Επιστολή προς ΣΥΡΙΖΑ οι θέσεις της ΕΝ.ΒΕ.Θ που αφορούν την αγορά των καυσίμων 24/6/2019
ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
E-mail evethax@otenet.gr
Θεσσαλονίκη 24 Ιουνίου 2019
ΠΡΟΣ: ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) ΠΡΟΕΔΡΟ κο. ΑΣΜΑΤΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟ
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝ.ΒΕ.Θ. ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ως ΕΝΩΣΗ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΕΝ.ΒΕ.Θ) , εν όψει της προεκλογικής περιόδου και γενικά των προτάσεων που κατατίθενται από τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου στον Ελληνικό λαό , με αίσθημα ευθύνης και με δική μας πρωτοβουλία σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας. Αφορούν το σημαντικό κλάδο της οικονομίας αυτό των καυσίμων και την κάθε είδους παραβατικότητα στη διακίνησή τους .
Πριν την ανάλυσή μας θέλουμε να τονίσουμε ότι , στις προκείμενες εκλογές καμία Πολιτική δύναμη δεν ασχολήθηκε με τον κλάδο των καυσίμων και αναρωτιόμαστε μήπως αυτά που βλέπουμε και βιώνουμε εμείς δεν είναι ορατά από τους άλλους? Κάποιες από τις μορφές παραβατικότητας είναι το λαθρεμπόριο, η νοθεία, η κλοπή, η εσκεμμένη παραπληροφόρηση-παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού, ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ισχυρών σε βάρος των οικογενειαρχών πρατηριούχων. Οι αθέμιτες πρακτικές όλο και αυξάνονται και προέρχονται από την καθετοποίηση της αγοράς και της αύξησης του μεριδίου λιανικής των 2 ομίλων μέσω των συνδεδεμένων με αυτούς εταιριών χονδρικής εμπορίας. Πρέπει να έχει στο νου του ο καθένας την περίπτωση που όταν θα κυριαρχήσουν οι λίγοι θα έχουμε σε όλη την επικράτεια τιμές ίδιες με των Εθνικών οδών, δηλαδή 15-20 λεπτών ακριβότερα. Η αύξηση όλων των παραπάνω μορφών παραβατικότητας έχουν αιτίες που ονομάζονται αδιαφορία, ανικανότητα και διαφθορά του κράτους.
Προσπαθούμε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια να συνεισφέρουμε με τις γνώσεις μας και την επαγγελματική μας επάρκεια μέσω των προτάσεων μας στον εξορθολογισμό της αγοράς καυσίμων. Μέχρι τώρα αυτό που αποκομίσαμε είναι ουσιαστικά η αδιαφορία Κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Μάλιστα για να μην θεωρηθούμε ιδιοτελείς , γραφικοί, παντογνώστες ζητήσαμε από την Πολιτεία να συγκαλέσει μία ευρεία σύσκεψη με όλους τους φορείς που αναγνωρίζουν και δημοσιοποιούν τις ίδιες ή τουλάχιστον τις ίδιες απόψεις ώστε να ληφθούν μέτρα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Βέβαια η άρνηση των υπολοίπων να συμμετάσχουν έχει συγκεκριμένη αιτία η οποία είναι ότι, κάποιοι από αυτούς στην πραγματικότητα βολεύονται με την ανομία, προσβλέποντας στην άλωση της αγοράς.
Η πολυνομία και οι διαφορετικές αρμοδιότητες που έχουν οι Υπηρεσίες στην καταπολέμηση της παρανομίας δημιουργούν έλλειψη γνώσης του αντικειμένου με αποτέλεσμα τα κενά στον έλεγχο και στο πλήρες δέσιμο των υποθέσεων. Αποτέλεσμα είναι οι δικηγόροι των κατ΄ επάγγελμα παρανόμων ( τέτοιους έχουμε) να μπορούν να αθωώνουν τους πελάτες τους στα δικαστήρια. Η παραβατικότητα έχει οργανωμένη επαγγελματική μορφή και οι ελεγκτικές αρχές εκτός από ανοργάνωτες και ανεκπαίδευτες έχουν και ψήγματα διαφθοράς, μικρής μεν αλλά ικανής να προειδοποιούν και να συγκαλύπτουν τους ελεγχόμενους παραβάτες. Δεν είναι τυχαίο που ποινικοί μέσα και έξω από τις φυλακές ελέγχουν πρατήρια καυσίμων.
