Έρευνα: Γιατί το υδρογόνο είναι ο αργός θάνατος του πλανήτη
Παρότι η καύση υδρογόνου από τα αυτοκίνητα δεν εκκρίνει τίποτα περισσότερο από σταγόνες νερού, οι ρύποι από την παραγωγή και αποθήκευσή του γεννούν ερωτηματικά για τις «πράσινες» προδιαγραφές του.
Μια από τις τελευταίες, δεκάδες έρευνες για τις επιπτώσεις του υδρογόνου στο περιβάλλον, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το υδρογόνο επιδεινώνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου αν απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα, και μπορεί μακροχρόνια να αποδειχθεί 11 φορές πιο επιβλαβές σε σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).
Στην εποχή της ραγδαίας εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες -όπως η Toyota, η Hyundai, η BMW, ο όμιλος Stellantis, η Jaguar Land Rover- επενδύουν παράλληλα βαρέως στην υδρογονοκίνηση ως εναλλακτική μορφή ενέργειας για τα μελλοντικά τους αυτοκίνητα.
Παράλληλα, το υδρογόνο αρχίζει να φαντάζει ως μια βιώσιμη και καθαρότερη λύση για άλλες μορφές μεταφορών -για φορτηγά, τρένα, πλοία- στη θέση του πετρελαίου, αντικαθιστώντας παράλληλα και καύσιμα όπως το μεθάνιο και το προπάνιο.
Όμως, το υδρογόνο έχει το μειονέκτημα ότι δεν είναι εφικτό να παραχθεί χωρίς την εκπομπή ρύπων. Για την ακρίβεια, η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου προέρχεται -τουλάχιστον μέχρι και το 2020- σε ποσοστό 95% από ορυκτά καύσιμα. Το υπόλοιπο 5% που απαιτείται για την ηλεκτρόλυση γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία επίσης σε πολλές περιπτώσεις παράγεται από ορυκτά καύσιμα.