση στα δημοσιεύματα για την παραβατικότητα στο υγραέριο κίνησης
Με αφορμή τα νέα δημοσιεύματα για τη παραβατικότητα στο υγραέριο κίνησης η ΕΝΩΣΗ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΕΝ.ΒΕ.Θ) οφείλει να επικαιροποιήσει τις θέσεις της. Άλλωστε η ΕΝ.ΒΕ.Θ. ως φορέας εκπροσώπησης των νόμιμων επαγγελματιών του κλάδου ποτέ δεν κρυφτήκαμε διότι έχουμε ως προτεραιότητα τη νόμιμη διακίνηση των καυσίμων από όλους τους εμπλεκόμενους.
Η παραβατικότητα στο υγραέριο που δεν είναι μόνο το λαθρεμπόριο είναι καταγεγραμμένη όπως καταγεγραμμένη είναι η ανεξήγητα προκλητική αδιαφορία της Πολιτείας. Πέραν του λαθρεμπορίου, δηλαδή καυσίμου που προορίζεται για την βιομηχανία και τη θέρμανση με μικρότερο Ε.Φ.Κ. υπαρκτή είναι και η ελλιπής παράδοση ( ΚΛΟΠΗ) από τα βυτιοφόρα αφού δεν υπάρχουν πιστοποιημένοι ειδικοί μετρητές σε αυτά, δεδομένου ότι το υγραέριο διακινείται μέχρι τους παραλήπτες – πρατήρια, επαγγελματικές εγκαταστάσεις, οικίες- με μέτρηση βάρους ( ζύγιση)!!! Μόνο μία εταιρία πετρελαιοειδών έχει εγκαταστήσει πιστοποιημένους μετρητές στα βυτιοφόρα τα οποία εκδίδουν αυτόματα παραστατικό με όλα τα στοιχεία του παραδιδόμενου προϊόντος τα οποία είναι, λίτρα σε φυσική και 15ο βαθμούς θερμοκρασία, ειδικό βάρος και βάρος βάσει του οποίου γίνετε η χρέωση. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το βυτιοφόρο παραδίδει υγραέριο και φεύγει από το τόπο παράδοσης χωρίς να εκδώσει παραστατικό !!!!! μέχρι που να βρει γεφυροπλάστιγγα προκειμένου να ζυγιστεί και να εκδώσει παραστατικό. Δηλαδή το βυτιοφόρο κάνει βόλτες και μετά αν και όταν βρει πιστοποιημένη (που δεν υπάρχει) ζυγαριά θα τιμολογήσει όπου και όπως θέλει το παραστατικό, που σημαίνει ότι του δίνετε η δυνατότητα να το εκδώσει για λογαριασμό επαγγελματικής εγκατάστασης με μειωμένο Ε.Φ.Κ ενώ το είχε παραδώσει σε πρατήριο. Δηλαδή ο διακινητής σε συνεργασία με ελεγχόμενο από αυτόν πρατήριο θα κερδίσει τη διαφορά Ε.Φ.Κ και τον Φ.Π.Α 24% και ταυτόχρονα η επαγγελματική εγκατάσταση θα δικαιολογήσει το εικονικό τιμολόγιο ως έξοδα της επιχείρησης. Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω με χαρακτηριστική άνεση ο οποιοσδήποτε αμερόληπτος μπορεί να κατανοήσει ότι και σε αυτή την περίπτωση τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει το βυτιοφόρο. Πάρα λοιπόν την οφθαλμοφανέστατη συμμετοχή του βυτιοφόρου στη παραβατικότητα κανείς ποτέ δεν ασχολήθηκε και δεν ασχολείται με την ανάγκη λήψης μέτρων σε αυτά ώστε να ελέγχονται επί της ουσίας. Η ΕΝ.ΒΕ.Θ είτε μόνη της είτε μέσω της Π.Ο.Π.Ε.Κ της οποίας είναι μέλος έχει κάνει πάρα πολλές προτάσεις- παρεμβάσεις οι οποίες απέβησαν άκαρπες εξαιτίας της διαχρονικής αδιαφορίας της Πολιτείας.
Σε όλα τα παραπάνω να προσθέσουμε την ανεξήγητη για εμάς έλλειψη στοχευμένων ελέγχων διότι σε πολλές περιπτώσεις η παραβατικότητα έχει ονοματεπώνυμο.
Ως ΕΝ.ΒΕ.Θ προτείναμε την εγκατάσταση των ειδικών πιστοποιημένων μετρητών στα βυτιοφόρα ώστε να εκδίδει και να παραδίδει το βυτιοφόρο το παραστατικό άμεσα, επίσης ζητήσαμε τη τοποθέτηση μηχανισμού στους διανομείς υγραερίου των πρατηρίων αυτόματης έκδοσης απόδειξης.
Πάνω από όλα όμως τη μεγαλύτερη αξία έχει η πολιτική βούληση που με βεβαιότητα λέμε ότι δεν υπάρχει, διότι παραμένει ανεξήγητο το γεγονός ότι ενώ το κράτος μπορεί να έχει σίγουρα έσοδα δεν πράττει το αυτονόητο. Η παραβατικότητα στην διακίνηση καυσίμων πλήττει τους νόμιμα λειτουργούντες πρατηριούχους οι οποίοι είναι αδύνατον να ανταγωνιστούν τις πάρα πολύ χαμηλές τιμές του παράνομου καυσίμου.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΝ.ΒΕ.Θ