Σίγουρα δεν είναι η χρονική στιγμή να συντάξουμε ένα νομοθετικό σύγγραμμα, όμως θεωρούμε ότι μπορούμε να δώσουμε τις επικεφαλίδες των θεμάτων.
Εξάλλου απευθυνόμαστε σε νοήμονες και μορφωμένους ανθρώπους οι οποίοι στην περίπτωση που ΘΕΛΟΥΝ θα μας καλέσουν δια ζώσης να παρουσιάσουμε τις θέσεις μας, ειδάλλως άδικος κόπος.
- Κωδικοποίηση της νομοθεσίας και ιδιαίτερα της ποινικής.
- Δημιουργία εξειδικευμένου ελεγκτικού μηχανισμού και μέχρι να γίνει αυτό να δημιουργηθεί μικτή ομάδα ελέγχου ώστε κατά τον έλεγχο να υπάρχουν οι απαραίτητες γνώσεις. Μάλιστα επειδή η παραβατικότητα έχει ονοματεπώνυμο πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν οι έλεγχοι.
- Νομοθετική παρέμβαση για τον περιορισμό της καθετοποίησης της αγοράς ώστε να σταματήσει να οδηγείται σε μονοπωλιακό καθεστώς, όπως και τον περιορισμό των αθέμιτων πρακτικών οι οποίες μερικές φορές γίνονται μέσω της παραπλάνησης των καταναλωτών.
- Νομοθετικές παρεμβάσεις για τον εξορθολογισμό των προστίμων. Δηλαδή ποινές ανάλογα με το βάρος και είδος των παραβάσεων. Σήμερα αυτός που κάνει λαθρεμπόριο παραμένει ανώνυμος και καταδικάζεται σε μερικούς μήνες με αναστολή, σε αντίθεση με παραβάτη που υποπίπτει σε απλό τυπογραφικό λάθος να βλέπει το όνομά του στο διαδίκτυο από την Υπηρεσία. Το φαινόμενο της αυθαίρετης ερμηνείας των διατάξεων έφερε το φαινόμενο για δύο ίδιες παραβάσεις να τιμωρούνται διαφορετικά οι υπαίτιοι από τις Δ/νσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών. Άλλη ποινή επιβάλλεται στο νότο και άλλη στον Βορρά.
- Ο κύριος έλεγχος σε ότι αφορά τα καύσιμα που διακινούνται στη στεριά πρέπει να έχει προσανατολισμό τη μεταφορά, διότι τα λαθραία, τα προϊόντα νοθείας και το κλεμμένα καύσιμα, υγρά και αέρια διακινούνται με βυτιοφόρα για τα οποία περιέργως δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ασυδοσίας αποτελεί το υγραέριο κίνησης και θέρμανσης όπως επίσης και στην παράνομη εμφιάλωση φιαλών.
- Πρέπει να επιταχυνθεί η τοποθέτηση του συστήματος εισροών εκροών σε όλα τα στάδια, διότι για κάποιους!!! πήρε εξοργιστική παράταση άλλα 2 χρόνια ενώ στα πρατήρια λειτουργεί από το 2013. Το σύστημα εισροών εκροών πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να γίνει υπό την αιγίδα της Πολιτείας ενιαίο και όχι ο καθένας να έχει το δικό του.
