Κίνδυνος-θάνατος το κινέζικο ηλεκτρικό των 10.000 ευρώ (video)
- Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)
Αποκαρδιωτικά ήταν τα αποτελέσματα που εξήγαγε η ADAC, όταν έβαλε στο μικροσκόπιο το πάμφθηνο ηλεκτρικό. Ερωτήματα γεννά το γεγονός ότι έχει καταφέρει να λάβει έγκριση κυκλοφορίας.
Σοκάρουν τα αποτελέσματα που εξήγαγε η λέσχη ADAC, αφού υπέβαλε σε crash test ένα πάμφθηνο κινεζικό ηλεκτρικό, το οποίο κυκλοφορεί στη Γερμανία.
Ο λόγος για το Suda SA01, ένα τετράθυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας Henan Suda Electric Vehicle Technology Company, το οποίο προσφέρεται στα 19.390 ευρώ, μια τιμή που «πέφτει» στα 10.390 ευρώ, εφόσον συμπεριληφθούν τα bonus περιβάλλοντος και καινοτομίας.
Το crash test κατέδειξε πως στην περίπτωση μιας πραγματικής μετωπικής σύγκρουσης σε ταχύτητα 64 χλμ./ώρα, ο οδηγός θα υφίστατο σοβαρό τραυματισμό. Ο θώρακας και το κεφάλι του οδηγού χτύπησαν με δύναμη το τιμόνι, ενώ η πόρτα στην πλευρά του οδηγού διαλύθηκε.
Ο λόγος έγκειται στα απαρχαιωμένα συστήματα συγκράτησης, όπως και στην παντελή απουσία αερόσακων, όπως και προεταντήρων ζωνών ασφαλείας στα μπροστινά καθίσματα.
Όπως δείχνει η φωτογραφία, η σύγκρουση επέφερε τη μετατόπιση του ταμπλό προς τα εμπρός, γεγονός που καθιστά την αποφυγή του τραυματισμού αδύνατη, ειδικά όταν απουσιάζουν τα ανωτέρω βασικά στοιχεία ασφαλείας.
Επιπροσθέτως, μολονότι η μπαταρία δεν υπέστη κάποια ζημία, η παραμόρφωση του πλαισίου μαρτυρά πως σε περίπτωση σφοδρότερης σύγκρουσης, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να ήταν εφιαλτικό.
Αρνητικό βαθμό παίρνει και όσον αφορά τη συνθήκη τέλεσης αναγκαστικών ελιγμών, μιας και η απουσία του ESP, δεν καθιστά εφικτή την επαναφορά του οχήματος στην πορεία του.
Αποθαρρυντικά είναι και τα ευρήματα που αφορούν τη διαδικασία φρεναρίσματος. Εφόσον το 1,4 τόνων σεντάν κινείται με 100 χλμ./ώρα, για να ακινητοποιηθεί πλήρως χρειάζεται να διανύσει 41,8 μ., την ίδια ώρα που ένα ηλεκτρικό Corsa δεν χρειάζεται περισσότερα από 32, 3 μέτρα.
Πώς έχει πάρει έγκριση κυκλοφορίας;
Οι ανωτέρω ελλείψεις και τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα στο crash test, εύλογα, γεννούν το συγκεκριμένο ερώτημα: Πώς έχει πάρει έγκριση κυκλοφορίας;
Το Suda SA01 μπορεί και κυκλοφορεί καθόλα νόμιμα στο γερμανικό οδικό δίκτυο, καθώς έχει λάβει έγκριση τύπου μικρής σειράς παραγωγής οχημάτων. Η συγκεκριμένη έγκριση επιτρέπει στην εκάστοτε εταιρεία να ταξινομεί έως και 1.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Η ADAC, τέλος, κατατάσσει το Suda SA01 ανάμεσα στα ακατάλληλα για αγορά αυτοκίνητα.
Ακολουθεί βίντεο: