Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Επιστολή προς Υπουργό Ανάπτυξης κύριο Γεωργιάδη για ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα 5/3/2021

Επιστολή προς Υπουργό Ανάπτυξης κύριο Γεωργιάδη για ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα 5/3/2021

Διαφήμιση

     

                 

ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ                                                                           Email evethax@otenet.gr                                                                                                                                       www.enveth.gr

                                                                          Θεσσαλονίκη   5 Μαρτίου  2021

ΑΡ.ΠΡΩΤ: 731

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ  κύριο ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΑΔΩΝΙ

ΘΕΜΑ: Ένταξη σε επιδοτούμενα προγράμματα

 

 

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

            Θεωρούμε αυτονόητο ότι, έχετε κατανοήσει και εσείς ότι , με τα περιοριστικά μέτρα λόγω covid-19  οι επιχειρήσεις μας  τα πρατήρια  καυσίμων και ενέργειας, έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα στις καταναλώσεις τους όχι μόνο στα καύσιμα, αλλά και στις υπόλοιπες δράσεις τους, όπως είναι τα αξεσουάρ, τα ανταλλακτικά, γενικώς τα είδη market και οι πωλήσεις καφέ και snacks,  αλλά και τα πλυντήρια-λιπαντήρια.  Οι υπόλοιπες δράσεις πέραν των καυσίμων  οι οποίες είναι μεν  λιγότερες σε  ύψος τζίρου συγκριτικά  με τα καύσιμα και δεν καταγράφονται ως μείωση μεγάλου ποσοστού ,  αλλά αποφέρουν κέρδη που συνεισφέρουν στην επιβίωση των πρατηρίων και η απώλειά τους η οποία συμπαρασύρεται από τη μειωμένη χρήση των οχημάτων, επιφέρει πλήγμα στην επιβίωση των οικογενειαρχών πρατηρίων. Δε χρειάζεται επί πλέον ανάλυση για το γεγονός ότι, τα περισσότερα και δη τα μεγάλα πρατήρια  καταγράφουν λειτουργικές ζημίες κατά την διάρκεια της πανδημίας.  Η τάση της συνεχούς μείωσης των καταναλώσεων των παραδοσιακών υγρών καυσίμων είναι  και μελλοντικά προδιαγραμμένη  αφού,  όλα τα νέα αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση και η μείωση των εισοδημάτων μειώνουν τη χρήση των αυτοκινήτων , οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έχουν  μειώσει  τις αποστάσεις, η συνεχής αύξηση της παραβατικότητας και η  δηλωμένη αδυναμία της Πολιτείας να πράξει  το καθήκον της,   τα συνεχώς αυξημένα κόστη διοδίων και οι επερχόμενες νέες μορφές ενέργειας, όπως το φυσικό αέριο και πλέον η ηλεκτροκίνηση κάνουν επιτακτική την ανάγκη της αναπροσαρμογής του προσανατολισμού των πρατηρίων και πολύ περισσότερο αυτών που λειτουργούν οι οικογενειάρχες επαγγελματίες πρατηριούχοι.

            Σε προηγούμενες συναντήσεις μας (παρουσία και της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ  Π.Ο.Π.Ε.Κ. ) εκδηλώσατε την θέλησή σας να προστρέξετε στο αίτημά μας ώστε, τα πρατήρια καυσίμων και ενέργειας  ιδιαιτέρως των οικογενειαρχών πρατηριούχων  να επιβιώσουν μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων συνεχίζοντας μάλιστα τη θετική πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης . Θεωρούμε λοιπόν επιτακτική ανάγκη τα πρατήρια πέραν του εκσυγχρονισμού τους ,  να προσθέσουν επιχειρηματικές δράσεις και γι’ αυτό ζητούμε τη συμπαράσταση της Πολιτείας, αφού διαχρονικά ο κλάδος είναι ο ασφαλέστερος  φοροεισπράκτορας για αυτήν .

Η τοποθέτηση ταχυφορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα πρατήρια που λειτουργούν με υψηλό επίπεδο ασφάλειας θα προσδώσει επί πλέον κίνητρο σε πιθανούς ενδιαφερόμενους αγοραστές τέτοιων οχημάτων, η εγκατάσταση πώλησης  φυσικού αερίου στα πρατήρια, η ανανέωση του εξοπλισμού που σε ορισμένες των περιπτώσεων ανήκει στις συνεργαζόμενες εταιρίες πετρελαιοειδών που είναι παραχωρημένος με επαχθείς όρους, η εγκατάσταση νέου  μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού που θα υποστηρίζει self  service στις αντλίες, στα πλυντήρια και τα  λιπαντήρια, η αντικατάσταση ενεργοβόρων μηχανημάτων, όπως αεροσυμπιεστές αλλά και air condition, η ανακαίνιση των αιθουσών και δημιουργία market, καφέ, εστιατορίων, η εγκατάσταση και λειτουργία καταστημάτων επισκευής και εμπορίας ελαστικών, η εκμετάλλευση χώρων υπαίθριας στάθμευσης μεγάλων οχημάτων, όπως επίσης και camper parking τα οποία λείπουν από τη χώρα μας στα πρατήρια που διαθέτουν μεγάλους υπαίθριους χώρους , είναι μερικές από τις δράσεις που θα δώσουν έσοδα στα πρατήρια ώστε να επιβιώσουν.  Εκ του περισσού αλλά θα το επισημάνουμε για άλλη μία φορά ότι , ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την επιβίωση των οικογενειαρχών πρατηριούχων παραμένει ο περιορισμός  (τουλάχιστον)  της παραβατικότητας στην διακίνηση των καυσίμων, που έχει ξεπεράσει πλέον τα όρια της εγκληματικότητας.  Η κατάσταση είναι πλέον δραματική και συνεχίζουμε να απορούμε για την διαχρονική και συνεχιζόμενη απάθεια της Πολιτείας. 

  

 

 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων