Αυτή τη φορά ο Elon Musk ίσως γράψει στο Twitter ότι φταίει η υπερθέρμανση του πλανήτη
Οι ανακλήσεις, αυτές καθαυτές, είναι καλό πράγμα. Όχι για το μοντέλο που ανακαλείται, αλλά για την αυτοκινητοβιομηχανία και τη συνέπειά της έναντι του πελάτη. Οι διαδοχικές ανακλήσεις όμως, όσο “καλές” κι αν είναι, θέτουν ζήτημα αξιοπιστίας. Κι αυτή τη φορά τι θα πει ο Elon Musk; Γιατί οι ανακλήσεις των Tesla διαδέχονται η μία την άλλη και σε λίγο θα τις μετράμε σε κύκλους όπως τις σειρές στο Netflix.
Η Tesla ανακαλεί σχεδόν 130.000 ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, επειδή η κεντρική μονάδα επεξεργασίας infotainment μπορεί να υπερθερμανθεί κατά τη διάρκεια της γρήγορης φόρτισης, με αποτέλεσμα η κεντρική οθόνη να καθυστερεί ή να εμφανίζεται κενή.
Η ανάκληση αφορ στα Model S και X του 2021-22 και τα Model 3 και Model Y του 2022 που λειτουργούν με ορισμένες εκδόσεις λογισμικού.
Σύμφωνα με την έκθεση ανάκλησης ασφαλείας που υποβλήθηκε στις 3 Μαΐου στην NHTSA, κατά τη διάρκεια της ταχείας φόρτισης ή κατά την προετοιμασία της ταχείας φόρτισης, ο επεξεργαστής infotainment “ενδέχεται να μην ψύχεται επαρκώς για να αποτρέψει υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες”, επηρεάζοντας την κεντρική οθόνη.
Εάν η κεντρική οθόνη καθυστερεί ή εμφανίζεται κενή, μπορεί επίσης να προκαλέσει τη μη διαθεσιμότητα της οθόνης της κάμερας οπισθοπορείας, των ρυθμίσεων ελέγχου ορατότητας του παρμπρίζ, των λειτουργιών οδήγησης (δηλαδή, οδήγηση, ουδέτερη θέση ή όπισθεν) και άλλων προειδοποιητικών φώτων, αυξάνοντας ενδεχομένως τον κίνδυνο σύγκρουσης. Όπερ σημαίνει ότι Tesla χωρίς να λειτουργεί η κεντρική οθόνη σχεδόν δεν το οδηγείς. Οθόνες θέλαμε, οθόνες λάβαμε.
Η Tesla δήλωσε στις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ασφάλειας αυτοκινήτων ότι γνωρίζει 59 αξιώσεις εγγύησης και 59 επιτόπιες αναφορές στις ΗΠΑ που σχετίζονται με την ανάκληση. Δεν γνωρίζει για ατυχήματα, τραυματισμούς ή θανάτους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και άλλοι κατασκευαστές υποχρεούνται να υποβάλλουν ανάκληση ασφαλείας στην NHTSA για οποιαδήποτε επισκευή, συμπεριλαμβανομένων των ενημερώσεων λογισμικού, που αποκαθιστά έναν αδικαιολόγητο κίνδυνο για την ασφάλεια, δήλωσε η υπηρεσία. Οι εταιρείες αυτές υποχρεούνται επίσης να υποβάλλουν κάθε ανακοίνωση προς τους ιδιοκτήτες, τους αντιπροσώπους και άλλους σχετικά με τυχόν ενημερώσεις λογισμικού που αντιμετωπίζουν ένα ελάττωμα, είτε αυτό σχετίζεται με την ασφάλεια είτε όχι.
Τι θα κάνει η Tesla για να διορθώσει το πρόβλημα
Για να διορθώσει το πρόβλημα, η Tesla αναπτύσσει μια over-the-air ενημέρωση λογισμικού για τη βελτίωση της διαχείρισης της θερμοκρασίας του επεξεργαστή και των “σχετικών επικοινωνιών με τη λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες”.
Τα καταστήματα και τα κέντρα σέρβις της Tesla ειδοποιήθηκαν πριν από λίγες μέρες ενώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα ειδοποιηθούν μέσω ταχυδρομείου από την 1η Ιουλίου. Τι; Και τι θα κάνουν μέχρι τότε;
Από τον Ιανουάριο, η Tesla έχει εκδώσει 11 ανακλήσεις που αφορούν σχεδόν 2,3 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NHTSA.