Συνέντευξη Τύπου στο Ε.Ε.Θ. ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ.) κ. Θέμης Κιουρτζής, ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ο.Π.Ε.Κ. κ. Γιάννης Μαυράκης και ο Αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ. και μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Π.Ε.Κ. κ. Χρήστος Σταυράκης.
Συνέντευξη Τύπου με θέμα «η υφιστάμενη κατάσταση στην αγορά καυσίμων» πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Παρόντες ήταν ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου του ΕΕΘ, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ.) κ. Θέμης Κιουρτζής, ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ο.Π.Ε.Κ. κ. Γιάννης Μαυράκης και ο Αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ. και μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Π.Ε.Κ. κ. Χρήστος Σταυράκης.
Στην Συνέντευξη Τύπου έγινε ειδική αναφορά, στην παραβατικότητα που υπάρχει στον κλάδο εμπορίας καυσίμων, στους υψηλούς φόρους και τον τρόπο διαμόρφωσης των τιμών των καυσίμων και στον αποκλεισμό των πρατηριούχων καυσίμων από τα επιδοτούμενα προγράμματα.
Τα παραβατικά πρατήρια
Από τα λεγόμενα στην συνέντευξη Τύπου προέκυψε πως το 6-7% των πρατηρίων είναι παραβατικά, ενώ οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν πως το σύστημα που υπάρχει στο χώρο των καυσίμων είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει και να το ελέγχει το κράτος. Μάλιστα, τρία είναι τα προβλήματα, η νοθεία, το λαθρεμπόριο και ηλεκτρονική κλοπή.
Γι αυτό και οι πρατηριούχοι ζητούν ένα κεντρικό σύστημα από το κράτος για να ελέγχει τις εισροές και τις εκροές. Επίσης, υπάρχει προβληματισμός για το πως μπορεί ένα πρατήριο να πουλά χαμηλότερα από την τιμή διυλιστηρίου. Πχ. αύριο η τιμή της αμόλυβδης είναι δύο ευρώ και πως θα υπάρχουν πρατήρια που θα πωλούν 1,90;
Ζορπίδης: “Οι Έλληνες δεν μπορούμε να κάνουμε τουρισμό το καλοκαίρι”
Ο πρόεδρος του ΕΕΘ Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε: “Οι Έλληνες δεν μπορούμε να κάνουμε τουρισμό το καλοκαίρι και αναγκάζονται να πάνε το φθινόπωρο και το χειμώνα. Οι βενζινοπώλες έχουν πολλά προβλήματα. Είναι πιο φθηνό να έρθουν τουρίστες από το εξωτερικό από ότι οι Έλληνες να ταξιδέψουν στη χώρα μας Εγώ ως ιδιοκτήτης γραφείου ταξιδιού αναγκάζομαι να στείλω τα πούλμαν στη Σλοβακία για καύσιμα γιατί είναι πιο οικονομικά”.
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ.) Θέμης Κιουρτζής σχολίασε: “Το Επιμελητήριο συμπαραστέκεται στο δικό μας κλάδο και είχαμε κάνε σύσκεψη για το ζήτημα πριν τρία χρόνια πριν προκύψει το πρόβλημα. Η ΠΟΠΕΚ θέλει να ενημερώνει τους καταναλωτές και να αντιμετωπίσει την παραβατικότητα. Ασχολούμαστε με τη λέξη λαθρεμπόριο αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι το νοθευμένο, το λαθραίο και η ηλεκτρονική κλοπή. Το νοθευμένο καύσιμο έχει να κάνει με τους διαλύτες που συνήθως εισάγονται από γειτονικές χώρες και το κόστος είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη βενζίνη. Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη 240 ευρώ. Αν βάλεις νοθευμένο καύσιμο δεν καταγράφεται σωστά στο ηλεκτρονικό σύστημα εισροών εκροών”.
Στη συνέχεια πρόσθεσε: “Ανακοινώνονται ποινές σε βενζινάδικα, αλλά είναι επιτυχία σε εισαγωγικά. Ανακοινώθηκε ότι κατασχέθηκαν 4,5 εκατομμύρια κιλά αερίου αλλά δεν είπαν στον κόσμο ποιοι ήταν αυτοί ώστε να μάθει και ο κόσμος. Τα χρήματα αυτά λείπουν από το κράτος. Θα μπορούσε να είχε χαμηλώσει το φόρο στα καύσιμα αν είχε μειωθεί η παραβατικότητα για να ελαφρυνθεί όλη η αγορά. Το νοθευμένο καύσιμο φέρνει μεγάλο πρόβλημα στον υγιή ανταγωνισμό. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει έξαρση της παραβατικότητας. Υπάρχουν οι φυσικοί δολοφόνοι και οι ηθικοί δολοφόνοι. Αυτοί που κατήγγειλαν κυκλώματα δέχθηκαν απειλές για τη ζωή τους. Ανάμεσα τους κι εγώ . Το κύκλωμα είναι μεγάλο και η Πολιτεία διαχρονικά δεν κάνει το καθήκον της. Είχαν ανακοινώσει ότι βρέθηκε βενζινάδικο είχε 30 τόνους διαλύτες αλλά δε μας είπαν ποιο ήταν. Θέλουμε κι απαιτούμε μέσω της νομιμότητας να επιβιώσουμε. Ζητούμε το αυτονόητο και το νόμιμο. Είναι ερωτηματικό πως μπορεί να αγοράσει κάποιος πιο ακριβά απευθείας από τον παραγωγό του καυσίμου σε σχέση με τον μεσάζοντα.
Από τη αρχή του έτους τα διυλισμένα προϊόντα αυξήθηκαν πάνω από 200%. Δεν έχουμε κανένα λόγο να τα βάλουμε με κανέναν. Κάνουμε άμυνα για να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας. Δεν μπορεί το κράτος και τα διυλιστήρια να έχουν τριπλασιάσει το περιθώριο κέρδους και οι πρατηριούχοι να μην κερδίζουν. Το περιθώριο κέρδους για εμάς είναι 3-4%. Με χρονοκαθυστέρηση μειώνεται η τιμή με χρονοκαθυστέρηση αυξάνεται. Τα λεωφορεία έχουν επιβαρυνθεί 30% σε κόστος δουλειάς. Το πλαφόν ζητήσαμε να μπει με ποσοστό περιθωρίου κέρδους. Τελικά το κράτος μας αναγκάσαμε να πουλάμε με τιμή μονάδος. Είναι τραγικό το ποσοστό όταν πληρώνει ο καταναλωτής όταν χρησιμοποιεί κάρτα καθώς 2,2 λεπτά το λίτρο πληρώνεται στην τράπεζα. Μπορούμε να κάνουμε εικασίες γιατί υπάρχουν αυτά τα προβλήματα. Δεν είναι τυχαίο που εγώ ως πρόεδρος δεν έχω έρθει σε ζωντανό διάλογο με εμένα άνθρωπο του υπουργείου. Εμείς αναλύουμε τα στοιχεία του ίδιου του κράτους. Υπάρχει ένα κομμάτι που δε θέλει τον υγιή οικογενειάρχη πρατηριούχο αλλά ένα απρόσωπο πρατήριο. Ο επαγγελματίας οδηγός σκέφτεται τη διαφορά του κόστους καυσίμου. Υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός και στο χώρο των επαγγελματιών. Έχουν κλείσει το 30% σε περιοχές που γειτνιάζουν με όμορες χώρες με χαμηλότερη τομή καυσίμου. 6-7% των πρατηρίων είναι παραβατικά. Από τη μια το κράτος θέλει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και το ΦΠΑ αλλά δίνει απαλλαγή και επιδοτεί την ηλεκτροκίνηση”.
THES.GR