Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Απαγόρευση ΙΧ βενζίνης και ντίζελ: Στα σχοινιά οι αυτοκινητοβιομηχανίες!

Απαγόρευση ΙΧ βενζίνης και ντίζελ: Στα σχοινιά οι αυτοκινητοβιομηχανίες!

Διαφήμιση
  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Με… πολεμικές ιαχές οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Βρετανική κυβέρνηση πως η επικείμενη απαγόρευση θα έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις και αυξημένη ανεργία.

Οργή έχει προκαλέσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες η απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής βενζίνης και ντίζελ από το 2030.

Σύμφωνα με την “Guardian”, κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων που διεξάγονταν το περασμένο καλοκαίρι ώστε να επισπευσθεί η απαγόρευση των επιβατικών με θερμικά μοτέρ, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου.

 
 

Σε υπόμνημα που έστειλε τον Ιούνιο του 2020 η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων (SMMT) στη βρετανική κυβέρνηση, εξέφρασε τις ανησυχίες της πως η κατάργηση των μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου όχι μόνο θα επέφερε δραματική μείωση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αλλά και θα έθετε πολλές θέσεις εργασίας σε κίνδυνο.

Αναλυτικότερα, η ένωση SMMT προβλέπει πως το 2025 οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων θα μειωθούν από τα 2,3 εκατ. στις 800 χιλιάδες, ενώ το 2035 η «βουτιά» θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

 

Η βρετανική κυβέρνηση… κλείνει τα αυτιά της στις φωνές της SMMT θεωρώντας πως η πτώση θα αποφευχθεί μέσω της στροφής των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για την ενθάρρυνση, μάλιστα, των πολιτών θα προσφέρει σημαντικά κίνητρα αγοράς, που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στον αντίποδα η Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Κινητήρων, επισημαίνει πως κανένα κίνητρο δεν είναι αρκετό για την αιφνίδια μετάβαση σε ένα καθεστώς ηλεκτροκίνησης, καθώς υπάρχουν πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν.

«Μέχρι να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά στο αγοραστικό κοινό και εξίσου πρακτικά με εκείνα που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μερικοί οδηγοί δεν θα τολμούν να αγοράσουν ένα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της SMMT, Mike Hawes.

Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, η Guardian, επιφυλακτική στάση κρατά και η BMW, η οποία κατηγόρησε τη βρετανική κυβέρνηση για ελλιπή επιστημονική τεκμηρίωση της απόφασής της να επισπεύσει την κατάργηση των θερμικών κινητήρων.

 

Σημειωτέον ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είχε, αρχικά, οριστεί για το 2040, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 ανακοινώθηκε πως θα επισπευσθεί για το 2035. Ο νέος στόχος του 2030  καταφτάνει μετά από αυτό που η κυβέρνηση περιέγραψε ως «εκτεταμένη διαβούλευση με κατασκευαστές και πωλητές αυτοκινήτων».

Μέχρι να επιτευχθεί η μετάβαση στο νέο καθεστώς, η κυβέρνηση επιτρέπει την πώληση υβριδικών αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2035.

https://www.newsauto.gr/

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων