Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Ανοδικές τάσεις ξανά για τα καύσιμα στην Κρήτη: “Τσίμπησε” 3 λεπτά η βενζίνη στο Ηράκλειο – Φόβοι για νέες αυξήσεις

Ανοδικές τάσεις ξανά για τα καύσιμα στην Κρήτη: “Τσίμπησε” 3 λεπτά η βενζίνη στο Ηράκλειο – Φόβοι για νέες αυξήσεις

Διαφήμιση

Νέες ανατιμήσεις στα καύσιμα μετά τις ανακοινώσεις του ΟΠΕΚ για μείωση της παραγωγής του πετρελαίου κατά 1 εκατ. βαρέλια – Οι βενζινοπώλες του νομού Ηρακλείου προβλέπουν έντονες ανατιμήσεις αυτή την εβδομάδα και επαναφέρουν ως μονόδρομο τη μείωση της φορολογίας

Τελείωσαν οι… χαρές που κάναμε με τις συνεχείς μειώσεις των τιμών στα καύσιμα, αφού τα χαμόγελα κόπηκαν από την περασμένη Παρασκευή, που είχαμε ξανά ανατιμήσεις, με τον πρόεδρο των πρατηριούχων υγρών καυσίμων του Ηρακλείου, Λυκούργο Σαμόλη, να κάνει λόγο για αυξήσεις τουλάχιστον 3 λεπτών το λίτρο τόσο σε αμόλυβδη όσο και σε ντίζελ μέχρι και χθες Δευτέρα 5 Ιουνίου.

Και μάλιστα, να εκφράζει την ανησυχία του ότι μπήκαμε απότομα σε εβδομάδα έντονων αυξήσεων, που θα βάλουν και πάλι “φωτιά” στις τσέπες των νοικοκυριών, ενώ πλέον επανέρχεται με τον πιο δραματικό τρόπο η ανάγκη για μειώσεις της φορολογίας, αφού στις τελικές τιμές που πληρώνουμε στην αντλία, οι φόροι συμμετέχουν μέχρι και στο 65%!

Μετά τη συνεχή πτώση στις τιμές των καυσίμων για μεγάλο χρονικό διάστημα, ανακουφίζοντας αισθητά τα νοικοκυριά, αφού σε σχέση με πέρυσι πλήρωναν τα καύσιμα φτηνότερα έως και 20%, αρχίζει ξανά η αντίστροφη μέτρηση, με την κούρσα των αυξήσεων να προβληματίζει έντονα τους πρατηριούχους υγρών καυσίμων στο Ηράκλειο.

Όπως δήλωσε στο neakriti.gr ο πρόεδρος των πρατηριούχων του νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης, σε σχέση με την περασμένη Παρασκευή οι τιμές σε αμόλυβδη και πετρέλαιο ντίζελ έχουν αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο!

«Φαίνεται πως μπήκαμε σε εβδομάδα αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων, σε μια περίοδο που οι μισθοί των εργαζομένων είναι τέτοιοι που εξανεμίζονται λόγω της ολοένα και αυξανόμενης ακρίβειας των είδη βασικής κατανάλωσης», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των βενζινοπωλών του νομού Ηρακλείου, που αποδίδει την κατάσταση αυτή στις ανακοινώσεις των χωρών-μελών του ΟΠΕΚ, ότι θα μειώσουν την παραγωγή του πετρελαίου κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια…

Ήδη, χθες Δευτέρα 5 Ιουνίου η τιμή στην αμόλυβδη στο Ηράκλειο είχε φτάσει στα 1,87 με 1,88 ευρώ το λίτρο και η τιμή στο πετρέλαιο κίνησης στο 1,56 έως 1,57 ευρώ το λίτρο.

«Οι τιμές αυτές μέχρι την περασμένη Παρασκευή ήταν χαμηλότερες κατά τουλάχιστον 3 λεπτά το λίτρο. Είναι μία σημαντική αύξηση μέσα σε αυτό το διάστημα. Και φοβόμαστε να μην έχουμε κι άλλες αυξήσεις», σύμφωνα με τον Λυκούργο Σαμόλη.

Σε ποσοστά, οι αυξήσεις το Σάββατο ήταν γύρω στο 3,5% και χθες Δευτέρα γύρω στο 2,10% σε σχέση με τις τιμές που επικρατούσαν στο κλείσιμο της εβδομάδας.

Και αυτές οι εξελίξεις διαμορφώνονται και βάζουν “φωτιά” στην τσέπη των ιδιοκτητών οχημάτων, σε μια περίοδο που μπαίνουμε στο καλοκαίρι και οι ανάγκες των μετακινήσεων αυξάνονται. Εξάλλου, ιδιαίτερα οι τιμές του πετρελαίου κίνησης επηρεάζουν προς τα πάνω και τις τιμές στα αναγκαία αγαθά των καταναλωτών, που ήδη βρίσκονται “στον ουρανό” και θεωρούνται απλησίαστες. Έτσι, με την κούρσα των τιμών και πάλι προς τα πάνω, εκφράζεται ανησυχία για νέες ανατιμήσεις και σε διάφορα προϊόντα, κάτι που εκφράζεται και μέσα από τις δηλώσεις του Λυκούργου Σαμόλη προς την εφημερίδα μας.

Οι φόροι κάνουν… τη διαφορά

Όπως έχει ειπωθεί απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η φορολογία είναι αυτή στη χώρα μας που βάζει “φωτιά” στα καύσιμα. Μάλιστα, την εβδομάδα που πέρασε, η Ελλάδα είχε την πέμπτη υψηλότερη τιμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην αμόλυβδη βενζίνη (95 οκτανίων) λόγω της βαριάς φορολογίας, ενώ η τιμή του ντίζελ κίνησης ήταν κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν (από το weekly oil bulletin), η μέση τιμή πώλησης της βενζίνης στην Ελλάδα την περασμένη Δευτέρα 29 Μαΐου ήταν 1,86 ευρώ ανά λίτρο, με υψηλότερη τιμή να έχουν η Δανία (1,95 ευρώ), η Φιλανδία (1,90 ευρώ), η Γαλλία (1,88 ευρώ) και η Γερμανία (1,87 ευρώ).

Σε δηλώσεις του στο neakriti.gr, ο πρόεδρος των πρατηριούχων του νομού Ηρακλείου, Λυκούργος Σαμόλης, τόνισε ότι για άλλη μια φορά αποδείχτηκε πως αποτελεί μονόδρομο για την πάταξη της ακρίβειας στα καύσιμα η μείωση της φορολογίας.

«Θα μπορούσε να γίνει μείωση της φορολογίας, όπως έγινε στην Κύπρο και σε άλλες χώρες και φάνηκε αμέσως το αποτέλεσμα με τη σημαντική μείωση των τιμών των καυσίμων. Στη βενζίνη έπεσαν στο 1,50 με 1,60 ευρώ. Και στο πετρέλαιο κίνησης στο 1,30 με 1,40 ευρώ το λίτρο. Και θα μπορούσε να γίνει αυτό, τουλάχιστον μέχρι να ξεπεραστεί η ενεργειακή κρίση», όπως λέει ο Λυκούργος Σαμόλης.

«Η Ελλάδα είναι χώρα με μισθούς Βουλγαρίας, φορολόγηση Σουηδίας, υγεία Σομαλίας και τιμές Ελβετίας», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των βενζινοπωλών.

«Υπάρχει βέβαια κοινοτική οδηγία να μην πέσουν κάτω από το 35% οι φόροι. Αλλά από τη στιγμή που υπάρχει ένα τεράστιο όφελος του κράτους σε όλα τα προϊόντα από τον ΦΠΑ, που θα μπορούσε να μειώσει ή τον ΦΠΑ ή και τους φόρους, τουλάχιστον για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να φύγει αυτή η ενεργειακή κρίση», πρόσθεσε.

