Πόσα είναι τα «υπερκέρδη» των διυλιστηρίων που θα πάνε στο food pass – Αναλυτικά τα νούμερα για 2021 και 2022
Ένα ποσό της τάξης των 650 εκατ. ευρώ αναμένεται να συγκεντρωθεί από τη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστήριων, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το νέο μέτρο της χορήγησης του food – pass. Το ερώτημα είναι βεβαίως πόσα είναι τα «υπερκέρδη» των διυλιστηρίων που θα φορολογηθούν εκτάκτως ώστε να καλυφθεί οικονομικά το μέτρο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν από τα διυλιστήρια, το 2021 τα κέρδη των δύο ομίλων διαμορφώθηκαν σε 665,277 εκατ. ευρώ ενώ φέτος στο 9μηνο στα 2,673 δις. ευρώ.
Πιο αναλυτικά το 2021 ο όμιλος της Motor Oil εμφάνισε κύκλο εργασιών 10.266,591 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 68%% σε σχέση με τα 6.120,439 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020. Οι αυξημένες πωλήσεις οφείλονται αφενός στη αύξηση των τιμών του πετρελαίου και των προϊόντων και αφετέρου στην ενίσχυση της ζήτησης εντός και εκτός Ελλάδος μετά την οικονομική ανάκαμψη που ακολούθησε την άρση των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ΜΟΗ διατήρησε τον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα της, καθώς οι πωλήσεις εξωτερικού ανήλθαν στο 80% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων της χρονιάς, έναντι 76,65% το 2020. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2021 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 428 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων για έργα του διυλιστηρίου της Motor Oil αλλά και στον τομέα των ΑΠΕ. Η προ φόρων κερδοφορία της ΜΟΗ διαμορφώθηκε στα 258,204 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων κατέγραψε από την πλευρά του πωλήσεις ύψους 9.222,235 εκατ. ευρώ με αύξηση της τάξης του 60% σε σχέση με τα 5.781,791 εκατ. ευρώ του 2020. Κατά τη διάρκεια της χρήσης, ολοκληρώθηκε η εταιρική αναδιάρθρωση και ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου διακυβέρνησης. Η εταιρεία είδε βελτίωση αποτελεσμάτων λόγω αυξημένης παραγωγής και εξαγωγών, με τις συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών να φθάνουν τους 15,2 εκατ. τόνους. Συνολικά, υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους €400 εκατ., με έμφαση σε νέα ενέργεια, έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ασφάλειας, ενώ ολοκληρώθηκε η κατασκευή του Φ/Β πάρκου 204 MW στην Κοζάνη. Κατά τη διάρκεια του έτους, ο Όμιλος προχώρησε στην διαμόρφωση και υλοποίηση της νέας στρατηγικής του, “Vision 2025”, ένα φιλόδοξο σχέδιο που είχε στόχο την βελτίωση της λειτουργίας του Ομίλου, αλλά και την αλλαγή στρατηγικής κατεύθυνσης προς την πράσινη ενέργεια. Τα κέρδη προ φόρων των Ελληνικών Πετρελαίων το 2021 διαμορφώθηκαν στα 407,073 εκατ. ευρώ.
Δηλαδή αθροιστικά η κερδοφορία των Ελληνικών Πετρελαίων και της Motor Oil Hellas το 2021 διαμορφώθηκε σε 665,277 εκατ. ευρώ.
2022
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα του 2022, η Motor Oil Hellas στο 9μηνο του έτους είχε πωλήσεις 12,7 δις. ευρώ και κερδοφορία προ φόρων στο 1,277 δις. ευρώ. Αντίστοιχα η Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) είχε κύκλο εργασιών 10,967 δις. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,396 δις. ευρώ.
Δηλαδή η συνδυασμένη κερδοφορία προ φόρων για MOH και Helleniq Energy το 2022 ανήλθε στο 9μηνο του έτους στα 2,673 δις. ευρώ.
https://energypress.gr/