- Δεν νοείται να υπάρχουν στοιχεία παραβατών και να μην ενημερώνονται οι αρχές. Ο Σύνδεσμος εταιριών εμπορίας – σύμφωνα με ανακοίνωση του – μετά από συνεργασία με το Ε.Μ.Π είχε ευρήματα για παραβατικότητα 30% χωρίς να ενημερωθούν οι αρχές, άραγε γιατί; Οι εξηγήσεις διάφορες, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο που είναι η απόκρυψη στοιχείων και ουσιαστικά η υπόθαλψη εγκληματιών.
- Η ολιγωρία της Πολιτείας να οργανώσει τον φορέα διαχείρισης αποθεμάτων που είναι υποχρεωμένη να κάνει ώστε να μπορούν να γίνουν εισαγωγές δίνει στην αγορά μονοπωλιακό χαρακτήρα. Η πιθανή μεταφορά κερδών από τα διυλιστήρια και τους εισαγωγείς-εξαγωγείς μέσω τριγωνικών πωλήσεων ( εισαγωγών και εξαγωγών) σε χώρες με χαμηλότερη φορολογία πρέπει να διερευνηθεί , διότι εάν ισχύουν οι φήμες το πρόβλημα του αθέμιτου ανταγωνισμού μεγεθύνεται .
- Μπορεί να μην ενδιαφέρει ατυχώς πολλούς, όμως σήμερα ο οικογενειάρχης πρατηριούχος έχει ανταγωνιστή του τον προμηθευτή του, που είναι παραγωγός, είναι χονδρέμπορος, είναι λιανοπωλητής, είναι μεταφορέας, έχει πρόσβαση στα τραπεζικά κεφάλαια και ενίοτε κατά τα λεγόμενα των παραγόντων της αγοράς είναι και νομοθέτης. Σε αυτή την στρεβλή αγορά πως θα επιβιώσουν οι 4000 εναπομείναντες πρατηριούχοι από τους 7000 που ήταν πριν λίγα χρόνια όταν μάλιστα απασχολούν τουλάχιστον 30.000 εργαζόμενους;
- Ο τρόπος αδειοδότησης των πρατηρίων και οι συνεχείς αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων μας ακόμη και σε ότι αφορά τα εκδιδόμενα παραστατικά είναι πλέον αδύνατον να τις παρακολουθήσει ο πρατηριούχος και οι δικοί μας λογιστές αλλά και των πελατών μας. Ζητούμε να συμφωνηθεί ένα πλαίσιο λειτουργίας που δεν θα τροποποιείται συνέχεια ζητάμε επί τέλους να γνωρίζουμε τον τρόπο που θα λειτουργούμε τις επιχειρήσεις μας για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα.
- Σας ζητούμε να διορθώσετε μία τεράστια αδικία η οποία έχει να κάνει με τους υψηλό Ε.Φ.Κ και τον Φ.Π.Α. στο πετρέλαιο θέρμανσης το οποίο αποτελεί το αγαθό της θέρμανσης για εκατομμύρια Έλληνες πολίτες, αλλά και επιχειρήσεις που δεν έχουν πρόσβαση σε αγωγό φυσικού αερίου, αλλά και που πιθανόν δεν έχουν διαθέσιμο εισόδημα να συνδεθούν με αυτόν.
- Σας υπενθυμίζουμε ότι πρέπει να λάβετε μέριμνα για τις Ελληνικές περιοχές που γειτνιάζουν με χώρες που έχουν πολύ χαμηλότερο Ε.Φ.Κ ώστε οι καταναλωτές με τεχνικούς τρόπους που μάλιστα έχει προβλέψει η Ε.Ε να εφοδιάζονται καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές.
Θεωρούμε ότι εάν μία Κυβέρνηση θέλει να βάλει σε τάξη στην καθ΄ ομολογία πολύπαθη αγορά καυσίμων, πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της τις προτάσεις μας. Αν πάλι δεν θέλει ή αδυνατεί , δεν μπορούμε να επέμβουμε και να κάνουμε πολλά πράγματα. Η απουσία λήψης σοβαρών μέτρων υποθάλπει όλο και περισσότερο την παρανομία.