Καταλήγοντας, ο Λυκούργος Σαμόλης υπενθυμίζει ότι πριν από τις εκλογές οι μειώσεις ήταν μεγάλες. «Είχαμε τεράστια μείωση στις τιμές ιδιαίτερα του πετρελαίου κίνησης, σε σχέση με πέρυσι. Και οι μειώσεις αυτές έφτασαν μέχρι το 20%. Αλλά μετά τις εκλογές, με τις δηλώσεις του ΟΠΕΚ, έχουμε ξανά αυξήσεις. Έτσι η μείωση των φόρων είναι μονόδρομος, τουλάχιστον μέχρι να φύγει αυτή η ενεργειακή κρίση», κατέληξε ο πρόεδρος των βενζινοπωλών.

Φόροι

Η απόκλιση στην Ελλάδα από τη μέση σταθμισμένη τιμή στην Ε.Ε. (1,72 ευρώ) προκύπτει αποκλειστικά από την υψηλότερη φορολογία που ισχύει στη χώρα μας (1,08 ευρώ ανά λίτρο). Αντίθετα, η τιμή πριν τη φορολογία ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (0,78 ευρώ έναντι 0,81 ευρώ).

Η υψηλή φορολογία προκύπτει από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (0,71 ευρώ) και τον ΦΠΑ 24%. Μεγαλύτερο ΕΦΚ από την Ελλάδα έχουν η Ολλανδία (0,82 ευρώ), η Φιλανδία (0,73 ευρώ) και η Ιταλία (0,72 ευρώ), ενώ υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ έχουν η Ουγγαρία (27%) και οι Δανία, Σουηδία και Κροατία (25%).

Όσον αφορά στο ντίζελ κίνησης, η μέση τιμή πώλησης στην Ελλάδα ήταν 1,56 ευρώ έναντι 1,54 ευρώ στην Ε.Ε. Αντίθετα με ό,τι ισχύει για τη βενζίνη, η φορολογική επιβάρυνση στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από ό,τι στην Ε.Ε. (0,73 έναντι 0,76 ευρώ), ενώ η τιμή προ φορολογίας υψηλότερη (0,83 έναντι 0,78 ευρώ, αντίστοιχα).

Ο ΕΦΚ για το ντίζελ στην Ελλάδα είναι 0,42 ευρώ, χαμηλότερος από αρκετές άλλες χώρες της Ε.Ε., ενώ ο ΦΠΑ 24% είναι από τους υψηλότερους, όπως ισχύει και για τη βενζίνη.

«Όλα αυξάνονται εκτός από τους μισθούς μας»

«Τα τελευταία δέκα χρόνια ως δημόσιοι υπάλληλοι δεν έχουμε πάρει ούτε μία αύξηση. Αντιθέτως έχουμε τον πολύ μεγάλο πληθωρισμό που επιβαρύνει όλα τα νοικοκυριά», σχολίασε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος Ηρακλείου της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Δερμιτζάκης.

«Η κατάσταση είναι το ίδιο δύσκολη και σε μας όπως και στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα. Όμως εμείς, εδώ και μια δεκαετία, δεν έχουμε πάρει ούτε αυξήσεις, ούτε δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, ούτε επιδόματα. Και αυτό συμβαίνει διότι υποτίθεται ότι είμαστε υψηλόμισθοι, που αυτό δεν ισχύει. Ο νεοδιόριστος δημόσιος υπάλληλος αμείβεται με 680 ευρώ τον μήνα, ως βασικό μισθό. Άρα είμαστε στα ίδια επίπεδα με όλα τα μικρομεσαία νοικοκυριά», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ν.Τ. Ηρακλείου της ΑΔΕΔΥ.

Όσο για την ανάγκη μείωσης των φόρων στα καύσιμα, ο συνδικαλιστής τονίζει: «Τώρα πλέον το λένε όλοι. Και όχι μόνο η αντιπολίτευση, όπως έλεγε ο Άδωνις προεκλογικά. Δεν το βλέπουν στην κυβέρνηση ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος; Πάντως, αν οι μειώσεις των τιμών που είχαμε στα καύσιμα ήταν προεκλογικό “πυροτέχνημα”, πολύ αγχωνόμαστε για το τι θα γίνει αμέσως μετά τις εκλογές, όποια κυβέρνηση και αν προκύψει», κατέληξε ο πρόεδρος του Ν.Τ. Ηρακλείου της ΑΔΕΔΥ.

neakriti.gr

 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων