Επιστολή προς Διοικητή ΑΑΔΕ 23/10/2018 παραβατικότητα, εξ ορθολογισμός προστίμων ,Ήφαιστος
ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
E-mail evethax@otenet.gr
Θεσσαλονίκη 23 Οκτωβρίου 2018
ΠΡΟΣ : ΔΙΟΙΚΗΤΗ Α.Α.Δ.Ε. κο. ΠΙΤΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΟ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ( Π.Ο.Π.Ε.Κ.)
Κύριε Πιτσιλή , μετά την συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στις 11/10/2018 θέλουμε να σας καταθέσουμε τις απόψεις μας στα βασικά πράγματα που συζητήθηκαν και τα οποία ουσιαστικά είναι η παραβατικότητα και οι αστοχίες του συστήματος Ήφαιστος. Είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι όποιος θέλει να βάλει τάξη στην ακατάστατη αγορά και διακίνηση των καυσίμων πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά- αν όχι να υιοθετήσει- τις θέσεις μας .
1.) Το βασικό θέμα είναι η παραβατικότητα στη διακίνηση των καυσίμων που έχει διάφορες μορφές όπως λαθρεμπορία, νοθεία, κλοπή. Σε κάθε περίπτωση χαμένοι βγαίνουν οι καταναλωτές, τα δημόσια έσοδα και βέβαια ο νόμιμα λειτουργών πρατηριούχος ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον παραβάτη διότι και με μηδέν κέρδος να δουλεύει πάλι θα είναι ακριβότερος. Το κράτος περιέργως συνεχώς νομοθετεί ελλιπώς. Μας προκαλεί τεράστια έκπληξη που ενώ χρόνια τώρα το λαθρεμπόριο του υγραερίου κίνησης είναι σε έξαρση οι κυβερνήσεις δεν λαμβάνουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ κανένα μέτρο όπως και οι έλεγχοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι, παρά το γεγονός ότι η ΕΝΩΣΗ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ( ΕΝ.ΒΕ.Θ) προσπάθησε να επικοινωνήσει με τις ελεγκτικές αρχές προκειμένου να επιβληθεί η νομιμότητα. Το κακό νομοθετικό πλαίσιο, οι υποστελεχομένες και κακά πληροφορημένες (εκπαιδευθείσες) ελεγκτικές υπηρεσίες αλλά και οι πληροφοριοδότες που υπάρχουν μέσα σε αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα να υποθάλπονται οι κατ’ επάγγελμα λαθρέμποροι. Ο παραβάτης γνωρίζει εκ των προτέρων ότι οι ποινές που θα του επιβληθούν όταν και αν συλληφθεί θα έχουν υποδεκαπλάσιο κόστος για αυτόν από το κέρδος του. Πρωτεύοντα και κυρίαρχο ρόλο στο λαθραίο καύσιμο έχει το βυτιοφόρο, διότι το λαθραίο καύσιμο από όπου και εάν προέρχεται μεταφέρεται με βυτία. Προκαλεί έκπληξη και απορία γιατί δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο προς αυτή τη κατεύθυνση και έτσι τα βυτία φαίνεται να έχουν μία ιδιότυπη ασυλία. Πρόταση μας είναι στα βυτιοφόρα μεταφοράς υγραερίου να τοποθετηθεί πιστοποιημένος μετρητής ο οποίος μετά τη παράδοση να εκδίδει αυτόματα παραστατικό που θα καταγράφει τα λίτρα σε φυσική και 15 βαθμούς θερμοκρασία και με βάση το ειδικό βάρος θα γίνετε αναγωγή στο βάρος του προϊόντος. Έτσι δεν θα μπορεί να βρίσκετε σε μία τοποθεσία και να εκδίδει παραστατικό σε άλλη, ούτε βέβαια θα μπορεί να κλέβει ποσότητα υγραερίου. Επίσης στα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων θα πρέπει να επιβληθεί η ηλεκτρονική σφράγιση. Τα συστήματα αυτά ήδη χρησιμοποιούνται από την ΚΟΡΑΛ και ακολουθεί η ΕΚΟ.
2.) Βέβαια υπάρχουν και άλλα νομοθετικά μέτρα που πρέπει να παρθούν, όπως π.χ. το πρατήριο που νοθεύει με υποκατάστατα καυσίμων πρέπει να κλείνει αμέσως και για πάντα. Διότι στις 5-10-2018 ανακοινώθηκε από την Οικονομική Αστυνομία η σύλληψη πρατηριούχου με κρυφές δεξαμενές, νοθευμένο καύσιμο, μη δηλωμένη αντλία και μαϊμού φορολογικό μηχανισμό αλλά το πρατήριο αυτό συνεχίζει να λειτουργεί. Μάλιστα στο ίδιο πρατήριο ο προηγούμενος φερόμενος πρατηριούχος είχε καταδικαστεί και αυτός για νοθεία. Δηλαδή συνεχίζεται η παραβατικότητα με τους λεγόμενους ‘’ μπροστινούς’’. Επί προσθέτως δεν έγινε γνωστό το όνομα του με αποτέλεσμα να μη προστατεύεται το καταναλωτικό κοινό.
