Επιστολή ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΛΟΓΩ ΜΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ν.4530/2018 άρθρο 69 & 70 προς κύριο Τζιτζικώστα 23/10/2018
ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
E-mail evethax@otenet.gr
Θεσσαλονίκη 23 Οκτωβρίου 2018
ΠΡΟΣ : ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ κο. ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ
ΔΗΜΑΡΧΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κο. ΙΩΑΝΝΗ ΜΠΟΥΤΑΡΗ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ( Π.Ο.Π.Ε.Κ. )
ΘΕΜΑ: ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΛΟΓΩ ΜΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ν.4530/2018 άρθρο 69 & 70
Αξιότιμοι κύριοι, βρισκόμαστε στη πολύ δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι το 99% των πρατηρίων που βρίσκονται εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ μαζί με άλλα 1300 πρατήρια της χώρας κινδυνεύουν να μην ανοίξουν την 31-10-2018 με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί που ανεφοδιάζονται από τα πρατήρια της πόλης να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν 4439/2016 όπως τροποποιήθηκε με τις τροπολογίες του ν. 4530/2018 (άρθρα 69 & 70) τα πρατήρια που λειτουργούν επί δεκαετίες, επί των πεζοδρομίων, κοντά σε χώρους συνάθροισης κοινού ( ακόμη και σε καφετέριες), σε ισόγεια κτισμάτων κ.λ.π. έπρεπε να προσαρμοστούν σε διατάξεις που προέβλεπε ο παραπάνω νόμος. Όμως ο νόμος είχε πολλές ασάφειες και ακόμη μέχρι χθες 22-10-2018 έβγαιναν διευκρινιστικές αποφάσεις. Πολλές δε περιπτώσεις αποσαφηνίστηκαν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, γεγονός που δεν επέτρεψε πολλούς πρατηριούχους να προγραμματίσουν τις πολύ κοστοβόρες και χρονοβόρες εργασίες αφού δεν γνώριζαν εάν θα μπορούσαν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του νόμου.
Πρατήρια εντός των πόλεων λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη, έτσι ζητήσαμε να προσαρμοστούν στο ίδιο καθεστώς και τα αντίστοιχα πρατήρια της χώρας μας. Επειδή δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε τις νομοθετικές ιδιομορφίες που προέκυψαν, αλλά μόνο το αποτέλεσμα αυτών, σας κάνουμε γνωστό ότι είναι αδύνατον η συντριπτική πλειοψηφία των πρατηρίων να αποπερατώσουν τις εργασίες τους εντός του χρονοδιαγράμματος του νόμου και σας ζητούμε να παρέμβετε και εσείς στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ώστε να μας δοθεί παράταση τουλάχιστον 6 μηνών.
Εκτός του νομοθετικών κενών που υπήρχαν και ανέστειλαν τις διαδικασίες πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τέτοιου είδους έργα στα πρατήρια μπορούν να γίνουν μόνο από πιστοποιημένες εταιρίες και αυτές δεν είναι ούτε 10 Πανελλαδικά, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για τα 1500 πρατήρια που εντάσσονται στον νόμο. Την αδυναμία αυτή την έκαναν γνωστή στο Υπουργείο και οι ίδιες κατασκευάστριες εταιρίες. Επίσης το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό που είναι ειδικός, όπως και τα μελετητικά γραφεία που ασχολούνται με τα πρατήρια είναι ελάχιστα. Την ίδια άποψη έχουν και οι αρμόδιοι υπάλληλοι των υποστελεχομένων Υπηρεσιών της Διεύθυνσης συγκοινωνιών που πρέπει να διεκπεραιώσουν τις αιτήσεις αφού βέβαια πρώτα μελετήσουν τα σχετικά έγγραφα.
Για να μη μακρηγορούμε σας επισυνάπτουμε και το αντίστοιχο αίτημα προς τον Υπουργό κύριο Σπίρτζη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ( Π.Ο.Π.Ε.Κ) της οποίας είμαστε ιδρυτικά μέλη αναμένοντας και τη δική σας συμπαράσταση.