3.) Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε πολλά παραδείγματα και γεγονότα, τα οποία θα έχουν όμως αξία στη περίπτωση που πραγματικά ενδιαφέρεστε. Για να μη γινόμαστε λοιπόν γραφικοί θέτουμε τις γνώσεις μας και την επαγγελματική μας επάρκεια στη διάθεση σας ώστε να μας καλέσετε όταν εσείς πραγματικά αποφασίσετε να επιβάλλεται τη νομιμότητα.
4.) Ο εξορθολογισμός προστίμων είναι αναγκαίος, δεν νοείται να επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ για απόκλιση στην αντλία 0,1% και μάλιστα όταν αυτό μπορεί να συμβεί σε μία αντλία ενός πρατηρίου που διαθέτει 25-30 πιστόλια. Όπως στη περίπτωση της μη κατοχής δείγματος ( για πολλούς λόγους) το πρόστιμο να είναι 5.000 ευρώ ενώ μάλιστα το καύσιμο όταν αναλυθεί βρίσκετε κανονικό και το ίδιο πρόστιμο των 5.000 ευρώ να ισχύει για το μη κανονική καύσιμο ( π.χ. νοθευμένο) . Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν δεκάδες. Επίσης χάνονται πολλές υποθέσεις επειδή οι ελεγκτικές αρχές δεν γνωρίζουν να δέσουν σωστά τις υποθέσεις ή ακόμη δεν φτάνουν στο ζητούμενο και μένουν στο να συλλάβουν τον αλλοδαπό οδηγό που μεταφέρει το λαθραίο καύσιμο. Σήμερα πιο εύκολα μπαίνει λουκέτο σε μία καφετέρια για μη έκδοση αποδείξεων παρά σε ένα πρατήριο που κάνει λαθρεμπόριο, νοθεύει και κλέβει.
5.) Το σύστημα Ήφαιστος πρέπει πρώτα από όλα να συνταχθεί με τη νέα τάξη πραγμάτων που λέγεται σύστημα εισροών και εκροών. Ο Ήφαιστος με τον λανθασμένο τρόπο λειτουργίας του δημιουργεί παραβάτες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τρόπος που καταχωρούνται τα παραστατικά αγορών-πωλήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει να κάνει με το παράλογο ότι οι αγορές καταχωρούνται στους 15 βαθμούς ( επειδή έτσι γίνετε η ταμειακή χρέωση ) ενώ οι ποσότητες παραλαμβάνονται και διακινούνται με την εκάστοτε φυσική θερμοκρασία. Παράδειγμα σύνηθες για τη περίοδο του χειμώνα είναι ότι το πετρέλαιο φορτώνεται στους 5 – 10 βαθμούς στο βυτιοφόρο από το διυλιστήριο και χρεώνεται στον πρατηριούχο στους 15 βαθμούς ( διότι έτσι καταχωρείται στον Ήφαιστο). Σε περιοχές δε, με περισσότερο κρύο όπως π.χ. στη Καστοριά φτάνει στους 2 με 4 βαθμούς και πέφτει στη δεξαμενή του πρατηρίου που μέσα στη γη έχει 8 βαθμούς. Την άλλη ημέρα φορτώνει ο πρατηριούχος το βυτίο του να κάνει διανομή και παραδίδει το πετρέλαιο από 8 βαθμούς που όμως μέχρι το βράδυ μπορεί να γίνουν 2 οι βαθμοί , με αποτέλεσμα οι διαφορές θερμοκρασίας να μεταβάλλουν τις ποσότητες. Δηλαδή ο Ήφαιστος γνωρίζει και χρεώνει τους υποθετικούς 15 βαθμούς που όπως γίνετε αντιληπτό είναι μόνο θεωρία. Έτσι η μοναδική περίπτωση να συμφωνήσουν οι ποσότητες είναι η θερμοκρασία όλο το χειμώνα σε κάθε δεξαμενή ( υπέργεια και υπόγεια ) μαζί με την ατμόσφαιρα να έχουν 15 βαθμούς . Επειδή αυτό δεν θα συμβεί ποτέ, το σύστημα θα παράγει μόνιμα άδικα παρανόμους.
6.) Τέλος θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχουν νομοθετικά κενά και μεγάλα παράθυρα εάν υπάρξει Πολιτική βούληση μπορεί να υπάρξουν γρήγορα αποτελέσματα μέχρι να γίνουν οι επιβεβλημένες νομοθετικές αλλαγές.
Ευελπιστούμε σε γρήγορη αντιμετώπιση των προβλημάτων από μέρους σας.